Hönsmamman

Alla inlägg under april 2012

Av MissJA - 30 april 2012 14:23

Äntligen har lekplatsen tinat fram :) båda pojkarna leker nu. Diddi får upptäcka lekparken, det var han ju lite för lite för förra året

 
Av MissJA - 30 april 2012 13:30

 

denna, ska jag bada i nu när det kanske blir sommar någongång... om du gillar den hittade jag den här

Av MissJA - 28 april 2012 13:09

 

Kolla mina lökar som jag satte ner huller om buller i gräsmattan på baksidan har börjat titta fram :) Dom hade jag nästan hunnit glömma




Diddi ville testa hur det var att åka dammsugare

   

Både Diddi åh pappa verkar tycka det var roligt att testa på detta lilla äventyr


   

Diddi och Mamma, passade på att städa lite ute på tomten innan regnet skulle komma. Diddi fick åka skottkärra, snacka om att få åka lite lyxigt. Han var jätteduktig.


Ett helt lass med kvistar och ris till rätta stället..


   

Efter en arbetsam förmiddag lagade vi dragonlax och grönsakscouscous med kall yoghurt med ingefära i åh sallad såklart


 

mmm.. naminmamm efter utelek var det gottigott med lite mat.. Trots att lunchen blev 10:15


   

Kolla in lökarna så nära de är på att slå ut, vissa sticker upp ur snön fortfarande!!

Av MissJA - 28 april 2012 12:58

Det har varit lite väl dött med mitt bloggande nu i veckan, jag har haft bloggideer, men jag plågats i tid och otid av en huvudvärk som förmodligen kan knäcka vem som helst. Åh all tid som jag inte har varit tvungen att ligga stilla i ett mörkt rum med bultande, skärande smärta i huvudet har jag ägnat åt mina barn och vardagssysslor.


Tänkte sammanfatta veckan som gått, de bra bitarna nu. Sitter och håller på att läsa in bilder från min iphone just nu..

Gör nog ett inlägg efter detta med bilder.. Åh så blir det ett om i onsdags när jag trots huvudvärken från helvetet var på mitt rutinul..


Jag har börjat fundera på att ändra utseendet på bloggen, jag har ju haft samma header lite väl länge, men så tar det ju lite tid att trixa ihop så  vi får väl se när det händer...


Nu är det dax att sätta fart med bilderna..

Av MissJA - 23 april 2012 09:53

Åh efter att nu på morgonen ha varit på LRF konsult och bett dom hjälpa mig att tyda mitt slutgiltiga resultat i min avslutade näringsverksamhet. Trodde det skulle vara lätt som en plätt att fixa färdigt deklarationen på nätet själv nu men icke!!


Den ruta jag letar efter FINNS INTE.. Så nu sitter jag med ena örat i telefonkö till skatteverket för att få hjälp med mitt dilemma. Eftersom jag har plats 115 i kön passar jag på att blogga lite.. Väntan i telefonkön kan ju annars kännas oändlig..


Nu har jag fått hjälp och döm om min förvåning när jag fick reda på hur kapitalförlusten behandlas.. Först tar man bara med 70% av det totala förlustbeloppet.. Sedan räknas bara 30% av de 70% med som skattereduktion.. Såå jag får ändå BETALA!!! nu reducerades ändå beloppet men det känns surt som bara den i alla fall.. Det betyder att bara 21% av den totala förlusten räknas.. Tänk vilken skillnad det blivit om åtminstone 30% hade räknats!!


Nä nu är det slutgnällt för mig för idag.. dax att fortsätta trolla med knävecken för att få fram det belopp som behövs för att:

  1. Ordna klart inför septemberbäbisen
  2. betala skatteskulden
  3. ha någon form av semesterkassa

Eftersom i vår familj är det bara jag (som lever på FP) som ska finnansiera det mesta (inte bilen dock), är det bara att bita i det sura äpplet och kämpa. M har inte ens råd att betala sin hälft till hushållskassan.. **dubbeltrippelsuck**

HAh

Av MissJA - 21 april 2012 13:39

Jag hann inte ens stänga av datorn innan Diddi vaknade, åh samtidigt som han slog upp sina bruna ögon kom V in, blöt som bara den och full med berättelser av vad de gjort där ute. Nu sitter storasyster och lillebror och fikar. Åh jag snörvlar med min kopp halstablettsvatten och suktar efter kakan som jag inte ens kan smaka på    åtminstone inte om jag vill må så bra som jag kan må idag, med graviditetsillamående och förkylning..

Av MissJA - 21 april 2012 13:06

Så är jag förkyld, IGEN!!! Detsamma gäller Diddi han har tom. fått lite feber. Det MÄRKS klart och tydligt att mitt immunförsvar är sänkt pga graviditeten åh Diddi, tja han håller på att bygga upp sitt försvar. En dag som denna, när det känns som om lungorna rymmer mer slem än syre, huvudet känns tungt och näsan är täppt önskar jag mig bakåt i tiden.. Till de bekymmersfria dagarna Före barnen..

**drömmer mig bort**

Då jag i godan ro hade kunnat kura ihop mig i soffan eller sängen och kollat på hyrfilm hela dagen. Först hade jag tagit ett tripp till videobutiken som var ca 3 min promenad från mitt trapphus, köpt massa lösviktsgodis, chips (naturchips dill och gräddfil) en salsa dipp och en 0,5liter coca cola light och hyrt någa filmer som såg intressanta ut. Sedan myst och kurerat mig med godsaker och underhållit mig med filmer, pausat då och då för en liten powernap...


Men det går inte nu..

Ute har vädrets makter förmodligen bestämt sig för att det aldrig ska bli sommar, eller ens vår för den delen. Det har snöat igen och eftersom det är plusgrader ute är nysnön som en plaskigt slaskig sörja. Nåja, jag är inne åh har tröstbakat en kaka gjorde bara en halv sats.. Sörjer lite att jag bara kommer att behöva kräkas om jag skulle äta av den, men glädjer mig åt alla kcal som jag inte kommer ha hängandes runt mig efter att ha överätit av denna kaka med det passande namnet Gula Faran. Diddi sover ute i vagnen åh jag skickade ut K och V efter lunchen eftersom de bara bråkade och gjorde dumheter. Men de leker på så fint ute så jag har inte dåligt samvete..


Här inne skulle det behöva städas, och det gnager mitt samvete, men just nu orkar jag inte ta mig i kragen och få jobbet utfört. Jag är faktiskt nöjd över att jag orkar sitta här och blogga. Imorse begärde jag dessutom Fp för maj månad, så det känns faktiskt åxå som en bedrift. Nä nu har mitt vatten blivit hett i micron och min vicks blue har säkerligen smält ner i vattnet så nu ska jag gå åh dricka en liten sockerbomb, rysa av värmen i drycken men jag anser det värt att plåga i sig den för att lösa upp lite av slemmet i halsen. Sedan ska jag vila lite... Naturligtvis är risken att Diddi väljer att det är dags att vakna, eller att storbarnen börjar slåss precis på är väl så hög att enbart tanken borde skrotas. Men jag väljer att våga mig på det ändå.. Storbarnen kan jag muta med nybakt fika eller kanske lördagsgodis (lite av det överblivna påskgodiset) åh Diddi, kan få en flaska med något att dricka och kanske ett litet kex eller 2.. Mamma MÅSTE få vila idag, så är det bara..


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards