Hönsmamman

Alla inlägg under januari 2014

Off

Av MissJA - 31 januari 2014 22:27

Idag har det varit en verklig off dag. Imorse började jag må rejält illa. Men värre blev det inte, resten av dagen har därför blivit lugn, magen har inte varit ok. Vila å serier på netflix har underhållit. Hoppas att magsjukan blev såhär för mig. Så att inget värre lurar innan helgens slut.

Av MissJA - 30 januari 2014 17:14

Ok, dag 6 med magsjuka i huset. K å E som var igång inatt är på bättringsvägen. Men jag tror jag blir galen snart. Nu karantän för dem å hoppas att jag klarar mig. Vilda är ur karantän imorgon, yeay!

Jag är less på att olaga oinbjudande mat. Som köttsoppa i burk, nudlar, fiskbullar eller olika varianter av korv och ägg om det inte är mackor. Less på allt städande å tvättande. Less på att cirkulera mellan måsten handtvätt å väntan.

Jag vill ha en frisk familj, jag längtar till stallet. Men mest av allt vill jag bli kvitt den ångest det innebär för mig att vänta ut detta och hela tiden oroa mig för att även jag bli sjuk.

Av MissJA - 29 januari 2014 22:36

Nu spyr E. Å jag har ju rätt jobbigt med sånt med tanke på att jag har magsjukefobi. M är fantastisk å tar hand om det mesta.

Men det är nog för det bästa. Jag dör nästan av ångest, å han tar det med ro. Bättre för barnen med någon som torkar spya halvsovandes med ett kännbart lugn, än någon som mig som är panikslagen av det.

Kalashelgen, blir framflyttad. Vi vill inte sprida smittan vidare. Dessutom så verkar den härja över hela umeå just nu, så det kanske är lika bra.


Stackars, stackars liten. Önskar att mina terapiomgångar hjälpt bättre men nu är det som det är.


Behöver jag skriva att jag är less på detta nu. Inne på 5:e dygnet 4 av 6 i familjen har drabbats. Ångest!!

Av MissJA - 28 januari 2014 07:55

Ska det ALDRIG ta slut? Femte dagen sedan diddi blev dålig. Inatt blev det Vs tur. Hon har kräkts hela natten stackaren. K får vara hemma idag. Han är inte sjuk.. än men risken är ju stor att han är smittad då de delar rum.
Idag måste jag ställa in åtminstone hennes kalas.

Av MissJA - 27 januari 2014 21:45

Hela mitt förra inlägg sket sig! Bara bilden blev publicerad!! Wtf!!

Idag är det kladdkakans dag. Har ni ätit någon bit av denna läckerhet? Det har inte vi. Med hot om magsjuka försvinner lusten till all matlagning och bakning. Men nu hoppas jag på att det värsta ska ha blåst över. Är så ivrig att vinka adjö till denna otrevliga sjukdom för denna gång.

Eftermiddag var diddi astrött och m lät honom sova mellan 17-19. Så nu får jag förmodligen spendera större delen av natten vaken med honom. Å det känns inte så kul. Osov natten till idag å vaknade kl 4. Å om det vill sig illa blir min nattsömn en nätt siesta. Fantastic!

Åh jag är så gnällig. Jag känner hur surt allt känns. Å det finns många orsaker till det. Å på det lite sömnbrist och om jag inte har helt fel en omgång migrän som verkar vara på väg att bryta ut. Men vad är väl en bal på slottet??

Av MissJA - 27 januari 2014 21:36

Av MissJA - 26 januari 2014 13:00


Nu är kalasplanerna för V's kalas igång. Hon ville ha ett mysterium att lösa. Så jag hittade en webbsida där de sålde färdiga lösningar. Vi valde mysteriet på museet. Till ett överkomligt pris kunde jag ladda ner en fil med allt material jag behöver för att iordningställa för tjejerna.

Nu tänkte jag försöka få lite tid att sitta å välja i materialet vad som ska användas och så.

Om någon blir nyfiken på detta kolla in www.grapevine.nu

Självklart kommer jag att recensera mysteriet efteråt :)

Av MissJA - 26 januari 2014 12:50

Idag är M dålig. Han har ont i magen å skiter. Huvva. Jag hatar magsjuka. Hatar mina egna känslor kopplat till denna jobbiga sjuka. Allt jag gör är att städa, städa, städa. Å tvätta, tvätta, tvätta. Någonstans bland allt städ behöver barnen tas omhand å måltider arrangeras. Kanske är det bra. Det håller mig sysselsatt å mer kvar på jorden än om det ända jag hade att göra var att sitta å oroa mig.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards