Hönsmamman

Alla inlägg under juni 2017

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

    

Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på köksfläkten. Det var lite som när man i slutet av graviditeten står och packar BB-väskan med värkar och ändå inte vet om man kommer att få stanna på sjukhuset tills bäbisen kommer ut. Jag har då och då under denna husbyggarresa jämfört det med en graviditet. Vilket tidsmässigt stämmer rätt bra, från att vi flyttade till mellanboendet och vårt slutbesiktningsdatum.




Besiktningen gick ok. Fläkten hann komma, men inte monteras. Men eftersom sotaren hade kontrollerat det som hen måste färdigt innan dess så fick vi ok på att flytta in!!
Det var så himla roligt att äntligen få börja flytta in våra saker. Packa in i köket... bära in paket med nya möbler, våra sängar och andra grejer. Vi hade bra hjälp av våra föräldrar. Första natten sov alla bra, trots avsaknaden av rullgardiner. Bara Damien hade svårt att komma till ro.


    

Andra kvällen fick jag å Matte en stund för oss själva på kvällen. Vi invigde vår nya myshörna och planerade hur vi skulle fortsätta möblera och vad vi behövde komplettera  med från bl.a  Ikea.  

 


Min å Mattes Walk-in closet den fyller vårat behov jättebra vilket resulterar i en väldigt nöjd fru i huset. 


5:e dagen bröt jag foten. Mitt i fixandet av barnens garderobsinredning. Men med mitt aircast så kan jag fixa lite ändå. Jag skuttar runt med kryckor/ haltar runt å sorterar å fixar å ber om hjälp när det kniper. Men nog känns det surt. Jag älskar sommaren. Långa ridturer i skogen, å att bada, bada å åter bada! Å nu ser det ut att bli 6 veckor utan allt sånt, gråter en skvätt och bestämmer mig för att göra det bästa jag kan av denna situation. Ta dagen som den kommer och njuta av att äntligen bo i vårt fantastiska hus!

Huset, känns välplanerat. Vi har tänkt igenom våra boendeytor och det passar superbra för oss. Vi tänker, FÖRVARING, å att försöka att inte överösa huset med möbler i onödan. Vi blandar gammalt med Ikea möbler, färgskalan försöker vi hålla dämpad.

Än är det en del att fixa, nåt som med e bruten fot lär ta längre tid. Men det är roligt att äntligen vara på plats. Vi har hela livet på oss att ordna med resten.

I sommar lär vi knappast behöva klippa nåt gräs 😂 däremot måste vi anlägga gräsmatta och bygga altan och entrebro. Å sen mot hösten ska vi bygga carport/förråd. Efter det blir det skönt med en vilsam vinter. 

 

Igår, påbörjade vi målningen lite smått. Med härlig musik å skönt arbetsväder gick det bra. Till och med M som inte sett fram emot målningen tyckte det gick bra.


Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

   

   

   


Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubblar och trampar snett ner sista trappsteget. Knarket från min vänstra fot ekar genom huset. Jag ramlar på golvet å skriker. "Jag tror faan att jag bröt foten" och jag har inte tid med det här NU!!

Nu tre timmar senare sitter jag utanför röntgen med kryckor och väntar på svar. Alltså första dagen efter att vi fick flytta in i huset som jag inte behövt vara på Ikea å så händer detta!! Jag borde ha åkt dit idag igen - då hade jag kanske sluppit detta!



Det var en spricka i foten, gips å 6 veckors sjukskrivning. Jag vill bara gråta lite. Men tänker att det snart gör mindre ont och att jag nog ändå kan fixa en hel del grejer.


fick ett air-cast idag. En toppentrevlig som jag så småningom kan gå omkring med under dessa veckor innan jag är återställd. 


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards