Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2012

Av MissJA - 31 juli 2012 20:08

Det har hon önskat sig hela sommaren. Åh hon har bestämt sig för att sälja sin gamla cykel åh för en del av de pengarna köpa sig inlines. Cykeln är inte såld, men vi fyndade dessa idag på stadium.

Av MissJA - 31 juli 2012 20:05

I diddis nya rum åh säng. Det börjas i alla fall precis som igår med en komplett skrikfest!!

Åh jag sitter här nere åh försöker låta bli att lyssna till hans desperata gråt. Önskade att M åtminstone kunde sjunga lite för honom, så kag kunde få lite tröst i att hans pappa åtminstone gör allt han kan för att trösta honom.

Idag fick vi dörrarna på plats där uppe, så nu ska storbarnen slippa höra vrålen lila bra. Fast de hade sovit sig igenom samtlig gråt natten till idag. Det bekräftade V imorse igenom följande ord "åh du var så duktig inatt duden, som sovit hela natten."

Av MissJA - 31 juli 2012 19:58

Imorgon kl 10:30 så ska vi vara på spec.mvc åh där få domen. Blir det kejsarsnitt på grund av lågt sittande moderkaka eller inte?! Åh jag tror jag kommmer få panik (på riktigt) om det blir så. Det är mer än vad jag klarar av.

Förra snittet minns jag bara som hemskt och fruktansvärt obehagligt. Ok, det är jubinte direkt en behaglig väg att föda vaginalt heller men då slipper man veta om när det ska ske. Man behöver inte heller ligga upplagd och vara vaken medan ett team sätter kniven i magen på mig heller. Sedan är man ju inte direkt pigg åh graciös på väldigt länge efteråt. Åh det är inte rätt tillfälle att bli helt handikappad när man just fött sitt 4:e barn. Om det blir snitt pga att något tillstöter när man håller på att föda känns det med acceptabelt, klart en chockerande känsla kan jag tänka mig. Men då slipper man i förväg veta om det och gå åh oroa sig innan det sker.

Det roliga med ultraljudet imorgon är att det finns möjlighet att bekräfta könet på mini. Är det en liten Adrian eller en liten (som stora barnen hoppas på) Esmee?

Av MissJA - 31 juli 2012 17:00

Sa det igår på kvällen när jag somnade till åh lade mig på rygg!! Det blev en kort sömn, jag vaknade grymt illamående åh fick tom. Plocka fram kräkpåsen, men som tur var slapp jag använda den. Åh i dag upptäckte jag en grej till, som bekräftar att jag närmar mig slutet på min sista graviditet. Hur jag helt plötsligt måste stanna till och luta mig framåt, eftersom jag tappar orken i ryggen/ som om blodet inte kan syresätta mig ordentilgt eller nåt. Minns hur jag fick böja mig fram åh andas lite innan jag kunde gå vidare. Åh det kom åxå omkring den här tiden.

Av MissJA - 31 juli 2012 08:24

Här var någon timme innan de nattliga protesterna började...

Av MissJA - 31 juli 2012 08:20

Ligger ensam kvar i sängen. Diddi skrek åh hade sig till 2-tiden så m får sova ett tag extra. Själv somnade kag efter midnatt, innan det låg jag vaken åh hörde min bäbis skrika. Hjärtskärande. Så mysigt det var att gå upp åh hämta honom imorse, ge honom en flaska välling åh mysa ett tag i sängen. V kom med oss åh mös hon åxå.

Mini är ute åh möblerar om i magen just nu, hela magen lutar *fniss*

Av MissJA - 30 juli 2012 21:05

Åh sängen i sovrummet kommer att kännas stor, kall och tom inatt. Men kanske får jag sova mer ostört??

Nä nu ska jag äta lite yoghurt/keso mix åh göra mig redo att lägga mig ensam i den stora, tomma och inte uppvärmda sängen.

Av MissJA - 30 juli 2012 20:20

Inser nu att jag aldrig skrev det där inlägget om hur det gick hos läkaren för k. Besöket där drog över tiden, åh trots att kag tagit med saker att knapra på så höll vi på att svälta ihjäl. Hela dagen efter läkarbesöket har jag varit nära tårar, knäsvag åh behövt äta hela tiden. Lunchen blev aldrig av. Åh en utebliven måltid nu är för min del inte en så värst bra ide.

Efter att ha väntar över 2 timmar kom det in en läkare, han tittade på foten, skrev ut antibiotika som k ska ta 3 gånger per dag i 10 dagar. Åh skulle även skicka en remiss till hand och plastikkirurgen för att korrigera grundfelet på k's tå. Sedan fick vi vänta ca 45 miniter på att någon skulle lägga om tån igen, våtomslag med asolsprit. Men helt ärligt så var det den sämsta (fult ord) våtomläggning som jag sett.

Nu ska tån läggas om morgon åh kväll i 10 dagar så får vi hoppas att denna behandling plus antibiotikan gör så att foten blir bra.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards