Hönsmamman

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av MissJA - 28 augusti 2012 21:35

Nu är det som jag ville ha gjort idag färdigt :)

Så nu kan jag kvällsfika i lugn och ro.

Det sista som jag fixat med är att jag har planerat maten fram till på torsdag nästa vecka och skrivit en handlingslista. För imorgon är det handlingsdag. Ett måste som är jobbigt före men känns skönt efteråt när allt man behöver (förhoppningsvis) finns inom räckhåll.

Imorgon ska även jag åh syrran E simma på morgonen. Jag har inhandlat en riktigt ful badmössa, men funktionen får gå före utseendet. Mitt hår far illa om jag tvättar det för ofta, så e det bara. Åh vill jag simma ofta så är det badmössa som gäller!!

Nä nattinatt skriver jag från köksbordet.

Av MissJA - 28 augusti 2012 19:02

Det är just vad jag har just nu. Idag har det varit full rulle efter att vi kom hem från simhallen. (det var jätteskönt där, åh det tröttade ut diddi alldelens lagom.)

Idag har vi haft tvättstugan, tvättat och bytt gardinerna som vi haft nere. (är inte färdig än, måste stryka de nya och nytvättade dukarna åxå. Fönstren fick sig åxå en omgång, åh i och med det så fick alla växter sig en behövlig dusch. Härligt med rena damm och kladdfria fönster och gardiner. Jag tycker att när man väl tar sig i krafen och byter lite färg hemma blir man inspirerad att fortsätta fixa.

Jag fick även M att rengöra badpoolen, gissar att badasäsongen är ett minne blott. Så ikväll/ imorgon ska den tömmas på luft och packas bort för detta år.

Nu badar k sin tå åh m håller på stt natta diddi som är aptrött efter både bad och utelek. V ligger åh kollar på bolibompa.

Nä nu är min förlängda kisspaus över. Dax att stryka dukar, lägga om tån, ge medicin och borsta tänder.

Knäpper lite bilder på den nya looken nere senare.

Av MissJA - 28 augusti 2012 08:22

Jepp det är kallt ute, 9,5 grader ute. Mulet åh lövträden börjar bli gula.

Nu ska jag m åh diddi åka åh simma en stund. Skönt på ersbodas bad, varmt i luften och i vattnet åh lite folk i bassängen. Lovley.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards