Hönsmamman

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av MissJA - 9 augusti 2012 20:53

Snart spricker nog magen!! Jag har egentligen ingen putande navel, det ör bara Esmee som envisas med att sparka ut bråcket i tid och otid. Åh det gör ONT!! Att trycka tillbaks!! Redan retas hon med mamma

Av MissJA - 9 augusti 2012 19:10

När vi lade om foten ikväll så tog det slut på gasbinda!! Åh det är väl inte hela världen, egentligen. Men jag hade satt på mig pyjamas åh skulle hoppa isäng. Men nubär det bara att hoppa i kläderna, sedan bilen och brumma iväg till apoteket. M ska ju natta diddi åh vem vet hur lång tid det tar. Så nu har jag peppat upp mig lite med en kcal- bomb (chokladmoussetårta, som inte är lika mumsig som den med citron) så nu ska jag klä på mig åh åka iväg.

Nu kommer m ner åh gnäller på mig för att jag inte plockat bort medicinlådan. Så måste göra det först av allt

Av MissJA - 9 augusti 2012 09:49

K's tå måste opereras. Det hade jag visseligen räknat med. Men inte att han slulle få ha det som han har det till i september någongång!!

2 gånger per dag ska tån rengöras, det är en plågsam rutin för alla inblandade parter då det gör så ont för honom.

Han kan inte ha vanliga skor på sig då det gör för ont. Utan det är antingen mina crocs, mina träningsskor eller vinterstövlar som går bra att ha.

Han har haft flera små epileptiska kramper som troligen beror på infektionen i tån.

Om man tänker på den verklighet som jag nyss beskrivit så vill åtminstone jag bara gråta, väntetiden fram till september, åh när det nu kan tänkas bli under den månaden kanju vara över en månad lång.

Om jag bara kunde trolla....
Nä nu ska jag åka åh köpa grekisk yoghurt, bananer, nudlar och makrill i burk.

Av MissJA - 9 augusti 2012 07:56

Inatt blev jag sådär otäckt gravidvarm, efter att ha sovit gott, utan täcke i 4 timmar var det dax för ett toalettbesök.

Sedan gjorde jag missen att ta på mig täcket under tiden jag nattåt en banan. Den missen resulterade i att jag blev för varm för att somna.
Det slutade inte bättre än att jag fick gå ut på baksidan åh stå där i pyjamasen åh kyla ner mig (det var då 8 grader ute) i ca 15 minuter tills jag huttrande gick åh lade mig och somnade snabbt om igen utan täcke!! Mitt yrvakna toalettbesök åh bananätning resulterade i över 90 minuters vakenhet. Suck.

Men det är ändå bättre sömn än vad jag fick under andra halvan av diddis graviditet.

Av MissJA - 9 augusti 2012 07:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av MissJA - 9 augusti 2012 07:14

Godermorgon, eller nåt. Idag har vi (dvs. Jag och K) bråttom. Vi ska vara på norrlandskliniken före de öppnar för att få en snabb drop-in tid.

Nu sitter vi med frukosten. Bye bye

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards