Hönsmamman

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av MissJA - 19 augusti 2012 19:26

Gick upp medan jag färgade håret för att skriva ut massor av grejer som jag skrivit ihop när det gäller skolan. Innan jag lämnade köket sa jag till m, tänk vad bra skrivare fungerat, inte krånglat eller nåt och den är ungefär 6 år nu.

Så började jag skriva ut, åh skrivaren pajjade!!! Så nu blir det att panikköpa en ny imorgon så snart netonnet.

Av MissJA - 19 augusti 2012 19:23

Idag fick vilda åka till mormor åh där har dom plockat bär större delen av dagen. Nu sover hon, hon var helt slut när hon kom hem vid kl 17 åh vi åt middag tillsammans med mormor.

Av MissJA - 19 augusti 2012 15:18

Jag tittade mig i
Spegeln och gav upp, nu har jag köpt hårfärg åh ska försöka piffa upp mig lite. Jag hatar att se ut som jag gör, som en fet fågelskrämma!!

Så nu ska jag hem åh fixa håret lite...

Av MissJA - 19 augusti 2012 09:38

Idag väljer vi att lata oss lite efter frukost. K och v ser valfritt på sina tv:s på sitt rum. Jag m åh diddi ligger nere i stora sängen åh ser diddis favoritprogram, stora maskiner.

Skönt med lite vila efter all stess. Nu tänkte jag försöka slumra lite.

Av MissJA - 19 augusti 2012 07:33

Jag är en riktig ryggsovare. Åh trots att jag nu kämpar med att placera amningskudden så det ska vara svårt att omedvetet lägga mig på rygg, sker det lite nu och då på nätterna. Åh så när jag vaknar till åh upptäcker hir kag sover följer alltid denna ångestladdade tanke med. Åh jag måste panikbuffa åh knuffa på magen tills lillan rör på sig lite irriterat.
Då slutar min puls skena åh jag kan åter lägga till kuddarna för att somna om.

Det spelar ingen som helst roll att bm har sagt att innan det ens finns en risk i att ligga på rygg för bäbisen mår mamman så fysiskt dåligt pga dåligt blodflöde att det är omöljigt att ligga kvar så.

Men jag gissar att det är den där fantastiska beskyddarinstinkten som spelar mig ett spratt lite då och då. En tanke åxå kring lillan där inne, hon kan i te vara så tung, för då hade jag aldrig kunnat lägga mig så ofta på rygg och lyckas vakna upp och inte vara påverkad annat än panikslagen över vad jag eventuellt kunde ha gjort. Men så minns jag genast hur trött i ryggen jag blir på dagarna och slutar genast tro på en liten lätt flicka, utan misstänker att hon väger närmare 4 kg när hon föds.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards