Hönsmamman

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av MissJA - 7 januari 2011 22:45

Inser med en stor chock att det är bara ca 5 veckor kvar.. Eventuellt +/- några veckor!!


 


Midjemåttet pendlar rätt stabilt mellan 93-95 cm. Har endel förvärkar och lite ilningar i livmodertappen. Man kan ju alltid hoppas att det betyder att lilleman har lagt sig till rätta med huvudet ner. Blev tvungen att göra ett vändningsförsök med V och det var inte något jag någonsin vill uppleva igen!!


Dijonsenap är fortfarande the shit. Mår bäst om jag äter flytande lättsmälta saker, som välling, kräm och näringsdrycker eller nåt litet äpple typ..


Är Kvällspigg och somnar sällan före midnatt. Sedan är jag som en levande död fram till lunchtid på dagarna.


Oroar mig mer och mer över hur min kropp och fostret påverkas av min ätstörning. Funderar smått på om det snart är bättre att sätta igång förlossningen ön att vänta ut att den ska starta själv..


Ska på aurorasamtal på måndag och till barnmorskan på tisdag. I helgen har jag bestämt mig för att dels börja packa lite i bb-väskan och börja skriva ner hur jag vill ha min förlossning..


Åh så magbilderna....


   


Av MissJA - 7 januari 2011 20:45

Så nu har jag skrivit ut mina papper för det. Dessutom är Bäbiskläderna i tvättmaskinen. Barnvagnen bäddade sambon nästan klart och jag har kokat napparna och stoppat ner dem i skötväskan. Imorgon ska mera fixas. Men inte mera nu, jag ska däremot ut på min promenad (hoppas de har hunnit ploga nu igår fick jag plumsa runt i djup snö och var dessutom kissnödig..)..

Av MissJA - 7 januari 2011 20:30

Min kp tycker inte att jag sköter mig bra alls, åh det var ju inte oväntat. Han sa att om han fick som han ville tycker han att jag skulle läggas in, men istället så kör vi på med peppande samtal. Nästa fredag blir det möte med dietisten igen.. Fram tills dess har jag skrivit på ett kontrakt som innebär att jag MÅSTE dricka 3 st näringsdrycker per dag.. Det är iof bara 1200 kcal, men  det känns fortfarande svårt att få in så många drycker per dygn.. Har börjat utforma en strategi dock, ska ta in 3 näringsdrycker varje kväll, sedan ska M få se till att jag har druckit upp dem innan det tas in nya. Vill inte misslyckas med det, men vet att under dessa 7 dagar kommer många ursäkter att formas av gollum..


Ska dock kämpa på. Nu syns det att jag har tappat vikt, nyckelbenen syns lite mer för var dag. Gollum - nöjd, det friska jaget är oroligt. Om detta inte blir bättre hur ska jag då klara en förlossning? Är det kanske snart bättre att starta igång förlossningen än att vänta på att den ska starta naturligt??


Ska bli intressant åh höra vad dietisten säger. Ska även till min barnmorska på tisdag nästa vecka. Tänkte fråga hur hon ser på min graviditet om jag inte får i mig mera näring än vad jag får i mig nu.. Vill ju inte riskera en komplicerad förlossning bara för att jag inte kan få bukt med min ätstörning...

Av MissJA - 7 januari 2011 14:30

 


Skulle beställa babyboxen idag för att göra nåt inför Damiens födelse, MEN det gick inte!! *sur*. Så nu har jag mailat de som har hand om det och hoppas att jag kan få en box trots allt. Har inte hämtat ut en ännu åh det var ju länge sedan jag var gravid senast = innehållet i boxen är nytt..


länk till babyboxen

Av MissJA - 7 januari 2011 13:46

 


Denna bild kom med v 34's mail till mig.. tycker den var rolig och jävligt talande!!

Av MissJA - 7 januari 2011 13:11

Nu har jag druckit första koppen. Det luktade asmycket (kokade upp det en gång på morgonen åxå.. Så det blev totalt 3 uppkok. Sedan jag silat ner det i min kopp så hade jag i en påse med svarta vinbärssmak ett tag för att ge det en godare och mera välbekant smak.


Sedan i med lite honung åh lite havremjölk. Sedan var det helt ok att smutta i sig.. Hoppas att jag får den lugnande effekten. Den behövs. Eftersom jag har en tendens att oroa ihjäl mig över allt, allt, allt!!!


Återkommer med en uppdate senare

Av MissJA - 7 januari 2011 12:52

Är det något jag tycker är jobbigt så är det väl att poängsätta sig själv. Det är lite orättvist tycker jag nästan att ha individuell lönesättning när man jobbar inom personlig assistans. Särskillt på natten. Jag menar det finns ingenting som jag kan göra för att höja mina chanser att får mer än godkänd (alltså lägst på lönesättningsskalan). Mitt jobb är inte mindre viktigt än de andras. Bara för att jag är begränsad i möjligheter att göra roliga saker med min brukare (brukaren sover ju typ hela tiden jag är på jobbet). Inte heller kan jag ex göra saker som att sätta upp lampor mm.. JAg kan inte borra i väggarna, dammsuga eller liknande på natten..


Sedan är det ju j-ligt svårt att höja upp sina egna prestationer när man till 99,9% av tiden tycker att man är helt värdelös..


Men, men nu är det avklarat och jag slipper tänka mer på det i år - phu!!

Av MissJA - 7 januari 2011 12:43

Mitt testresultat... Hmm rätt talande.. Gjorde det mest bara för skojs skull medan jag sitter här med min thekopp..


Testresultat: DEPRESSION

 

Ditt score: 40


Flera av svaren kan tyda på att du har utvecklat en depression. Du behöver inte känna så här. Forskning visar att 80% av alla som drabbas av depression kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi eller om det är en tyngre problematik med medicinering eller en kombination av båda.


  


Testet är hittat här

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards