Hönsmamman

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av MissJA - 25 januari 2011 23:11

Efter inlägget jag skrev imorse med veckans försenade magbilder om ananas så har jag nu kollat upp vad det var jag läst..


  • Det är så att det finns de som påstår att om man äter färsk ananas (rätt stora mängder) så kan ett ämne i frukten starta igång värkarbetet. Eller så är det för att frukten i sig har en laxerande effekt och därför kan sätta igång saker och ting..

  • Samtidigt finns det de som påstår att äta mycket färsk ananas kan fördröka förlossningen igenom samma ämne som det de första påståendet menar ska starta igång förlossningen..

Så jag nöjer mig med att ananas är gott och bra för magen.. Har jag flyt kanske det händer något om inte så kanske jag får vara gravid för evigt eller åtminstone tills jag gett upp mitt sug efter ananas.. Mycket c-vitamin innehåller frukten iaf.. Åh så länge de säljer den billigt och jag inte reagerar på frukten så kommer jag fortsätta njuta av den..

Av MissJA - 25 januari 2011 23:01

       33+0                         34+0                          35+1                     36+4


Är det nån egentlig skillnad mellan magarna?? Tycker att största skillnaden är mellan v 35 åh v36.. Men magen v 36 ser mindre ut??



  

Av MissJA - 25 januari 2011 09:14

 


Så vi var där i söndags och firade henne. Hon hade avsagt sig allt firande men ville ändå att vi skulle komma. Vi överraskade henne med denna gryta till middag åh alla åt tills de typ inte orkade röra sig på ett tag. Själv gjorde jag undantagetåh smakade av maten jag åxå. Det blev ca 2 msk ris åh lite gryta med en körsbärstomat, en liten köttbit och så lite av såsen med några små kantareller i. Sedan var jag asfull i magen åh ångrade mig minst 1,5 timmar!!


 

Bilden hämtad från tasteline.com



 

Hon fick även ett stort fång med sin favoritblomma tulpaner och ett speciellt ljus som jag och E köpt på högakusten hotellet med en skifferplatta som ljuset ska stå på. Hittade även det där roliga kortet med saker som hänt under åren sedan 1961, kul att läsa och minnas eller förfäras över hur länge sedan det faktiskt var!!

Av MissJA - 25 januari 2011 08:56

 


Skäms lite men har inte haft ork att uppdatera magbilderna.. Men nu har jag gjort de. Tvingade M att knäppa kort på kulan på morgonen.



Äntligen har jag hittat till M's jeanshylla!! Hans jeans passar bra på mig, förutom att de senaste dagarna har Lille D's huvud trängt ner djupare och därför är det en bula ivägen för översta knappen på jeansen.. Men det är sånt som händer..


 



Igår hittade jag nåt fantastiskt mumsigt på coop under min promenad... Eller jag köpte 2 saker som jag inte planerat köpa då det första var ananas (bra pris, nyttigt) sedan likörpraliner ca 14 st som jag sedan våldade i mig på ca 5 minuter efter att jag kommit ut från affären. Sååå gott. Värsta snabbhetscravingen. Sedan var jag bara äcklad av dem.. Min frukost idag blev 3 skivor färsk ananas i bitar och en mugg the.. Måste köpa mera ananas idag, eftrsom den jag köpte igår bara var 6 skivor stor... Kom nu på att jag läst någonstans att ananas kan göra nåt i slutet på graviditeten. Måste genast kolla upp det..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards