Hönsmamman

Alla inlägg under oktober 2014

Av MissJA - 30 oktober 2014 08:19

Detta höstlov har varit mycket annorlunda. Jag brukar vara hemma med barnen. Men inte i år. Jag jobbar precis som en vanlig vecka. Å även M. Men i och med hans braiga schema har barnen ändå mycket ledigt. 3 av 5 vardagar är de lediga.

Igår jag jag å några av mina kollegor nere på stan med alla 6-åringar. Vi hann med lunch på mc donalds, bildmuseet å en teater innan vi åkte tillbaks till fritids med ett gäng trötta barn. Sen har vi haft nallebjörnsfest en dag å cafe en annan. Full huggning alltså, men dagarna har gått fort. Kul åxå för barnen som måste va på fritids under lovet att det blir lite annorlunda under lovet även för dem.

Lite trist att de på V's fritids inte gjorde nåt annorlunda den dag hon var där. Hon ville inte dit från början å sen var dagen tråkig. Synd, supersynd.

Det har varit mycket annat att stå i denna vecka åxå så jag har inte hunnit till stallet :( saknar hästarna å deras personligheter. Doften av stall i näsan å den friska luften. Men imorgon så då... ÄNTLIGEN kommer jag att kunna ta mig dit.


Avslutar detta inlägg med ett litet fniss

Av MissJA - 28 oktober 2014 08:53

Idag är det ingen vanlig dag,
För idag är det Kimpans födelsedag
Hurra!
Hurra!
Hurra!

Tyvärr är detta en riktig jobbdag för oss å K får fira sin dag hos mormor å morfar. Men det är inte illa det heller :)
Vi kommer fira honom på lördag med tårta å önskemiddag å förhoppningsvis lite besök.

Av MissJA - 27 oktober 2014 07:04

I lördags bakade jag en kladdkaka jag hittade receptet på i folkbladet.

http://www.arla.se/recept/glutenfri-kladdkaka-med-mandelmjol-och-polkagris/

Ingredienser
100 g Margarin
2 ägg
2 1?2 dl strösocker (nästa gång ska jag minska sockermängden)
10 st polkagrisar
1 1?2 dl mandelmjöl
5 msk kakao
3 tsk vaniljsocker
0,5 dl grädde
1,5 dl vispbar grädde till servering
3 droppar karamellfärg

Gör så här:
Sätt ugnen på 175°. Smält smöret. Mortla polkagrisarna. Smörj och bröa en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda först i hälften av de mortlade polkagrisarna, de torra ingredienserna och till sist det smälta smöret och 0,5 dl grädde. Rör om försiktigt, häll smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen 13-15 min. Vispa resten av grädden, droppa ner några droppar karamellfärg och vänd runt utan att allt blandas in i grädden. Spritsa eller bred grädden på kakan och strö på resten av polkagrisarna.

Av MissJA - 25 oktober 2014 20:00

Å där pajjades hela morgondagen!! Men näe jag blev inte alls bitter. Ingen vila, inget stall bara stress. Skoj....

Av MissJA - 24 oktober 2014 20:14

Man vet att ens barn börjar bli stora när man går till de 2 äldsta å säger att nu går jag å lägger mig. Var inte uppe för länge. De små sover redan å jag sover typ... Eller så beror det på att jag är helt jättetrött efter en vecka å måste få somna tidigt en kväll i veckan.

I går hade vi höstens/vinterns första snöstorm

Å imorse regnade det , det var snöslask å riktigt ruggigt. Snorhalt å jag körde långsamt till jobbet.

En kort lunchpromenad blev det ändå... Med vertikalt regn.... Å stormvindar...

Nä, nattinatt.

Å trevlig helg önskar jag er alla

Av MissJA - 19 oktober 2014 07:54

Igår var vi på smålandsvillans husvisning av huset nybro. Precis det vi tog en kalkyl på i somras.

Å först måste jag bara säga wow! Detta hus skulle passa vår familj. Nu var det bara nedre våningen som visades men det var ändå bra. Det kändes rätt. Tänk om vi kunde börja bygga snart!! Synd att det inte är möjligt. Men vi har ju vår 3-års plan. Det finns fler hustillverkare att titta närmare på. Vår tidsplan ger plats för eftertanke. Vårt husbygge kommer inte att bli förhastat. När det blir av då är det rätt. "Var sak tar sin tid" skrev min mormor med kylskåpspoesi för många år sedan. Å hon har rätt. Å fram till dess får vi lida av växtvärk här hemma...

Av MissJA - 13 oktober 2014 17:17

Idag satt jag upp utebelysningarna! Inte så att de är uppkopplade ännu men så de bara är att fästa till uttagen å låta dem börja lysa om ett par veckor. Skönt att göra det utan att förfrysa fingrarna å bryta svanskotan när man ev halkar av stegen.

Igår putsade jag fönstren utvändigt å vi höststädade nästan helt färdigt åxå.

Känns bra :)

VAB

Av MissJA - 13 oktober 2014 07:22

Idag är jag hemma å Vabbar för att lilla stackars Diddi har hostat hela natten lång.

Så nu har jag skickat iväg man å de skolbarnen, anmält vab, ringt förskolan å jobbet, å bäddat ner de små i sofforna med lite frukost å slagit på Disney junior. Nu sitter jag som bäst å planerar vad jag skulle vilja hinna med idag.
1. Träna

2.Sätta ut lite saker på annons

3. Ringa några samtal hälsocentralen/ å kirurgen å försöka få reda på när jag ska opereras. Samt till korttis å se om vi kan få ändra några tider

4. Gå igenom Diddis nästa klädstorlek - behöver nåt kompletteras?

5. Prata med förskolan om att Esmee typ helt slutat med blöja sen förra gången hon var där.

Men nu först en frukost i förhoppningsvis lugn å ro :)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards