Hönsmamman

Alla inlägg under januari 2011

Av MissJA - 31 januari 2011 23:16

 


Tja det är det fortfarande en liten stund... Måste bara uppmärksamma det liite :D

När jag var hos mamma idag så sa hon att hon tyckte det såg ut som att jag itne skulle gå över tiden. Nåt med att det bara såg ut så. Vet att jag hört någonstans att man kan se på en gravid när det inte är länge kvar. HOPPAS hon har rätt, men tvivlar dock på det själv..


Igår kom det lite av slemproppen, det är jag helt övertygad om. Har med spännig hoppats (i smyg) att mer av den skulle ha kommit idag, men inte då.. Inte ska jag få ha så roligt som att få bitar av slemmigt geleaktigt och transperent på toalettpappret.

Av MissJA - 31 januari 2011 22:35

Idag har jag inte haft mycket energi över. Har inte ens orkat bädda sängen (något jag brukar göra till varje pris i vanliga fall). Barnen har varit hemma. K's skola hade studiedag och då lät jag dem båda vara hemma och ha en slappar dag. Hade tänkt ladda in lite bilder på när vi åkte skidor hela familjen igår, men jag ahr inte orkat med det idag.. tyvärr!!


Vi åkte lite mera skidor hos min mamma, sedan blev det inte så värst mycket mera. Jo jag åh V bakade semelbullar, K ville inte vara med på det, han ville leka med sina bilar istället. Trist blodpudding till middag åh sedan efter nattningen tog jag mig en promenad på ca 65 minuter (har blivit snabbare än tidigare - liite bättre kondis kanske??) När jag kom hem gräddade jag semelbullarna som skulle jäsa typ en halv evighet. M invigde sin skärmaskin och skar upp kassler till morgondagens middag (kasslergratäng).


Imorgon måste jag fixa med en massa dryga grejer, har typ ångest inför det redan. Det krävs en hel del tid i telefonen, fylla i papper och posta em massa. Åh v som är förkyld får vara hemma från dagis och bli frisk. (Dessutom var det ett barn som kräkts på dagis i fredags så om vi på så sätt undviker en magsjuka blir ingen lyckligare än feta jag.)

Av MissJA - 30 januari 2011 18:38

Efter en jobbig start på morgonen, så blev allt bara galet. Tillslut tappade jag tålamodet, orken och allt. Satt i sovrummet åh grät en stund eftersom jag inte hade något att ha på mig. Vi skulle ha knäppt fina minnesbilder på magen med hela familjen.. Men det blev detingenting av. Sedan fortsatte v att förpesta dagen på samma sätt som hon gjort sedan hon vaknade på morgonen.


Tanken var från början att vi skulle åkt till mina föräldrar för en heldag utomhus redan på förmiddagen, men allt sket sig och tillslut stod jag i köket, kämpade mot ångesten åh kokade makaroner till korven som jag höll på att steka.


M som hatar när jag får ångest kunde inte låta bli att komma in och lägga sig i så mina verktyg för att hantera ångesten försvann och ångesten blommade ut..


Resten av dagen var en riktig skitdag. Där sjävkänslan försvunnit helt och jag endst känner mig fet, fulare än fulast och jävligt misslyckad i allt. När det blir så är det svårare med allt. Ätstörningen är svårare att ignorera, jag är inte värd att äta, det jag ändå äter är fel och jag har ångest för minsta lilla tugga. Nu måste jag till varje pris (efter skidturen har jag ont i fogarna så jag vill typ ta en burk med piller för att döva bort smärtan) ut och gå ikväll eftersom ångesten efter att jag ätit pinnbröd och hamburgare är för stor. Måste ut och bränna kalorier. Hatar att vara såhär fet, feeetare , feeetast!! Men jag som är så värdelös kommer att ta min långa promenadrunda utan värktabletter - varför skulle jag slösa nåt sånt på mig???

Av MissJA - 30 januari 2011 18:33

Idag har vi alla åkt skidor, ja även jag har stått på ett par skidor! Mina var ovallade så jag högg fast i snö varje gång det blev lite glid eller nån backe. Fick dra mig fram med stavarna **suck**. V skidade på och ramlade men hade ändå gott mod. K var mera anti, men det beror nog på att han har svårare med balansen och det blir i sig ett handikapp. Men han åkte ändå en liten runda med min mamma som hejarklack!


Efter det så grillade vi korv och pinnbröd, mums.


M köpte mat på frasses på vägen hem. Jag tog en liten hamburgare, jag åt upp nästan hela och ångrar mig på heltid sedan jag åt det..


Efter middagen så har vi lirat super mario bros på vårt nintendo wii och tagit hand om lite mera tvätt.. Känns som om detta gigantiska berg med tvätt aldrig kommer att sina..

Av MissJA - 29 januari 2011 20:49

På eftermiddagen åkte vi ner på stan. Vi skulle besöka snöfästningen som de gjort nere på kajen. När vi åkte hemifrån var det plusgrader ute och typ vindstilla. På kajen var det säkert samma antal grader men det blåste som om vi vore uppe på en fjälltopp.

Det var mindre kul (tyckte åtminstone jag).


         

Så ganska snabbt lämnade vi fästningen, tog en fika på åhlens och shoppade lite innan vi åkte hem för att fixa middagen åh M skulle se hockeyn - såklart!


   

Av MissJA - 29 januari 2011 20:46

  Bild på K's tallrik. Grillad kycklingfile, pommes bearnaisesås, ketchup och sallad


  Bild på M's tallrik. Kantarelldoftande fläskfilepanna. Det fanns sallad åxå men det äter M efter sin mat..

Av MissJA - 29 januari 2011 20:42

JA det var precis vad vi hade idag. Barnen var tvugna att hjälpa till med att städa sina rum. Plocka undan, dammtorka, dammsuga och skura. Visst jag åh M fick såklart göra det mesta iaf. Men det var kravet jag hade på dem för att de skulle få något lördagsgodis efteråt..


   
 

Av MissJA - 29 januari 2011 20:39

Satt åh kollade på tv. Kollade ner på magen, det såg så lustigt ut att M fick hämta kameran så jag kunde fota det, från min synvinkel :D  

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards