Hönsmamman

Alla inlägg under mars 2011

Av MissJA - 31 mars 2011 10:11

Sitter här åh ammar, ska strax packa ner D i vagnen åh bege mig iväg till intersport, med ett tdligt mål i sikte.. Jag ska testa de där skorna reebook easytone!! Såg på tv en morgon då en personlig tränare pratade om bla de skorna. Dom ska visst fungera, åh om de gör det ska jag bara ha dom.. !000 kr för ett par träningsskor som kanske kan forma min fula stora slappa rumpa är ingenting alls (åtminstone mycket billigare än att låta en plastikkirurg göra jobbet)..


Min plan är att testa skon ordentligt på intersport, alltså gå på deras löpband med dom. Åh om de verkar fungera på mina fötter som lätt får skavsår beställa dem på internet.. Om jag inte blir allt för sugen och anser mig ha råd att få med mig dom hem redan idag... Inte så troligt, dock..


 


Annars då, jo.. de stora barnen verkar vara på bättringsvägen idag. De är feberfria och orkar dessutom bråka, vilket brukar betyda friskhet..

Av MissJA - 30 mars 2011 16:46

Sitter inloggad på skatteverkets hemsida och kollar på min deklaration. Nu är det inte lika enkelt att deklarera som det var förr. Efter det år som jag testade vingarna som egen företagare. Jag ville lägga ner företaget den sista december 2009, men fick inte det godkänt från skatteverket förrän i maj 2010.. Ingenting hände i företaget under hela delen på år 2010.. Ändå ska det deklareras, nu måste jag nog vara lite trög (skyller på min amningshjärna) men jag fattar inte var jag ska fylla i deklarationen för att det ska bli rätt **suck** åh det går inte att komma fram till skatteverket via telefonen **dubbelsuck** nä nu ska jag testa att ringa dem igen åh se om jag har mer tur denna gång.


Åh det hade jag :D Så nu väntar jag på att de ska ringa upp mig. Under den tiden så har jag begärt FP för april. Just nu begär jag en månad i taget, eftersom jag håller på att ta reda på var den undre smärtgränsen går för min inkomst..

Av MissJA - 30 mars 2011 13:56

Kan inte säga annat. Hade beställt en kjol åh 2 st amningströjor på villa magnolia från paola maria. Så att jag skulle ha nåt fint på mig på begravningen för farfar.


Eftersom det är svårt med att avgöra storlek via internet på nya klädmärken så mätte jag mig överallt innan jag valde storlekar.


Trodde jag skulle mäta mig över stussen för kjolen åh där över är jag fortfarande lite väl stor.. Så på båda tröjorna blev det strl S åh på kjolen strl 42... Så ringde telefonen idag och det var från villa magnolia, de undrade om jag råkat beställa fel. Efter lite prat så fick jag veta att det är midje måttet som man ska ha till kjolen åh itne stussen!! Snacka om att det höll på att bli galet. Istället för strl 42 som jag beställt ska jag visst ha strl 34 alltst strl XS!!


Nu kommer jag att kunna ha mina kläder när de kommer.! Wiii så kul!! Hoppas  att jag tappat någon centimeter till innan det är dax att ha kläderna.

Av MissJA - 30 mars 2011 09:37

jepp, K fick ju åka hem tidigt med taxin från skolan eftersom han kräkts vid lunchen. Sen på eftermiddagen kräktes V igen åh senare under kvällen med, hon är även sjukt lös i magen..


Åh det betyder att jag inte kan äta, har alltid haft problem med det när det går magsjuka hemma. Förr var det mycket värre då kunde jag knappt äta alls när det gick magsjuka i närheten, typ på jobbet/skolan..


Nu är det kanske inte hela världen, har ju näringsdrycker åh så plus att jag tappar lite vikt lite snabbare. Men jag hatar ovissheten, kommer de att kräkas mera, åh i så fall när? Kommer någon fler att drabbas, åh i så fall vem och när? Kommer jag att (gode gud låt mig vara frisk) att få det åxå? Finns det fler sätt att skydda sig på än det jag redan gör?? Plus att alla som inte har fobi mot magsjuka endast tycker att jag är löjlig och borde skärpa mig. Det är lätt för dem att säga, som slipper skammen det medför att vara så rädd för något så ofarligt.. Men jag kan inte hjälpa det, kämpar allt jag kan ändå för att klara av detta..

Av MissJA - 30 mars 2011 09:18


 

Denna eftermiddag var det lätt att längta efter en solsemester, med en paraplydrink bredvid polen, åh inte ett barn i sikte.. Det var nämligen inte bara D som var jobbig. De andra bråkade om ALLT åxå..
 

Av MissJA - 29 mars 2011 13:49


 


Såhär låter min lille gulleplutt när han äter.. vanligtvis :D


Av MissJA - 29 mars 2011 12:45

Det var inte bara springmask som upptäcktes under lördagen. V fick även magsjuka. Hon kräktes några gånger under natten. Som tur var har jag en underbar sambo som inte lider av emotofobi som jag. Jag har det så att jag är JÄVLIGT rädd för magsjuka. Om man framkallar kräkningar har jag inte problem med det.. På söndagen tog M hand om V medan jag D och K var ute och grejade på typ hela dagen. Igår jobbade M och jag ver ensam med V som verkade vara på bättringsvägen (dvs. febern försvann och hon hade varken diaree eller kräktes något). Nu idag ringde de från skolan K hade kräkts och de skickade hem honom. Nu är min mamma här och tar hand om honom, tyvärr så är hon definitivt inte förstående för min fobi för magsjuka alls. Men hon är med K ändå.


Jag vill verkligen inte att D ska bli smittad så jag håller nogrannare hygien än vad jag skulle ha gjort i vanliga fall. Äter vitperpparkorn och hela baletten. M får ta hand om de som sjuka nu blir det K som han får ta hand om medan jag fokuserar på att sköta om Damien och hushållet i övrigt.. Avmaskningen får nu vänta tills magsjukan har passerat. Dumt att försöka sig på en avmaskning om någon skulle spy/ skita ur sig dosen för snabbt.. Nu är vi alla i riskzonen för att bli sjuka fram till nästa vecka typ!! Jag vill faan bara gråta!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards