Hönsmamman

Alla inlägg under februari 2013

Av MissJA - 28 februari 2013 13:02

Diddi åh miiimii somnade samtidigt ute i vagnen, åh jag försökte (försöka går ju).. Fixa det jag ville hinna med.

Kastade in hårfärgen i det tråkiga rufset. Fixade lunchen, som bortsett från stressen smakade helt ljuvligt. Städade och mumsade på lunchen medan hårfärgen piffade upp mitt trötta postgravida hår. Tappar hår som bara den just nu, typ en full hårborste per dag!!

När maten var uppäten åh det återstod mindre än 5 minuter på den totala färgningstiden vaknade miiimiii. Åh hon var inte på det bästa av humör. Nä! En hystrrisk bäbis fick vrålande på toalettgolvet vänta på att jag skulle skölja färgen ur håret. Jag lekte först med tanken att se till att miiimii var tillfreds med livet först. Men rädslan för att under den väntan känna håret trilla av gjorde att hon vackert fick vänta åh vråla.

Undrar när jag ska hinna träna mitt kettlebellspass?

Åter till håret, denna period efter en graviditet är så tråkig. För mig tar det ca 3 månader innan jag börjar tappa det hår som naturligt skulle ha tappats om jag inte nyss varit gravid. Sedan far håret under ca 3 månaders tid, under den tiden känns det rätt oglamouröst. Häret är torrt och därför risigt, varje borstdrag tar tar med sig många lösa hårstrån. Lite som ett pälsdjur (tex. hästar) när de ska byta från vinter till sommarpäls. Det. Går. Inte. Att. Få. Det. Fint!! Sådetså!! Här blir det att försöka undvika att någon kvävs av en lös hårtuss = hästsvans, fläta eller någon annan form av uppsättning är det enda som fungerar.

Sedan när bäbisen typ ska fylla 1år ser det inte klokt ut IGEN för då håller håret på att förnya sig åh minst tre triljoner korta yviga spretiga härstrån sticker upp ÖVERALLT! Då är enda räddningen hårband åh stylingprodukter.

Åh då kan man ju minnas tillbaks på graviditeten, då håret för de flesta är sååå vackert. Men inte om man har torrt hår, som jag har. Då är det *piiiiiip* värre än någonsin.

Av MissJA - 28 februari 2013 06:04

Percis såhär var det inatt. Vet inte varför. Det var bara en sån natt. Missade sömntåget åh fick vänta på nästa avgång. Till och med miiimii snarkade....

Av MissJA - 27 februari 2013 13:56

Idag är en sådan dag då jag väljer att ta tag i massa saker som måste fixas.

Snart är det kökets tur att rensas och ordnas till. Ett rum månaden ungefär, här stressas det inte. Min tanke är om man rensar lite hela tiden kanske det inte svämmar över av onödiga prylar. Plua att det kanske blir lättare att hitta det man letar efter.

Jag har fyndat en hylla till köket åh även fått tag i en matstol åt esmee för en billig peng :) billigt är nice, det ger mera pengar över till annat :p

Av MissJA - 26 februari 2013 20:16

Det är jobbigt att låta bli att träna när man är van att göra det. Rastlösheten, fyllde jag med att uppdatera barnens garderober lite. Jag fixade även en gardin som behövde lite omvårdnad efter tvätten, gick även igenom leksaks och pysselkorgarna i vardagsrummet.

Jag har funderat lite mer på hur jag ska lösa förvaringen i köket och tror jag kommit på en hållbar ide som inte kostar så mycket. Jag kollade på blocket efter en malmbyrå med 6 lådor utan att hitta någon.

M var åh köpte en matstol till miiimii som vi hittat på facebook :) den behöver endast en ordentlig omgång i duschen med rengöringsmedel åh skurborste.

Nu är jag trött, phu, att shoppa åh fixa tar på krafterna. Miiimii signalerar att det är dax att dra sig mot sängen. Ikväll ska jag läsa lite ur självkänsla nu! så det så.

Hej så länge

Av MissJA - 26 februari 2013 20:16

Det är jobbigt att låta bli att träna när man är van att göra det. Rastlösheten, fyllde jag med att uppdatera barnens garderober lite. Jag fixade även en gardin som behövde lite omvårdnad efter tvätten, gick även igenom leksaks och pysselkorgarna i vardagsrummet.

Jag har funderat lite mer på hur jag ska lösa förvaringen i köket och tror jag kommit på en hållbar ide som inte kostar så mycket. Jag kollade på blocket efter en malmbyrå med 6 lådor utan att hitta någon.

M var åh köpte en matstol till miiimii som vi hittat på facebook :) den behöver endast en ordentlig omgång i duschen med rengöringsmedel åh skurborste.

Nu är jag trött, phu, att shoppa åh fixa tar på krafterna. Miiimii signalerar att det är dax att dra sig mot sängen. Ikväll ska jag läsa lite ur självkänsla nu! så det så.

Hej så länge

:D

Av MissJA - 26 februari 2013 12:59

Av MissJA - 26 februari 2013 09:18

Efter gårdagens katastrofala kaosdrabbade eftermiddag och kväll inleddes dagen med ett riktigt kramkalas. Det är så mysigt med sådana kramkalas. Små och stora armar som alla kramas och så mycket kärlek på en och samma gång i en underbar godmorgonhälsning. Idagska vi ha en bättre dag, åh därmed basta!!

Blandannat ska jag åh de små gratta min farmor på 79-årsdagen. Det var länge sedan jag såg henne, jag längtar.
Ha en trevlig tisdag :)

Av MissJA - 25 februari 2013 21:25

Ikväll är jag (fult ord) hysteriskt less, jag har hunnit med att vara arg, åh nästan gråtit av frustration åh offerkoftan satt som ett smäck. Nu vill jag bara klargöra att jag inte bryter ihop om allt inte fungerar som tänkt, meeen när det som idag inträffar massa skit hela tiden åh gärna samtidigt förlorar jag tillslut tålamodet. Som v sa för någon vecka sedan när k var bråkig "min tålamodshink är snart tom..." Åh det var lite som om min tålamodstunna tillslut hade mer läckor än innehåll. Hur jag än sket för att lösa allt så blev det bara allt fler saker att lösa.

Jag menar att allt (nästan) som kunde tjorva till sig gjorde det. Samtidigt som esmee inte kunde göra annat än gnälla (trött utan att kunna komma till ro och ta sina vanliga marathonsvilor).

Lite grejer som inträffade
En kissolycka med ytterkläderna på

Översvämning i badkaret

Diddi bar in en stor äcklig snöklump åh provsmakade den

Esmee vrålade som en liten galning
En förpackning havssalt uthälld i soffan när jag bytte blöja på esmee

Middagstjafs, varför använda bestick, varför tvätta händer osv.

När diddi typ somnat och jag skulle läsa för k och v fick jag lämna ifrån mig esmee för att hjälpa k på toaletten. Esmee som slocknat vaknade och skrek sina värsta panikiltjut. Diddi vaknade åh skrek husteriskt efter pappa. När esmee åh diddi lugnat sig kommer v in till diddi för att säga godnatt och nämner pappa, ännu en tripp till otröstligheten för diddi.

Så fortsatte kvälken med en vält tekopp i micron en trasig tepåse osv.

Så när jag påstår att det känns bra att dagen är över så menar jag det verkligen. Så kvällens citat känns passande då jag älskar det liv jag lever för det mesta åh mina barn och sambo är de bästa jag har i mitt liv.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards