Hönsmamman

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av MissJA - 17 januari 2011 22:46

M påstår på fullaste allvar att han inte är det minsta nervös/ spänd eller orolig inför förlossningen. Han säger sig vara helt lugn. Jag undrar om han är helt ärlig med sig själv..? När jag säger att jag känner mig inte lika lugn och avslappnad säger han bara att kvinnor är skapta för att föda barn så det inte lönar sig att oroa sig. När jag säger att det ändå är något att vara orolig för tycker han att jag är löjlig. Han verkar inte fatta innebörden av den SMÄRTA som väntar.. Det är ju inte precis som att gå på toaletten och vara lite trög i magen. När jag försöker mig på jämförelser så slår han dom bara ifrån sig, kvinnan är skapt för att föda mannen behöver alltså inte sätta sig in i hur det kan vara.


Sedan blir jag ännu mer irriterad när han säger vaddå du har ju fött barn 2 gånger tidigare, så du kan ju det där.. Det kommer att gå lätt!!


LÄTT!!!! LÄTT!!! Det är ju jävligt LÄTT för honom att säga det, han är inte den som ska trycka ut ett huvud på ca 35 cm i omkrets, eventuellt spricka från sida till sida/ bli klippt/ bajsa på sig/ kräkas och i övrigt bli jävligt utelämnad och förödmjukad, gråta och skämma ut sig.. Med andra ord totalt tappa kontrollen över det som sker, och vara utelämnad till ett pucko som tror att det här är en vardagssyssla för mig som kvinna!!


Jag har fött 1 barn vaginalt för 5 år sedan och det var itne en upplevelse som jag känner var det minsta positiv. Nu ska jag dit igen och göra om det och tack vara M's noncharlanta sätt att se på det som komma skall känner jag mig inte det minsta trygg, snarare tvärtom!!


Måste kanske tillägga att det här är åsikter från en man som typ ylar om jag råkar riva honom lite med en nagel det behöver inte ens synas något så skriker han rakt ut AJAJAJ!! Det är så att man tror att jag har råkat slita av honom skinnet  - minst..

Av MissJA - 17 januari 2011 22:34

Oj vad han håller på att trycka sin ner i mitt bäcken!! Det är helt sjukt, flera gånger denna dag har det ilat som stuckna knivar i min livmodertapp, däremellan har jag haft en stark känsla av att jag råkar få en melon mellan benen. Ibland så kraftfull att jag vill gå bredbent!! Åh så mensvärk på det.. Plus såklart en och en annan förvärk som tar andan ur mig. Det är sant, när jag får en sådan förvärk känns det som om det inte går lika bra att andas..


 


Dricker vidare på mitt hallonbladsthe, men har upptäckt att jag måste dricka flera små koppar utspridda över dagen eftersom om jag dricker en stor kopp så börjar jag må väldans illa. Som jag kokar det smakar det mycket beskt och det krävs en hel del socker och lite havremjölk för att det ska gå ner utan obehag. Efter att i flera dagar noterat att förvärkarna kommer lite oftare efter att jag druckit av theet så tror jag inte längre att det beror på att jag känner efter. Så vi får se om det kanske hjälper till att förbereda mig för förlossningen, hoppas på det..

Av MissJA - 17 januari 2011 12:19

Måste bara skriva att min promenad var så ofantligt skön!! Solen kämpade för att få lysa igenom den nästan helt molntäkta himlen. Det var lagom kallt ute, vilket innebar att trots att jag klätt mig lite, så frös jag inte.


det jag ville ha fick jag tag i, kollade lie på bäbiskläder inne på kappahl åxå.. Vi har ju inte så mycket kläder ännu och jag bara längtar tills jag får ta min nyfödde lille bäbispojke och handla lite till hans nu inte allt för fyllda garderob..


När jag kom hem tog jag tag i tvättandet, och lade även upp några auktioner på tradera, lite kläder som jag itne fick nåt bud på senast, sänkte utgångspriset på dem, hoppas att någon vill köpa dem så att jag blir av med lite mer, just nu onödiga saker. Ska lägga upp fler saker nu inom kort, den fattigaste månaden på året börjar glida mot sitt slut och folket börjar inse att det snart kommer att trilla in lite kosing, så som barnbidrag och lön.. Alltså finns det kanske en möjlighet att kränga lite saker på tradera igen..


Nä nu ska jag äta lite välling och vila en stund, blev så trött under mitt traderande att jag faktiskt höll på att somna ett par gånger..

Av MissJA - 17 januari 2011 09:41

Nä, insåg igår att det var slut på novolucol hemma (medel mot halsbränna) så nu ska jag styra kosan mot apoteket och inhandla det.. Det blir promenad 1 för idag (om jag inte räknar promenaden på ca 20 minuter för att lämna V på dagis)..


Bye

Av MissJA - 17 januari 2011 09:37

Igår efter promenaden var jag helt ärligt rädd att livmodertappen var på väg att lossna eller nåt. Det ilade något så fruktansvärt att jag knappt kunde röra på benen (läs gå). På det förvärkar och foglossning, gick typ med myrsteg och i ostkroksform.. M skrattade gott åt mig när jag skulle ta mig från sängen till köket för att hämta vatten. Blev lite sur över det faktiskt, han hade ju kunnat vara en gentleman och hämtat vattnet åt mig men NÄE inte det!! Väl i köket tog jag åxå en citodon, inte i hela friden skulle jag ha lyckats somna med den där j-la smärtan!!

Av MissJA - 17 januari 2011 07:52

Så är jag här, trötter som vanligt när det är så här tidigt. Jag brukar ju ligga till minst 10 om jag inte själv har ansvaret för att få iväg barnen till rätt ställe på morgonen. Men nu är det så fram till på onsdag. På torsdag får jag ligga och sova längre **längtar**


I alla fall så är barnen nu färdiga, påklädda, med frukost i magarna och rena tänder, fixade frisyrer åh K har ytterkläderna på sig i väntan på taxin, som kom precis just nu.


Ehh, när taxin kom insåg jag att jag inte hade en aning om var K's hjälm var åh panikletade en stund, när taxin åh K åkt utan hjälmen var jag så trött att jag la mig i sängen ett tag och glömde att jag höll på att skriva detta..


Nu ska jag med V till dagis och passa på att ta en kort promenadrunda samtidigt. Kanske blir jag lite piggare efter en sådan..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards