Hönsmamman

Alla inlägg under mars 2010

Av MissJA - 30 mars 2010 22:44

Fy fabian!

Det är en förkylning som håller på att bryta ut innuti mig. Det är en sak som jag HATAR! Hatar att vara svag, att behöva ta det lungt. Det är inte precis my cup of tea... Får ångest, ökat självhat och lever in i det längsta i förnekelse. Dämpar ömheten i kroppen med piller, och försöker hålla samma tempo och träna på precis som vanligt. Men det är klart, även om jag försöker vara den jag är utan en pågående infektion i kroppen så blir jag trött snabbare, sover lite sämre och så vidare. Det är just det som jag inte fixar. Så min plan är nu att försöka döda förkylningen snabbt med vitlök.. Innan denna natt är över har jag ätit 4 st vitlöksklyftor tillsammans med mina morötter, till det ska jag dricka detoxthe, vatten och eventuellt ha i lite honung för antioxidanternas skull...


 

Av MissJA - 30 mars 2010 05:33


Träffade min kbt- teraput igår. Det mötet blev inte ett bra möte - tycker jag. Min behandlare kunde konstatera att jag har blivit för fokuserad på vad jag äter igen. Att i stort sett bara äta morötter och dricka vatten är visst inte bra enligt henne. Men jag äter ju, är det inte det som räknas? Visst jag är fasansfullt medveten om att jag har fastnat i vad jag har för vikt och bmi igen, men jag har inte någon målvikt. Det enda jag bryr mig om är att jag för var dag som går ska väga lite mindre än dagen innan. Hon fick mig att lova att försöka äta mer "normalt" (undrar vad hon riktigt menade med det) tills nästa gång vi ses. Dessutom ska jag försöka ta mig tillbaks i mitt påbörjade spår. Fortsätta med min problemlösning samt kartlägga min ångest.


Jag vet inte ens om jag kan äta på ett annat sätt än som jag gör. Gjorde ett halvhjärtat försök till middag. Men det gick inget vidare och sedan mådde jag inte bra i flera timmar efteråt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka om allt, jag är euforisk när jag klarar av att håll mig till min plan. Har ändå ångest inför varje dags vägning. Till och med efter att jag förra veckan satt in löshåret insåg jag att det måste leda till en viktökning, varje slinga väger ju 0,5 gram... genast blev jag tvungen att räkna ut hur mycket jag gått upp i vikt av mitt löshår...


I lördags inför min utgång testade jag den BH som min sambo gav mig i julklapp (strl 75A). Den har blivit för stor nu. Så mycket för stor att jag fick lov att lägga undan den. Jag hade utan problem kunnat stoppa in ett par strumpor i varje kupa!! Skrattretande! Jag kan inte se att min kropp blivit smalare alls sedan julen, men uppenbarligen måste det vara så.


Mina tankar spinner runt i skallen på mig, allt för snabbt. Jag vet varken ut eller in. Redan nu under natten har jag suttit och funderat på vad jag kan äta för middag idag. Det ska innehålla näring, vara kalorisnålt och vara vegetariskt helst även ekologiskt. De andra ska äta blodpudding. Men det innehåller ju djurblod och gluten två saker som jag inte äter. Har kommit fram till att jag kommer att äta kokt rödbeta som jag ska efterfräsa med vitlök..


Av MissJA - 21 mars 2010 21:24

En kort uppdatering från gnällkärringen..


Misslyckades totalt med att sova idag. För det första tog det ca 2,5 timmar innan jag somnade, sedan vaknade jag typ efter 10 minuter, helt säker på att jag försovit mig. Stressad som bara den, så tog det jävligt lång tid att somna om igen. Allt bara för att åter vakna efter ett par minuter. Alldelens kallsvettig och med hjärtklappning. Min miserabla sömn har gjort att jag känner mig oerhört snäsig. Dessutom så känner jag mig oerhört ledsen utan egentlig orsak.


För att klaga lite mer så har jag fruktat ont i mina handleder igen!!! Så ont att det är en kamp att ex. vrida ur en disktrasa.. Kort och gott känns allt oerhört meningslöst just nu. Önskar att jag kunde dra ett täcke över huvudet och gå i ide i minst någon månad. Utan att behöva gå på toaletten, äta eller överhuvudtaget bry mig om något annat än att vila, stressa ner och bli bra i handlederna igen...


 

Ont, så ont...


Har för ont i handlederna för att skriva nåt mera nu..

//Missja

Av MissJA - 20 mars 2010 22:35

 

Presis såhär tycker jag att det känns, när man bara vill sova, sova, sova och vet att man inte har obegränsat med tid på  sig att lyckas...


Är i en ordentlig svacka just nu. Det är väl mest bara tiden i min kvinnliga hormoncykel som ställer till det, men även min fullkommliga oförmåga att lyckas få en behaglig och avslappnad sömn. Jag sover skitdåligt, samtidigt som jag är trött. Det har väl med mitt blod att göra antar jag. Men jag har mens just nu. Det innebär åxå att mitt begär efter att äta är oerhört mycket starkare än någonsin annars. Hatar att inte kunna låta bli att ha en gnagande hunger som leder till att jag bara måste proppa i mig massa käk hela tiden. När jag dessutom har svårt att somna så blir jag Hungrig. Så väl som jag nu känner min kropp så vet jag att jag inte kan somna om igen innan min mage  har fått sitt begär stillat så äter jag nåt. Idag har det blivit en hel del riskakor. Det är ju i alla fall inte bullar. Åh så är det glutenfritt åh då blir min mage inte så orolig. Men känslan av att vara tjock, fet, ful och äcklig blir övermäktig. Att dessutom ha mens hjälper ju inte direkt till att känna sig fräsh precis..


 


Mitt tillåtna godis, ekologiska och naturella riskakor



I natt ska jag se första delen av millenium på svtplay sedan så har jag planerat att se flickan som lekte med elden. Men detta kommer förstås bara att gå vägen om min lilla kära dator väljer att inte pajja som den gjorte natten till idag. Då svartnade bildskärmen pöltsligt och reagerade inte som den borde. Den fortsatte sedan så tills jag gav upp, läste lite bok och mediterade mig igenom natten, men det var urbota långtråkigt. Min största önskan just nu är att min lilla kära dator ska välja att hålla ihop åtminstone detta år ut. Eftersom jag funderar på att köpa en ny dator då..


 

Det är en macbook pro 13 tum som är min nästa dator, enligt planen. Jag kommer inte att gå tillbaks till PC någonsin igen..

Av MissJA - 19 mars 2010 04:03

Har tillbringat 4 roliga timmar med att se denna säsongs avsnitt av sveriges värsta bilförare!! (Dessa kan man hitta på tv4 anytime) Lovar att jag har lyckats skratta bort en massa ångest och annat jobbigt. Jag har faktiskt skrattat så mycket att jag grät. Helt underbart och obetalbart.


Detta måste bara ses!

Av MissJA - 11 mars 2010 20:50

Idag fick jag med min min minsta syrra till en skidanläggning i närheten där vi bor. Vi åkte och åkte hela långa dagen.


Det kändes som om jag inte alls varit så rostig för jag kunde åka min bräda som för 5 vintrar sedan, jag hoppade lekte för fullt hela dagen.


Imorgon ska jag ta mina barn och sambo med mig till backen för de ska få åka slalom för första gången. Det har inte ens jag gjort. Jag är en sann snowboardåkare och skulle aldrig våga stå på två brädlappar jag skulle knyta ihop mig fullständigt!!


   

        Jag                                      Lillasyster


  Lillan ville prova mammas snowboard....

Av MissJA - 11 mars 2010 20:47

Var full av aktivitet. Jag bytte gardiner hemma, dax att ta in våren!! Dessutom så tog jag mig uppfriskande långa promenader. Som pricken över i-et så red jag. Allt känns så mycket bättre än någon dag förra veckan..

Av MissJA - 11 mars 2010 20:45

Måndagen den 8/3


Jag och min älskade sambo förlovade oss. Vi gick på restauran och sedan på bio och såg avatar. En oerhört lycklig dag!



Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards