Hönsmamman

Alla inlägg under februari 2010

Av MissJA - 28 februari 2010 14:00



Vill bara tacka de 2 personer som har gjort min gånga lediga vecka till en av de bästa på länge. Ni vet vilka ni är! Du som jag umgicks med i onsdags, tack för ditt mail! Hoppas att vi snart kan göra om det. Hoppas att du fortsätter bli bättre så vi snart kan gå ut åh roa oss.

Hjärtligaste vänskapskramar/ Missja

Av MissJA - 26 februari 2010 17:52

Nu ska barnen få ha en skojig timme!

 
Av MissJA - 26 februari 2010 07:52

Det är det som står på agendan för dagen. Först ska jag och syrran träffas på stan och klippa oss. Vi har fått tid samtidigt :) Sedan så blir det väl lite fönster shopping innan jag ska på ett möte där jag även ska söka utbildning som startar redan i april. Sedan så ska jag åh syrran ha lite egotid tillsammans på stan innan vi ska avrunda med en lunch.


Ser fram emot detta. Hoppas att ni åxå har en angenäm fredag att se fram emot.

Av MissJA - 23 februari 2010 18:00

Sitter och väntar på att passet i powerstrike impact ska börja. Är trött, har haft fullt upp hela dagen. Dessutom så lyckades sambon ladda ur batteriet till bilen, så i ca 27 grader kallt fått gå i kylan åh åka buss för att hinna mellan mina möten och dagishämtningar.?Positivt känns det att jag förmodligen kommer att inleda ekonomiska studier redan i vår. Nä nu är det dax att svettas/ missja

 
Av MissJA - 19 februari 2010 23:25

Det känns helt fantastiskt. Efter ha mått så oerhört psykiskt dåligt under flera år så har det börjat bli bättre. Jag kan se framåt igen. Jag vill göra något åt mitt liv och har börjat formulera en plan. Jag ska börja plugga yrkesinriktat för att kunna byta karriär. Jag otrivs ju verkligen med det jobb jag har.


Har hittat ett företag som är bra på det där med distansstudier, som man kan påbörja när man vill. Jag som alltid har gillat ekonomi funderar på att fördjupa mina kunskaper, funderar på att plugga till redovisningsekonom eller något liknande. Ska gå in till min lokala studievägledare i veckan och ta reda på hur jag gör för att ansöka. Eftersom mitt arbete ser ut som det gör kan jag med lätthet nyttja tiden jag har på jobbet med att läsa upp mina betyg, för att i framtiden kunna byta jobb, till ett som jag kommer att trivas bättre med.


Ska även föra upp min önskan om att få ett barn till i familjen på tal till min sambo. Önskar att vi helst av allt till hösten kan börja jobba aktivt på att få ett plus på graviditetstestet. Jag vet att jag kan kombinera studier med både heltidsjobb och föräldraledighet.


Tja, vet inte riktigt vad jag ska skriva om mer. Men jag kände bara att jag var tvungen att berätta vad jag vill. För har man gjort det så sätter man lite mer press på sig att faktiskt nå dit

Av MissJA - 17 februari 2010 22:05

Ok det kanske inte tillhör det vanligaste men jag hatar vetkligen både sport och den nya modellen av melodifestivalen. Det är en ständig plåga, varje helg under våren så ska en kväll förstöras av melodifestival, dessutom så besudlas radio och tv av prat rörade dessa delfinaler detta verkar vara den nya sortens dokusåpa. Jag är allergisk!!


Även sport av de flesta slagen tillhör mina allergier. Det är alltid något skitevenemang som förintar livet. Just nu så är det OS. Det är inte en hemlighet att jag skiter i allt vad som har med os att göra. Men ändå så anses det vara bland de enda samtalsämnen som används i sociala sammanhang (förutom melodifestivalen såklart).


Men det faktum att jag inte bryr mig ett dugg om sverige har tagit guld eller blivit diskvalificerade i samtliga grenar. Det senare skulle jag faktiskt föredra, då kanske det skulle vara mindre tjat om det. Att min sambo dessutom ska vifta med osbilagor framför näsan på mig ger mig utslag. Jag blir faan galen. Jag tvingar inte honom att följa med mig till stallet. Då kan han väl låta mig vara lyckligt ovetande när det gäller sport.

Av MissJA - 17 februari 2010 21:31

Psykiskt fritt fall 




Idag vaknade jag vid 13 med en ångest utan gränser. Detta trots att jag bara för några timmar sedan hade tagit massa lugnande och sömnmedicin. Jag stapplade upp, gick till skåpet och tog en till tablett lergigan. Lufsade till sängen och försökte meditera. Halvslumrade och drömde ångestdrömmar fick rejält ont i huvudet osv. Insåg att det jag trodde var mitt lergigan i själva verket var koffeintabletterna!! De burkarna ser likadana ut och jag i mitt panikartade tillstånd hade glömt att mitt lergigan var i väskan och koffeinet i skåpet - därav den oerhörda missen!!


Sitter nu fortfarande påverkad av koffeinet med den fallande känsla i kroppen, kallsvettig och med bultande huvudvärk och inser att jag förmodligen kommer att få genomleva denna natt på detta obehagliga vis. Stressen över min sons skolval har gjort mig så stressad och ångestfylld att jag önskade att jag åter vore ett litet barn, som kunde lita på att min mamma skulle fixa allt åt mig. Men så är inte fallet. Nu är det jag som är mamman och förväntas lösa allt åt mina små barn.

 

Prestationsångest i kvadrat!!

Av MissJA - 17 februari 2010 01:36

Fy fabian vad jag är trött!! Jag är så trött att jag knappt kan beskriva det. Skulle nog kunna sova mer än ett dygn i sträck! Men det går ju inte. Däremot vet jag att jag kommer att få sova många timmar idag (när jag vakat av kl 07). Min älskade mamma har efter att jag berättat att min lilla tös gråtit och sagt att hon inte orkade vara hela dagarna på dagis, så hon ska hämta dem någon gång efter lunch imorgon och pyssla om dem, bjuda dem på middag osv innan hon lämnar tillbaks dem efter 17.. Det innebär att jag kan sova, hela dagen och ända fram tills de kommer hem, åh behöver inte ens laga mat.. Men ändå, jag åh älsklingen måste ju åxå äta.. Undra om jag ska be honom handla med sig nåt hem..


Men det måste ju vara anpassat efter min nuvarande kosthållning. Så det slutar nog med att jag lagar mat ändå. Men jag har ingen piska på mig att kliva upp 16 som i vanliga fall. Det lär eventuellt bli ca 2 timmar mer att sussa mellan fluffiga täcken och gosiga kuddar

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards