Hönsmamman

Alla inlägg under november 2010

Av MissJA - 30 november 2010 18:15

Idag har jag vart hos barnmorskan, det var 4 veckor sedan senast så det var lite spännande (och nervöst) att se hur alla värden är just nu.


Sf-måttet (http://www.niomanader.se/content.asp?ID=45) länk till de som inte vet vad det är. Var precis på mittlinjen för denna vecka. 27 cm :) det kändes superskönt eftersom förra gången var det över normalt mått.


Mitt HB-värde var det andra som förvånade mig åt det positiva hållet. Sist var det riktigt dåligt (104, när man som lägst bör ha 120). Trots att jag inte ätit mer än typ möjligen 1 järntablett, sovit superdåligt och inte orkat äta annat än lite chokladpudding och nyponsoppa under dessa veckor hade mitt hbvärde ökat till 115!!!


Hon berättde också att jag på onsdag ska få se lilen bäbis igen :D eftersom hon beställt ett tillväxtultraljud!! Det eftersom hon och min kontakt på freja anser att jag äter för lite..


Nästa träff hos min bm är den 21/12

Av MissJA - 27 november 2010 11:49

Eftersom allt var sånt kaos förra veckan så orkade jag aldrig med den lilla detaljen att få in bilderna på datorn, men nu när de är det så lägger jag in dem här åxå..


Magen från vecka 27+0


   


Själv tycker jag att det känns som om lilleman har vuxit supersnabbt den senaste veckan, eller så har han hittat på en ny hobby och börjat sträcka på sig massor!! För han tar faan upp hela magen!!

Av MissJA - 27 november 2010 11:40

 


Tiden verkar gå realtivt snabbt trots att den går långsamt. Jag hinner inte med i vilket fall. Fick pappren för min sjukskrivning idag. Det blev 2 veckor istället för 3 veckor, det betyder att jag snart måste ut och jobba igen (om sömnen fixar till sig lite mer.) Hoppas på det, men att vara hemma nu när jag är det är ganska skönt. Det ger mig lite mera ork. Mår dock lika dåligt fortfarande och gråter väl i snitt 1,5 timme om dagen..


Så nu till lite bilder och så.. (sambon lyckades tillsist hitta det nya stället för kamerasladden)..


Bilderna är dagsfärska alltså från vecka 28+1 Har på mig min nya maggördel, var för trött för att ta av den..


   

Av MissJA - 23 november 2010 07:21

Jag är så OFANTLIGT sugen på surt! Clementiner, citronvatten osv.. Men igår vaknade jag med en aktiverad citrusallergisk reaktion i munnen. Full med blåsor och öm tunga!! Så det går inte att äta clementiner. Åt ändå en igår med förödande konsekvenser, ändå gjorde jag det igen imorse!! (jo jag är korkad!) bättre blev det inte av att detta exemplar var supersurt. Nu gör hela munen ONT!! Jag är fortfarande sugen på surt men kan inte ge efter igen. bläääää!!!

Av MissJA - 22 november 2010 07:49

Varför blir man som gravid på nåt sätt allas egendom som man får rätten att kommentera hur som helst!!


Här kommer det ett axplock av standardfraser som folk gärna kan slänga ur sig.. Eftersom jag inte tycker om de fysiska förändringarna av en graviditet och har extrem stark ångest av vägningar så väger jag mig inte. Dessutom är jag rätt blyg av mig, så jag svarar gärna bara undvikande på folks påträngande kommentarer om MIN kropp.. Inom parantes under varje kommentar kommer det jag skulle vilja säga.. OM jag bara vågade.


"oj, vad tjock du börjar bli"

(Ja tänk att det har jag, men jag har en anledning till min mage - vad är din?)


"Hur mycket har du gått upp?"

(Ingen aning faktiskt, jag väger mig inte, men du borde skynda dig till en våg. Sedan kan jag rekommendera viktväktarna.)


"Kommer du att väga dig oftare nu hos barnmorskan?"

(Jo snart kommer jag att gå oftare till barnmorskan. Men om jag väger mig eller inte det har du ingenting med att göra!)

Av MissJA - 22 november 2010 07:25

Gjorde jag igår. Som jag förmodligen skrev om förra året så gillar jag att plocka fram julen fort och njuta av den innan och sedan vara ganska snabb med att stöka undan den dagarna efter nyår.


Det mesta kom upp och fick sina platser, men jag har kvar en tomtearmé i en kartong som inte fick någon plats - var har vi haft dom förra julen?? Barnen hade jätteskoj med den överblivna skaran prydnadstomtar. De lekte parad med dem i säkert 90 minuter innan de hittade på andra saker.


(nu hade jag tänkt lägga in lite foton från kameran, men min sambo har städat bort kabeln till någon ny och mystisk plats.. Så får lägga in bilderna senare när han har berättat för mig om den nya sladdgömman)


Uppdatering. nu är sladden funnen och här är den omtalade tomteparaden :)  


 

Av MissJA - 21 november 2010 22:28

Ikväll sa min sambo som så många gånger förr plötsligt godnatt, stängde av filmen han såg mitt i och gick till sängen. Jag som satt i köket och surfade fick som vanligt en klump i bröstet och den växande ångesten rev i mitt inre. Han vet att han måste förvarna mig innan han ska gå i säng. Men det gör han inte. Resultatet blir förödande för min del.


Ångestladdad sitter jag uppe och timmarna brukar rinna iväg. Kan inte gå till sängen, att se och höra hur han sover när jag itne kan somna utan drabbas av den psykiska kvävningsdöden tillsammans med extrema myrkrypningar i benen leder endast till att jag måste lämna sovrummet gråtandes och fortsätta min ofrivilliga vaka natten igenom. Det spelar ingen roll att jag är trött, att klockan är mycket, att jag har tagit min sömntablett.


Jag kan inte sova, 


godnatt sov gott är detsamma som att säga till mig att nu borde du vara trött, men eftersom du är så misslyckad så kommer vi andra att sova medan du försöker räkna jordens alla får plus alla fårens avlidna släktingar i nedstigande led!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Skapa flashcards