Hönsmamman

Alla inlägg under september 2012

Av MissJA - 30 september 2012 20:21

Arg

Av MissJA - 30 september 2012 19:38

Nu känner jag mig bara sådär jävligt less åh skitförbannad på allt och alla!!

På m för hans försla till stt starta upp förlossningen, surströmming!! Fatta att jag INTE VILL äta det just nu. Har nog problem med magen. Åh att det funkat för 90% av han kompisar säger inte mig nåt. 70% av alla som får en hinnsvepning föder barn inom 72 timmar enligt forskare - men jag är en av de andra 30% som inte ett dyft biter på.

På alla andra jädra husmorsknep för att skrämma ut bäbisen. Jag tror inte på dem! Men jag tror att stress som bla kommer från allas frågor om bäbis är på väg fördröjer förlossnigen.

Om jag tex ringer mamma, tror inte hon att jag skulle påbörja samtalet med typ "kom hit" om det var på riktigt?

Åh nu hoppas jag att den stress jg känner över mötet på onsdag gör det omöjligt för lillan att födas. Men när jag säger det så blir M bara sur. Fattar inte han att om hon nu mår bra där inne så mår jag bättre om jag kan fokusera på mötet och inte klocka värkar!! Hällsboskolans framtid i umeå är lite viktigare just nu, det gäller mitt äldsta barns framtid!!

Av MissJA - 30 september 2012 19:05

Eftersom jag inte får låna ipaden av min "kära" sambo så får jag skriva in datan istället.

101,4% av graviditeten har passerat
Jag är i graviditetsvecka 41
40 veckor + 3 dagar
Jag är i kalendermånad 9
Jag är i graviditetsmånad 11
Jag är i trimester 3
Jag hat gått 4 dagar över tiden.

Av MissJA - 30 september 2012 18:59

Ikväll blev det mer i lingonens tecken. Mjölkfri och glutenfri lingonkola paj.

Nu ska den bara ut i kyla åh förhoppningsvis stelna lite mer.

Av MissJA - 30 september 2012 17:42

Just nu är jag sugen på två saker. Dessa saker är jag nästan aldrig sugen på. Men nu skulle det vara fantastiskt gott.

Rött vin och salta kex med en ordentlig skiva brieost på. Gärna i kombination med lite vindruvor.

Men när man är gravid får man inte äta brieost eller dricka vin. Åh sen så är det ju amningstiden, som i mitt fall brukar vara i ca 1 år. Så jag kommer nog över mitt sug utan att ge vika för begäret.

Av MissJA - 30 september 2012 15:04

Detta recept använder jag när jag kokar lingonsylt. Jag kokar sylt som räcker för ett helt år på en gång. Det är lite fix men det är det värt. Sylten förvarar jag sedan i matkällaren i en sylthink och syltburkar tills vi har användning för den.

Recept

1500g lingon
3dl vatten
750g socker

Man kokar upp lingon och vatten i en rymlig kastrull i 15 minuter.
Medan bären kokas passa på att ta bort skummet som bildas (där finns allt skräp som inte försvann under rensningen).

Efter 15 minuter dra kastrullen från värmen och tillsätt sockret.

Rör i sylten då och då tills sylten svalnat helt, ta bort ev. skum under hela denna tid.

Av MissJA - 30 september 2012 13:35

Av MissJA - 30 september 2012 09:58

Eftersom jag ville fördriva lite tid så gjorde jag en ny spådom över förlossningen. Med tanke på vädret som ska vara nu de typ kommande 10 dagarna så verkar denna stämma bättre. Vikten på denna spådom verkar åxå mer realistisk åh längden är oförändrad. Däremot hårfärg åh ögonfärg tror jag inte på då både jag åh M är mörka.


The day you deliver, outside will be cloudy. Your baby will arrive in the early morning. After a labor lasting approximately 10 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 4 ounces, and will be 17-1/2 inches long. This child will have medium green eyes and fluffy blonde hair.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards