Hönsmamman

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av MissJA - 20 januari 2011 18:28

Vår granne ska flytta. De har satt ut sin soffa som är 1 år gammal och deras 1 år gamla köksbord i ek och tillhörnade stolar BILLIGT till försäljning. Rena vrakpriset... Det tragiska i det hela är att vi är ute efter just sådana stolar, och bara stolarna kommer att kosta oss mer än paketpriset för grannens köksmöbler. Men inte kan vi köpa det nu (suck).. Jag vet inte om jag kommer att få pengar från fk denna månad i tid för räkningarna än (är nervös över det). Åh snart så får vi en bäbis så vi har inte pengar att köpa det där nu..


Precis de här stolarna är det jag vill ha, men inte har råd att köpa nu tyvärr, och grannen säljer inte stolarna separat, tyvärr!!


Men det är ett sånt tillfälle. Suck, ibland kan man inte göra kap, när tillfället och pengarna kommer samtidigt :( Självisk som jag är hoppas jag att grannarna inte får det sålt denna veckan (de flyttar om en vecka) om inte kanske de blir desperata och går med på att sälja endast stolarna till oss för att åtminstone bli av med dem.. Håll tummarna med mig, snälla!!

Av MissJA - 20 januari 2011 14:33

Just nu är jag bara så förjävla trött hela tiden, vaknar dock till lite när jag får i mig lite näring. Har därav just druckit en näringsdryck (med karamellsmak - ny för mig) åh den eftersmaken är inte att leka med bläääää kommer aldrig mer att klara av att äta en kola, eller något annat med kolaaktig smak.


Idag har jag åh M varit på maxi och handlat. Det blev en hel del och notan landade på ca 1500 kr.. Nåja hoppas det räcker för ett tag. Efter det har han tränat medan jag ahr packeterat köttfärs, pålägg och dessutom rensat ur ett dataskåp med lådor. Som vi tillfälligt ska använda till diverse barnprylar (som ex. små filtar, plastad frotte osv..) Förresten hittade igen min plastade frotte som jag använt till K och V så där sparade jag in lite kosing. Har bytt till vinterhjjulen på vagnen samt bäddat den med plastad frotte och underlakan, nice..


Sedan har jag ramat in en bild på V. Det är från när vi besökte Lycksele Djurpark för 2 somrar sedan och hon sitter och äter en glass och njuter så mycket att man kan se hur god hon tycker glassen är. Om en stund när vi hämtat K och V så ska vi åka förbi på jysk och köpa en större ram till förstoringen på K tagen vid samma tillfälle. Dock passade inte ramen som jag hittade här hemma till den bilden.. Men jysk hade halva priset på den som passar till förstoringen, 30kr inte så mycket att snacka om alltså :D


Ska se om jag inte kan lägga in några bilder senare på hur det är när jag och barnen går hem från dagis/ fritids på eftermiddagarna..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards