Hönsmamman

Alla inlägg under maj 2013

Av MissJA - 31 maj 2013 14:57

Bäst att passa på tänkte jag åh M nu på morgonen. En liten utflykt till 4H gården blev det minsann, med lunchpicknick på nydalabadet, lite plask i vattnet, lite bus åh lek åh så avslutadevi med en piggelin på vägen hem igen med vagnen :)

Av MissJA - 31 maj 2013 14:56

Bäst att passa på tänkte jag åh M nu på morgonen. En liten utflykt till 4H gården blev det minsann, med lunchpicknick på nydalabadet, lite plask i vattnet, lite bus åh lek åh så avslutadevi med en piggelin på vägen hem igen med vagnen :)

Av MissJA - 31 maj 2013 10:47

Värd att uppmärksamma. Rökningen dödar årligen allt för många. Alla ni som röker ett litet tips, sök hjälp i vården, be om den medicin som tar död på röksuget!

Jag hörde idag att risken att ens barn börjar använda någon form av tobak är mycket större om en av föräldrarna gör det. Slå ett slag för framtida generationer, fimpa - börja gärna sluta redan idag!

Av MissJA - 30 maj 2013 14:41

Inlägg som jag skrev ca 8:40 imorse, men kunde inte publicera det då...

Hade verkligen inte planerat för det jag nu måste göra idag!! Men vafaan, tappar man minnet så får man göra sånt ändå. Imorse kom jag ihåg (brutalt) vad vi glömde igår! Hämta ut en av K's ep mediciner!! Stressat! Han skulle haft av den nu på morgonen men det gick inte - den var slut! Så nu sitter jag på parkeringen utanför ett av alla apotek i umeå som öppnar kl 9 åh väntar med de små. Vi stack tidigare hemifrån för att testa lyckan på NUS, men där stämde inte deras lager (typiskt!) så nu är vi här. Åh nu skiter miiimii, så jag ska sluta blogga åh gå in på coop åh byta blöjan.

Av MissJA - 29 maj 2013 16:46

Vilken dålig uppdatering jag har just nu!! Mycket inbokat i kalendern, åh mycket med brölldopet åxå. Lägg till att vår lillkille borde döpa om sig till rymmaren Blixten!! Han hinner till grannkvarteret på ett ögonblick!!

Bröllopsfesten har åter åh slutligen bytt lokal! Åh imorgon testar vi en annan meny. Håll tummarna för att det blir godare/bättre!! Lokalen får vi i godtid innan vilket är bra - då hinner vi pynta åh fixa utan stress :)

Just nu letar jag inspiration till servettringar, efter att ha fallit för en dukning jag hittade en bild påi en bok.

Skenet bedrar, sa M om nya feststället... Åh jag kan bara hålla med :D

Av MissJA - 27 maj 2013 14:16

Ibland känns det att man lever. Var med K på pre- op bedömning, det tog mer eller mindre halva dagen. De små har turats om med att vråla värre än Carola!!

Nu är vi hemma, ett berg saker att göra!! Bara det att båda de små fortsätter diddi trotsar åh miiimii har traumatiserats så av bilresorna att hon tror att hon dör om inte jag bär henne tätt, tätt!!

Åh klockan tickar allt högre!! Måste få lillan att somna. Duden måste släppa sitt trotsutbrott åh jag behöver sätta FART!! Men just nu blir inget gjort.

Åh så läser jag ett inlägg från mamma fitness. Att det inte finns något som heter hinner inte! Jo det gör det visst, ibland hinner man inte! Åh nu är det lite väl mycket av den varan... Jag vill hinna träna, men det hinner jag inte. Sköta kosten hinner jag för det mesta.

V är inne i en svår period, hon är less på allt. Vill vara ensam men gnäller när hon är själv. Men tyvärr så kan jag inte bota hennes behov. Just nu är vi bara där vi är, så är det! Ibland kan man inte åka bort, ibland är det bara att leva i känslan. Hon saknar miljöombyte, vilket är förståeligt.

Av MissJA - 26 maj 2013 19:32

Det är något särskilt med ett älskat gossedjur. Visst det är nött, smutsigt luktar ibland mindre gott, men det har en själ. Precis som oss människor får gossedjuret sina skavanker, vilket är precis det som gör den levande.

Det har en husse eller matte som älskar dem, de har sitt egna namn. Åh försvinner gossedjuret innebär det inte allt för sällan en total katastrof.

Mina barn har själva valt sina favoriter. K har i perioder varit för att ha gossedjur. V har och har haft fler än jag kan räkna upp på mina fingrar. Åh miiimii använder sig endast av mig som snutte/ gossedjur och så har det varit med alla mina barn så länge de ammat. Diddi han förälskade sig i sin vovvov för snart ett år sedan.
Den är väl använd och speciell. Den är så kramad att stoppningen har försvunnit från området mellan huvud och kropp. Just nu behöver den en tvätt. Vovvov har många gånger följt med honom ut i skogen på upptäcksfärd men då blir han snabbt smutsig, diddi brukar säga att vovvov badar när jag har lyckats lura in den i tvättmaskinen. Sedan när vovvov är ren igen luktar vi på honom åh konstaterar att NU är han ren och fin igen. Vi försökte köpa en likadan vovve till så vi skulle ha en reserv, men när diddi fick den så sa han bestämt NÄÄÄ åh gav den till miiimii. Så diddi har gjort sitt val.Han är redan sliten åh med åren kommer han förmodligen behöva påfyllning med stoppning, tyget lär få nötta hål. Men själ har vovvov verkligen. Det har inte de oälskade gossedjuren!

Av MissJA - 26 maj 2013 00:00

Ännu en härlig dag med solsken fläktande vindar och lagom med aktiviteter. Vi har fortsatt potträna diddi. Han konstaterar när han kissar på sig, vi har inte fått nåt kiss i pottan ännu. V har haft humörsängningar åh liknat mitt mindre trevliga pms humör... Undrar vem hon kan ha ärvt det ifrån?
K har bla varit med Ludde, de klippte gräsmattan eftersom det är morsdag imorgon.
Esmee har suttit och varit rätt nöjd och lekt på en filt i skuggan ute. M har mest jagat efter Duden. Jag har bla. Ägnat ganska mycket tid åt att försöka få festprogrammet att likna ett mr färdigt projekt. Ordbehandlingsprogrqm har en jävligt negativ grej gemensam, när man typ fått till det på ett bra sätt, då ska allt fara runt (infogade bilder osv.) så att det bara är att börja om (mer eller mindre) vet inte hur många gånger det blivit så. Åh hlgsta priset tig jag ikväll, när jag nästan färdig med projektet insåg.. att jag missupfattat en grej totalt (bajsa) så imorgon har jag nåt att sätta tänderna i.

Annat skoj har vi även gjort. Som gjort provuppsättning på håret, åh provsmakat maten. Tyvärr var det ingen wow-upplevelse. Så vi får se, jag ska se om vi kan prova något annat istället. Maten vi ska äta vill jag njuta av, inte kännas som vilken lunchbuffe som helst..

Nä nu ska jag krypa ner under täcket och snusa på min lilla bäbis. Natti natt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards