Hönsmamman

Alla inlägg under augusti 2012

Av MissJA - 31 augusti 2012 23:24

Ikväll åt vi först gomiddag, lövbiffwok med ris. Sedan såg hela familjen Lorax åh käkade jordnötaringar åh drack hemgjord läsk. Filmen var faktiskt helt ok. Efter filmen blev det lite bus åh dans till låtar ungarna ville höra. Sent omsider kom de i säng, trötta åh fulla med snacks.

Sedan har jag M åh lillan sett på film, en med adam sandler där han spelar tvillingar. Minns inte vad den hette. Lillan verkar ha en väldigt aktiv period omkring 22-23 någonting men hon lugnade sitt bök när M försökte känna på hennes bus.

Nu är det dax att sova. Eller först jobba på med förberedelseoljan åh se ett avsnitt halv åtta hos mig på mobilen.

Av MissJA - 31 augusti 2012 14:11

Jepp, idag blir det inte mycket gjort för mig.. Jag är bara trött, tröttare och tröttast. Men medd hjälp av lite sockerstinn kaka orkar jag åtminstone sitta här vid datorn lite.. Snart måste jag orka mig iväg för att hämta K och V på fritids.. Så skulle jag behöva få energi till att hämta ut ett paket och hyra Lorax så barnen har en ny film till fradagsmyset. Åh för att våga mig ut skulle jag behöva spendera all tid framför spegheln så jag känner mig extremt ful för tillfället..


Het plötsligt har min hy förvandlats från torr till flottig med små finnar lite här och var.. Mitt hår som i och för sig varit hopplöst sedan jag blev gravid är nu även flottigt och risigt på samma gång, för bara någon vecka sedan var det åtminstone bara torrt och risigt..


Idag har typ allt jag köpt via tradera och även K's fördelsedagspresent och TENS-apparaten kommit, så det har varit lite spännande att öppna upp allt..

Av MissJA - 30 augusti 2012 23:13

Idag högg det till som bara den i livmodertappen. Det gjorde ruggigt ont åh kag sög in luft på ett så häftigt sätt att Diddi blev skiträdd och kastade sin leksaksbilnoch rusade storgråtandes till mig åh upp i min famn.

Efter det gick jag på toan åh hade en rosa flytning som var jätteseg. Åh så fick jag menavärk, åh förvärkar. Det jobbigaste med förvärkar förresten är att lilla. Protesterar mot dom igenom att försöka utöka sin plats, åh det gör ooont!!

Nä nu ska jag sova.

Av MissJA - 30 augusti 2012 23:07

Just nu så är det bb-väskan som jag lixom inte lyckas packa ännu. Men ett framsteg idag är att jag har tagit in väskan som jag ska packa i. När det nu blir av.

Just nu är jag mer bekymmrad över, hällsboskolan i umeås framtid och att kag börjar ha för stor mage för mina graviditetskläder. Med endast 4 par brallor i garderoben, varav 3 är utnötta och har hål lite här och där, känns det som en lång tid innan lillan ska komma ut. Särskillt eftersom det nu är höstigt ute åh alltså slut med kjolväder.

Snart får jag ha pyjamas från morgon till kväll vissa dagar för att spara byxorna till de dagar jag måste gå ut - fantastiskt!!! (eller så inte).

Samtidigt känns det fel att köpa mer gravidkläder nu, det är ju "bara" 27 dagar kvar nu plus minus typ halva den tiden. Men som det ser ut nu lär jag bli tvingad att köpa nåt plagg. Suckar.

Av MissJA - 30 augusti 2012 10:24

Kesos mellanmål med nötter åh frukt/ nötter åh bär. Gott, enkelt åh nyttigt. Perfekt efter tex. Träningen.

Nu har jag simmat färdigt åh sitter i omklädningsrummet och fyller på med mer energi.

Av MissJA - 30 augusti 2012 08:48

Jepp, pga strul med uppladdningen så kommer bilden först nu ( 15 min efter att jag lämnade henne. )

Nu strax ska jag gå åh byta om för att simma i 30 minuter. Det har kag tänkt göra 3 dagar i veckan tills lillan behagar födas. Det brådskar verkligen inte. Detta är min sista graviditet i livet. Så jag vill njuta/ plågas mig igenom den utan denna kom-ut-nu-genast-stress!! Många gravida upplever mot slutet av graviditeten.

Av MissJA - 30 augusti 2012 07:51

Igår var han till bvc. Det var dax för mätning åh vägning, åh 18 månaders sprutan!!

Allt gick finfint. Han har skjutit iväg på längden han är nu 81cm lång åh väger 11kg. Dom tyckte han hade fin motorik men nör dom frågade M om han kunde säga 8 ord sa han nej?!

När jag senare räknade upp de ord jag hört; mamma, pappa, mer, här, där, hej, ja, nej så är det åtminstone 8 ord. Men det är ju inte som om vi i vanliga fall sitter åh räknar orden.

Däremot verkar han förstå oss fint, så länge det är korta fraser med få satsord. Men så är det när dom är små. I långa meningar försvinner budskapet.

Av MissJA - 29 augusti 2012 18:54

Fick veta att det var en uppföljare i folkbladet igår.. Tänkte att jag skulle länka till den åxå..


Vädjar till Björklund om språkskolan

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards