Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2014

Av MissJA - 31 juli 2014 08:01

Nu sitter jag på äldreboendet å eftersvettas för näst sista gången. Cykelturen hit har varit jobbig, motvind! Så mitt hastighetsrekord är oslaget ännu. Hoppas på imorgon.

Esmee ogillar verkligen att jag lämnar sängen varje morgon, då hon vill ligga tätt intill å gossa å mysa å sova. Jag hade hellre legat kvar men måste åxå erkänna att det är lite bra att vara borta från barnen lite. Man börjar sakna dom å tålamodet räcker lite längre. Dessutom med lite mer pengar att röra sig med känns allt lite lättare.

Värmeböljan börjar vara över å nu längtar jag efter att kunna rida igen. När det är så varmt som det varit en längre tid går det inte att rida. Hoppas på att kunna rida senast i helgen. Då jag även skulle vilja hinna sy, städa, märka upp barnkläder inför dagisstart å ev åka å bada med familjen.

Igår var jag på väg till stallet, men då slog den kvävande luften till som kommer innan åska å det dröjde inte länge förrän mullret lät i fjärran. Så jag å M tog en mysstund å såg lite film å käkade lite godis. Mysigt. Men det tog bara 30 minuter för mig att hålla på att somna så vi får väl fortsätta ikväll kanske. När jag somnat vaknade jag av att den gick för fullt.

Nä nu kallar plikten. Ha en underbar dag!

Av MissJA - 28 juli 2014 07:10

Var vi å hälsade på hemma hos en klasskompis till K. Det var supertrevligt å alla verkade ha haft en bra dag. Diddi pratade hela vägen hem om sin kompis å ville åka dit igen idag :)


i lördags var det en riktigt varm dag. före 9 på morgonen visade vår termometer denna temperatur i skuggan, å varmaare skulle det bli...

Å vi passade på att svalka oss med en biltur med ac, vi shoppade lite på rean på stadium då kom regnet. Droppar stora som chokladbollar, ljumma vräkte ner. Å den varma marken gjorde att vattnet direkt började dunsta. Det var häftigt!

Sen grattade vi även min lillasyster E som blev 29år! Tiden går.... Å nu är det strax dax att packa lunchen å cykla iväg till jobbet.

Ha en underbar måndag!

Av MissJA - 25 juli 2014 08:00

Tills jag börjar jobba. Sitter å eftersvettas i personalrummet efter min cykeltur hit. Sista dagen på denna arbetsvecka i rekordvärme. Å sen bara en vecka kvar innan jag börjar mitt nya jobb.

Jag tror det har varit bra för barnen att bli lite mer vana med att mamma faktiskt åxå jobbar innan verkligheten med fritids och dagis inleds. Vi har så smått börjat se över det som behövs för E å D på dagis. Jag har beställt märkningsklisterlappar till deras kläder osv.

V har idag sista dagen på skötarveckan, å jag tror att hon har gillat det. Det verkar så i alla fall.

Nä nu är mina 5 minuter över. Nu JOBBA :)

Av MissJA - 23 juli 2014 06:14

Väckarklockan ringde nyss. Jag ville inte kliva upp. Tänk om man kunde göra om natten.... Jag sov så jäkla skönt. Men, det är bara att kliva upp å göra sig klar. Idag är det en ny dag på jobbet. Gäsp!


uppdatering, kl 7. 

Jag längtar tills jag börjar mitt nya jobb då detta inte är min typ av jobb. Jag känner mig så olustig å ivägen. Stressad osv. 

 

Av MissJA - 21 juli 2014 21:24

Nu är ledigheten över, slut finito. Dagen idag, har varit underbar med trevligt sällskap, fantastiskt väder å god middag.

Imorgon ska jag vara på ett äldreboende i umeå kl8:00!! Hujedamej så tidigt! Å jag ska visst cykla dit (det ska visst bli varmare imorgon).

Å ja! Min röda vecka har precis börjat så jag har huvudvärk från helvetet, pms genom taket å 3,8 års jobbångest!!

Nu går jag å lägger mig.

Av MissJA - 20 juli 2014 20:05

Det är SAND på botten!! Så läskigt vi kan inte bada hääär!! Diddi å MIiiimii vågade inte bada i havet. Man ska bara bada där botten består av plast (badpolen hemma) eller betong (badbassänger). En naturlig botten då blir det skrik å panik.

Idag är det alltså ett år sedan jag å M gifte oss. Då sa jag ja till den man jag vet att jag inte vill leva utan. Ett år sedan jag bytte ut mitt efternamn. Å ett år sedan Esmee döptes. Så fort ett år går.

Å dessutom idag är sista dagen på min första semester på 3 år!! Imorgon börjar jag jobba. Inleder lite lugnt med att vara ledig med lön (de vet ännu inte vad de ska göra med mig fram till den 4/8).

Igår var det kusinträff hos svärföräldrarna. Det var trevligt, å jättevarmt. Vi åt goda vårrullar å grillade hamburgare.

Av MissJA - 18 juli 2014 21:49

Åååå ikväll hade jag önskat mig en stor godispåse! Med alla smaker som bara väntar på att bli tuggade å svalda. (Bara tanken på godispåsen gör att det vattnas i munnen). MEN, så blir det inte! Utan godis kan man inte frossa i godis. Det blir lixom svårt. Å tur är väl det. Åtminstone när man vill gå ner lite i storlek...

Mmmmmmmmm!

Av MissJA - 18 juli 2014 21:37

Vi hade spanat in ett jättestort klädpaket åt E på tradera. Eftersom de kläder som var fotade såg superfina ut å att det var ett paket med 86-92 så skulle hon ha kläder länge framöver. Men snacka om besvikelse när jag hämtade ut paketet å packade upp det! De flesta kläderna var i dåligt skick. Gamla å inte alls fina. Å vad som fick mig ännu mer irriterad var att det var mest kläder i 98-110! Nu måste vi fortfarande köpa massa kläder åt tjejen, någon gång i höst kommer hon att behöva stl 86...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards