Hönsmamman

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av MissJA - 9 januari 2011 22:17

Så jag lägger in massa bilder från helgens bravader imorgon..


Jag har varit ute åh vandrat som vanligt ca 70 minuter nu ikväll, tagit min dusch. Kokat hallonbladstheet jag ska dricka imorgon. Tidigare ikväll rök resten av julpyntet. Så nu är det "bara" gardinbyte och andra textilier som ska bli mindre röda och mera rosa.. Det tar jag imorgon.


Ska imorgon även:

  • Till aurora för sista gången
  • Hämta ut babyboxen
  • Ringa tandläkaren för K (de har inte kallat honom på 2 år nu)
  • lämna lapp till dagis och fritids med tider
  • Handla skötgrejs, bindor och bröstbindor?? imorgon åxå..
  • Åka med K till ortopedtekniska för att prova ut en sula.

Sedan är det säkert minst 10 saker till minst som måste göras imorgon, men jag kommer itne på det nu.


Nä till sängen. Nattinatt

Av MissJA - 9 januari 2011 15:56

Sitter och skriver på förlossningsbrevet. Fy vad svårt det är!! Men jag vet att jag måste göra det idag. Imorgon ska jag till aurora igen och då ska vi just prata om hur jag vill ha förlossningen.


Nu tror jag att jag ändå har lyckats få ihop ett ok brev, men är rädd att jag missat något viktigt!! Vad är egentligen det viktigast?? Har aldrig behövt skriva ner det själv på papper tidigare. Med K skulle jag snittas och min bm tyckte inder det var nödvändigt då. Med V skrevs det in direkt i journalen efter de aurora samtal jag gick på då..


Suck, ibland önskar jag att jag hade samma bm på aurorasamtalen som jag hade förra gången. Jag gillade henne bättre..

Av MissJA - 9 januari 2011 13:25

Om Lillmannen i min mage tänker komma lika tidigt som min V innebär det att det är 27 dagar kvar tills han ploppar (PLOPPAR - eh näää blir uttryckt igenom det där lilla hålet i mitt underliv).. Åh alltså inte 40 dagar som det står här på bloggen.


Min sambo fattar inte varför jag är nervös inför förlossningen? Är han DUM på riktigt!?? Klart som faan att det är nervöst. Det är inte Han som ska typ trycka ut en melon igenom ett litet hål inom kort. Inte han som riskerat att spricka, bli klippt osv.. Han ska ju bara (förhoppningsvis) stå där och typ hålla mig i handen. Som han säger han ska stå där, klappa mig på huvudet och säga ta iiiiiiiiiii. (Om han gör det kommer jag förmodligen att bli våldsam, men det lär han ju inse om det händer..)

Av MissJA - 9 januari 2011 13:12

Vi har skottat snö, det är tung snö som rasar ner från himlen för fullt. Efter det passade vi på att göra en snögubbe. Eftersom vi käkat upp alla morötter så var vi lite busiga och gjorde ögon och näsa med hjälp av snöbollar och karamellfärg!! Så nu ser jag ut som faan om fingrarna, är både röd och blå..


Lägger in bilder lite senare idag (typ ikväll) när jag inte längre har minst en miljon saker ogjorda..


Nu ska jag städa och barnen vila lite innan de ska få fika.. På tal om äta. Jag har inte druckit en enda näringsdryck än!! Men åt en smörgås och lite kräm till frukost så det är som fullt i mig ännu.. Shit, M kommer att vara sur på mig ikväll om jag inte får i mig alla dagens näringsdrycker!! Men kan inte heller komma ifrån att jag skäms över att jag åt frukost och inte bara drack den där äckliga aprikossmörjan..


 


Det här är de näringsdrycker som jag har blivit ordinerad..

Av MissJA - 9 januari 2011 08:20

En grej som jag inte sett fram emot med att utöka familjen är att vi inte har rum åt oss alla. Vi bor ju bara i en fyra. Men efter att ha sett första avsnittet av familjen annorlunda denna säsong och fick veta att familjen i Märsta (dom som i det avsnittet fick sitt 10:de barn) bodde i en fyra så känns det som om jag kan andas ut. Då kändes det som ett lyxproblem att alla inte har varsitt rum...


Ingen av oss vill ju flytta, jag tror faktiskt att V vill bo i denna bostad hela sitt liv (inte troligt när hon blir äldre dock..)


Nä nu ska jag gå åh fortsätta vila/ sova ett tag till. För mig är det juh natt ännu.. Åh nu när barnen fått i sig frukost kan de tvmysa och pyssla på själva ett tag (ytterligare en fördel som kommer när barnen blir äldre...)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards