Hönsmamman

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av MissJA - 4 augusti 2012 18:35

För ungefär ett år sedan var jag åh mina syrror på the studio åh knäppte kort. Då var jag inte helt fri från min ätstörning än, åh hade inte heller nått mitt sunda mål vad gäller att äta och träna rätt för att forma kroppen på ett sunt sätt. Jag kände mig osäker åh ful, åh fet.

Åh så nu, nu ser jag visseligen att jag inte nått det mål jag ställt upp förra året, när jag tittar på bilderna. Men inser det ansurda med att tycka att jag var tjock. Nu å andra sida är jag tjock (men det har ju en anledning) så det är ingenting jag tänker gräva ner mig över. Däremot, ska det bli spännande att se hur lång tid det tar att komma iform igen efter att jag fött. Denna gång ska jag jobba enligt samma råd som olga rönnberg har beskrivit att hon gjorde efter att hon fött sina tvillingar. Åh på tal om träning, att det ska vara så svårt att komma ihåg att göra knipövningar!!! Bäst att sluta blogga nu åh köra lite kniiip- övningar.

Av MissJA - 4 augusti 2012 18:17

Medan k åh m jobbade med att rengöra k's tå så fick de andra mysa i småttingarnas rum med lite lördagsgodis.

Av MissJA - 4 augusti 2012 13:55

Så nu ska jag skynda mig med fikat innan jag ska städa lite där uppe. Sedan tror jag att kag ska softa lite (lägga mig åh sova en stund).

Familjen kommer hem efter 17, med skräpmat till oss alla. Mums!!

Av MissJA - 4 augusti 2012 13:50

Nu har jag lyckats installera hans ordbehandlingsprogram som han fått via habiliteringen. Det hjälper honom att skriva själv, åh sedan läsa det som han skrivit.

Vi hann till och med sitta med det en stund och jobba innan alla stack iväg på busplaneten. Han var så glad när vi skrev ut hans meningar och han visade oss det. (trots att man ännu måste hjälpa honom att bokstavera och formulera meningarna.)

Av MissJA - 4 augusti 2012 12:08

Idag är jag så trött!! Jag har legat i soffan åh småsovit till och från. Imorse när jag vaknade hade jag ont typ överallt, så jag gissar att jag sovit för länge i samma position inatt.

Idag åker m iväg med barnen på busplaneten, åh jag ska vara ensam hemma åh njuta. Eller, jag hade faktiskt tänkt göra färdigt det sista där uppe. Alltså rengöra väggarna på toaletten åh sedan dammsuga åh skura överallt, småttingarnas rum ska dammtorkas åxå. Men nu får vi först se hur mycket M hinner innan de ska fara iväg.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards