Hönsmamman

Alla inlägg under maj 2011

Av MissJA - 27 maj 2011 08:18

Midja: 63cm (65)Höft: 97cm (98)Lår: 49cm (49)Vikt: -1,5kg (2,7 kg kvar)Det har hänt nåt åt rätt håll nu!! Nu ska det bara hända lite till, åh sen lite mera... Hoppas det fortsätter hända grejer åt rätt håll och i lite snabbare takt så jag slipper vara så jävla fet i sommar..I övrigt så har jag bett min mamma åh m att vara super ärliga när det gäller min vikt. Så snart jag går upp Måste de helt ärligt kommentera det!! Undrar om jag kan lita på att de gör det??? Nä nu är Damien missnöjd dax att vara lite social med honom..

Av MissJA - 20 maj 2011 10:51

Sitter och väntar på min tur. Det känns så dubbelt idag, mest kanske för att jag känner mig så fet, så fet och äcklig. Tycker att jag blir allt fetare. Har frågat både min mamma åh m om jag blivit fetare men de säger att jag inte har det. Jag är övertygad om att dom ljuger! Vill hitta bantningspiller, fasta osv. Men låter bli, men börjat surfa på nätet igen för att hitta bra sätt för att bli smal. Funderar på att bli medlem på nån PRO ana sida igen.. Suck detta möte kommer nog inte att bli ett roligt möte, jag skäms över mina tankar över att vara så svag. Jag vill ju bli frisk, vet inte om det är hjärnspöket eller sanningen.Nu är mötet slut, det blev ett givande möte så nu har jag mycket att tänka på de två kommande veckorna till nästa möte. Största frågan, varför blir ätstörningen starkare när jag är i stallet och gör något jag älskar att göra? Och hur ska jag ta reda på om jag har blivit fetare eller inte.

Av MissJA - 18 maj 2011 10:59

"Nu dröjer det inte länge innan bebisen kan krypa. Ta en tur själv på alla fyra hemma och kolla barnsäkerheten ur grodperspektiv!"

Ur: kom-ihåg för varje vecka
roliga och stressfria idéer för den första tiden med bebisen

Tänk att han har funnits med oss ett helt kvartal nu!! Helt otroligt, det känns både som om han alltid har varit med och som om han precis har kommit til oss. Nu har Damien bättre kontroll över sina armar och händer. Det demonstrerade han klart och tydligt i fredags igenom att leka med popcornspåsen. Han har även bytt ut hela sin garderob till strl 62. Det i 62/68 är fortfarande inte framme, eftersom det i strl 62 fortfarande är lite stort. Han är inne i en period nu när han äter ca varannan till var tredje timme under nätterna. Hans sömn verkar inte bli lika störd som min (tur för honom, lite mer otur för mig). Han kan roa sig lite längre stunder själv. Han är oftast en glad prick som har nära till skratt och älskar att vara med sina syskon, som oftast gillar att vara med honom åxå..



I måndags gjorde Damien sin premiär i ett badhus. Han tyckte det var ok. Så länge han slapp duscha vilket var extremt läskigt enligt honom.. Detta är något vi kommer att ha som rutin på måndagar. Att bada är bra för en babys motoriska utveckling och kroppsmedvetenhet. Plus det är väldigt mysigt.


3 månader gammal, första veckan

Vem är världens vackraste barn? Om du håller upp en spegel framför din bebis kommer den förmodligen att belöna dig med glatt jollrande och förtjusta leenden. De flesta tremånadersbebisar älskar att titta på sig själva — eller mamma, pappa och syskon. Ansikten är det som fascinerar barn allra mest fram till ungefär sex månaders ålder.

De flesta experter är överens om att det är för tidigt att börja ge annan mat vid tre månaders ålder. Det är bättre att vänta tills bebisens matsmältningssystem mognat, vid ungefär sex månaders ålder. Man kan, om man vill, ge pyttesmå mängder grönsakspuréer att smaka på från fyra månaders ålder, men Livsmedelsverket rekommenderar numera att man väntar även med detta tills barnet är sex månader.

text hämtad ur babycenters e-mail om bäbisens utveckling

Av MissJA - 14 maj 2011 09:47


  Såhär kan han ligga åh hålla på i närmare 30 minuter innan han faktiskt är VAKEN.. Det är så sött att titta på och ganska bra för då hinner jag gå på toa osv innan det är dax att tjänstgöra som kossa


  Nyvaken grabb gillade inte blixten på mammas iphone :D

Av MissJA - 14 maj 2011 09:39


  för de stora som gillar innehållet åh för liten som har börjat få kontroll på armarna :p

Av MissJA - 14 maj 2011 07:19

Nä! Åh det är inte endast Lillfisen D som är morgonpigg, det e K åh V åxå. Åh de är inte nådigt morgonpigga,de är uppe före klockan 6. Så nu sitter jag klarvaken åh ammar med första tvätten på gång i maskinen och en påklädd nybytt åh ännu nyligare nybajsad bebis. Idag ska vi åka och se på när de släpper ut kossor på bete, ett skoj initiativ av M. Men först är det jag åh min städmani åh frukostklubben som styr.. Hoppas ni alla får en trevlig lördag oavsett om den börjar tidigt på morgonen eller senare..

Av MissJA - 13 maj 2011 09:53

Dagens siffror:

Midja: 65 cm  (64)     

Höft: 98 cm (99)

Lår: 49 cm (50)

Vikt: +0,5kg  (4,2 kg kvar) varför????? Gått upp det halva kilot jat tappat fram till i tisdags :'(


Inte bra någonting!! Är så besviken på mig själv!!! Då har jag förmodligen ätit för mycket. Men det är så svårt att balansera det!! Det verkar som hur jag än gör blri det fel. Åh sen är det motionen. Det är inte alla dagar jag hinner med all motion nu när jag inte kan träna högintensivt och förbränna mycket på kort tid. ibland tänker jag på att sluta äta helt, då vet jag hur jag ska bete mig, men det fungerar ju bara tills jag tappar kontrollen och börjar hetsäta och då är jag tillbaks på ruta ett igen. Jävla skit vad det här är svårt och helt omöjligt att lyckas med. Det sjuka är att nu när jag försöker bryta mitt sötsug - DÅ går jag UPP i vikt!!!!

Av MissJA - 12 maj 2011 21:40

Råka hacka av mig toppen av tummen idag när jag hackade löken för middagen. Såhär blev den omlagd på vårdcentralen. 

 

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards