Hönsmamman

Alla inlägg under augusti 2016

Av MissJA - 31 augusti 2016 20:24

Både D å E sover i min å M's säng sedan typ en vecka tillbaka. Det är många stora förändringar i livet som vi tror ligger bakom detta fenomen. Vår stundande flytt, så mycket mer konkret nu när vi packat mycket saker och att jag å M pratar om flytten så mycket nu saker som ska lösas osv..

Dessutom så har deras gamla förskola flyttat in i nya lokaler. Ett nybyggt hus brevid skolan. Två avdelningar har blivit 6 stycken, barngrupperna har förändrats mycket likaså personalen. D har tagit det sämre än E hans kompisar har börjat skolan och finns inte kvar i huset. Han har mer nya fröknar och fler nya barn i sin grupp. Han har lite panik över det hemma varje morgon och kväll, när han väl är där går det emellertid bra.

Summan av kardemumman gör att vi nu är 4 st som delar säng. Mysigt, trångt, varmt gossigt, svettigt och delvis lite dåligt med sömn.

Av MissJA - 27 augusti 2016 23:13

I helgen är jag å V hemma å vi Packar inför flytten. Allt som vi kan packa ner ska vi försöka hinna med att stoppa ner i lådor.

på väg med saker från förrådet till garaget

Av allt packande/ tvättande/ städande blir man trött. Det är energikrävande, så det blev en liten paus mitt i allt... Typ 5 min.. Men skönt va de allt

Det blev wrap från donken till middag på väg till stallet. Trodde inte att jag skulle orka rida. Men det var underbart. Energin återvände å gjorde det lätt att greja färdigt å börja se på Titanic med Vilda.

Av MissJA - 8 augusti 2016 21:47

Semestern är över, å jag är nu mer sovande än vaken. Tänkte bara berätta att vi igår var å kollade på huset vi ska hyra! Det kommer bli kanon!!

Vi har tillträde från 1/9 å idag gjorde jag adressändringen. Den 15/9 har vi ny adress :) det innebär att vi har bra med tid att tömma å flytta å sen bra med tid att städa ut på.

Vi håller nu på att fixa för bl.a hitta ett bra magasineringsalternativ, leta bra tv abonnemang. Hemförsäkringen är redan fixad den största grejen att fixa nu är skolskjutsen för K å att försöka få till ett busskort för v hon har ju rätt till ett för lokalbussen, men vi ska undersöka om vi kan skjuta till pengar för att hon ska kunna åka med Länstrafiken hela vägen hem. Som sagt en hel del praktiskt att pyssla med ett tag framöver.

Nä nu är ögonlocken tyngre än mobilen så det är hög tid att sova. Godnatt

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards