Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Störande M's syn på förlossningen

Av MissJA - 17 januari 2011 22:46

M påstår på fullaste allvar att han inte är det minsta nervös/ spänd eller orolig inför förlossningen. Han säger sig vara helt lugn. Jag undrar om han är helt ärlig med sig själv..? När jag säger att jag känner mig inte lika lugn och avslappnad säger han bara att kvinnor är skapta för att föda barn så det inte lönar sig att oroa sig. När jag säger att det ändå är något att vara orolig för tycker han att jag är löjlig. Han verkar inte fatta innebörden av den SMÄRTA som väntar.. Det är ju inte precis som att gå på toaletten och vara lite trög i magen. När jag försöker mig på jämförelser så slår han dom bara ifrån sig, kvinnan är skapt för att föda mannen behöver alltså inte sätta sig in i hur det kan vara.


Sedan blir jag ännu mer irriterad när han säger vaddå du har ju fött barn 2 gånger tidigare, så du kan ju det där.. Det kommer att gå lätt!!


LÄTT!!!! LÄTT!!! Det är ju jävligt LÄTT för honom att säga det, han är inte den som ska trycka ut ett huvud på ca 35 cm i omkrets, eventuellt spricka från sida till sida/ bli klippt/ bajsa på sig/ kräkas och i övrigt bli jävligt utelämnad och förödmjukad, gråta och skämma ut sig.. Med andra ord totalt tappa kontrollen över det som sker, och vara utelämnad till ett pucko som tror att det här är en vardagssyssla för mig som kvinna!!


Jag har fött 1 barn vaginalt för 5 år sedan och det var itne en upplevelse som jag känner var det minsta positiv. Nu ska jag dit igen och göra om det och tack vara M's noncharlanta sätt att se på det som komma skall känner jag mig inte det minsta trygg, snarare tvärtom!!


Måste kanske tillägga att det här är åsikter från en man som typ ylar om jag råkar riva honom lite med en nagel det behöver inte ens synas något så skriker han rakt ut AJAJAJ!! Det är så att man tror att jag har råkat slita av honom skinnet  - minst..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards