Hönsmamman

Alla inlägg under juni 2016

Av MissJA - 10 juni 2016 16:55

Hej, å hallå :)

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här. Husförsäljningen har tagit upp all min tid, dessutom har jag haft feber så jag har fått prioritera. I alla fall så kom våra husritningar i måndags. Vi var i det stora hela nöjda. Bara en detalj rörande sovrummet på bottenvåningen som vi vill ändra på. (Syns på bilden).


Så idag har jag skrivit på kontraktet på försäljningen av bostaden. Känns bra att ha det gjort!

Vi har även bokat in en tid med hth för att rita köket. Det känns både lätt och svårt. Vi är så nöjda med vårt nuvarande kök. Det är väl bara storleken som är lite snävt tilltagen för en familj på sex personer.

Mailade en bild på vårt kök till köksritaren samt lite information om typ hur vi vill ha det, för att hen ska vara förberedd.


Det finns roliga och bra grejer som vi funderar på att välja till. Tillexempel worktopid (en låda som när man drar ut den får en extra arbetsbänk. Där vill jag ha alla mina bakredskap). Och magicmoveid (lådor i överskåpens baksida, smart sätt att nyttja hela överskåpet). Å ett smart skafferi!


Nä, nu ska jag servera mina små å stora troll middag, sen så tar vi helg!!

Ha en trevlig helg!

Av MissJA - 4 juni 2016 15:52

Idag har vi röjt nedre tomtdelen så nu ser man sjön mycket bättre.

Men det var hårt jobb. Nu ligger jag i sängen å känner mig helt död! Å som vanligt så är det bara bilder på alla andra, inte på mig som jobbade nonstop hela tiden vi var där.

Men nu kommer en bild på mina ben. Jag ligger å samlar kraft för att orka med 40-års festen vi ska på typ nu.

Det tar sig...

Av MissJA - 3 juni 2016 20:55

Idag var jag på tomten å grejade lite. Placerade ut huset med plastband. Fotade lite. Å röjde bort lite ris och tog fram hällens form bättre. Den är som en naturlig trapp från vägen upp på tomten.

Imorgon blir det att fara dit igen och fortsätta röja upp vid vår framtida grillplats. :)

en panoramabild tagen från ungefär där vår balkong kommer vara.

Av MissJA - 2 juni 2016 07:52

Igår åkte hon med sin biologiska farmor, en kusin med fler. Å sen dess har jag inte hört ett pip! Att ha henne så långt bort gör att det värker i hjärtat. Allt hemskt som kan hända sliter i mig! Men, jag vet ju att det är bara hönsmamman i mig som vill skrämmas. Hon har det säkert så bra att hon knappt hinner tänka på oss. Men i skrivandets stund känns det jobbigt.

här är hon, jag kan ju gissa hur hon kommer spendera sin vecka.. Förmodligen kommer hon bli en fisk på riktigt. Å brun som en pepparkaka.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards