Hönsmamman

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av MissJA - 11 augusti 2012 21:56

Tar tid menär oftast helt klart värt besväret.

Förr har jag varit lite för bekväm, handlar nytt allt till barnen. Men nu, sedan ungefär 1,5 år sedan började jag på allvar få upp ögonen för värdet i att handla begagnat till barnen. Om man köper ex. Fina klädpaket via tradera, så sparar man inte bara mycket pengar som man kan använda till roligare saker. Och det som sedan fattas för att göra garderoben komplett kan man gå åh köpa just det finaste i butik!!

Bara barnens vinterkläder som vi köpte förra året var från tradera/ blocket åh då märkena gneis/ didriksson/ reigma/ miniature kläderna var i fint skick och höll hela säsongen. Och vi beralade totalt typ vad vi fått betala i fullpris för ett barn för alla 3. Skor är dock något mina barn aldrig kommer att få begagnade, eller ärva mellan varandra. Dom får de nya, åh tack vare att vi tar oss tiden att köpa det andra begagnat kan vi lägga mer pengar på riktigt bra skor.

Det är så vi hjälper både miljön och plånboken. Nu snart är det dax att fixa ut massa kläder på tradera som våra äldsta vuxit ur åh som vi inte kommer vilja återanvända till trean åh fyran.

Förresten så kommer typ alla Esmees kläder från tradera. Köpte även en ny skötväska från tradera idag. Väntar med glädje på paketleveransen.

Av MissJA - 11 augusti 2012 16:50

Den gravida magen var som en magväska modell XXL. Som man tar på/ tar av via en dragkedja bak på ländryggen. Främsta funktionen med detta är att låta mamman och pappan dela på bördan. Tänk att få bara ett par timmar utan den extravikt en höggravid mage innebär!!

Om det var möjligt skulle jag skulle passa på att träna lite, ta en skön dusch åh sedan sova på mage utan att bli kissnödig flera gånger eller behöva vakna för att byta position, eller allt detta samtidigt så att innan jag somnat om måste jag äta något åh sedan vara lite för vaken för att somna om på minst 10-30 minuter.

Av MissJA - 11 augusti 2012 16:09

Det är så det känns med magen denna gång. Ländryggen värker, åh om det inte vore för att jag ständigt tenderar att bli överhettad skulle det vara skönt att värma vetebältet.

Utöver det så har illamåendet börjat dyka upp igen. Så jag måste småäta hela tiden, samtidigt så kräks jag nästan av smaken av det jag ätit så snart jag svalt tuggan.

Sen har jag blodtrycksfall typ hela tiden, så just nu mår jag inte helt super. Mer inte alls bra. Om det är såhär fram tills lillan föds kommer jag nog att gnälla allt värre.

Nä nu ska vi duka ute på baksidan, vi är ett helt gäng grannar som ska käka middag tillsammans idag. Vissa äter surströmming, andra korv, sallad osv. Jag ska passa på att äta västerbottensostpaj åh sallad. Mums (hoppas jag) just nu kan jag vara sugen på något ex. Välling för att sedan inte klara av att svälja ner det 10 minuter senare. Gravidknäpp? Jepp!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards