Hönsmamman

Alla inlägg under augusti 2015

Av MissJA - 14 augusti 2015 06:27

Inatt drog migränen fram så det var bara att dra på mig migränmössan å ta dubbel eezeneo (hade ätit alvedon tidigare under dagen för huvudvärk å vågade därför inte ta min receptbelagda medicin). Har åtminstone lyckats få lite sömn, men när jag vaknade så känner jag att även om migränen är över så dröjer sig en rätt kraftig huvudvärk sig kvar :/ å jag vet att jag endast har en tablett eezeneo kvar. Tur i oturen är väl att jag och en kollega ska åka å köpa lite grejer till fritids. Å att jag då kan passa på att köpa mer medicin.

Sitter just nu och hoppas förbättra mitt mående med kaffe å denna fantastiska sallad.

Av MissJA - 10 augusti 2015 17:36

alltså, jag är så extremt sugen på det...
Jag känner mig nästan rastlös....
Skulle lätt kunna få i mig minst ett halvt kilo per dag om jag bara hade tillgång till det..
Jag blir alldeles fylld av välbehag när jag får det.

Jag är nog lite knäpp, men så är det.
Turligt nog får man nog nästan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.

RUCCOLA - mitt nya livselixir

Nyss höll jag på att be M som en mycket desperat person att han måste köpa ruccola så snart K börjat sin simskola, å komma hem med den så att jag får lite blad att tugga på....

Av MissJA - 5 augusti 2015 10:20

Att semestern är över har sina fördelar. Som att det blir på nåt sätt lättare att hålla bättre matrutiner. Jag är en riktig stressätare. Å på jobbet är det mycket svårare att springa runt och småäta av stress och tristess.

Nu startar jag dagen med mycket goda frukostar. En trevlig varierad frukost mättar länge, ger en gos start på dagen och ger mig energi att klara av dagen med.

Av MissJA - 2 augusti 2015 06:09

ok nu gör jag ännu ett försök. Bloggen har inte varit samarbetsvillig på senaste tiden. Jag har skrivit inlägg som försvunnit?! Nåt som får mig att ilskna till å lägga ner projektet.

Men nog om det. Jag tänker återigen försöka mig på att berätta lite om vad vi haft för oss sedan jag kom hem från Turkiet.

Vi har spenderat tid i skogen, med att städa upp efter skogsbolagets framfart. Skogen där vi kommer ha vår tomt har pappa avverkat en hel del i. Så hela vår familj har varit där och dragit ris. Nåt som de flesta tycker är roligt. Bara de 2 äldsta killarna i familjen anser det vara supertest och VÄLDIGT jobbigt. Men, det kommer vara mer trivsamt att ha det fint omkring oss när vi äntligen bor där.

Vi har varit i stallet och ridit och pysslat om hästarna.

En gråmulen eftermiddag åt vi tidig middag å begav oss till Umeå Lagun. Visst det var väl inte ens i närheten av bra väder. Men i en tempererad bassäng är ju det mindre viktigt. V å K spenderade typ all tid med att åka rutschkanorna. Vi andra simmade å busade på. D visade mig vad han lärt sig på simskolan, å han är riktigt duktig!

En annan eftermiddag åkte jag och barnen till Leos lekland. De är inne i en "härlig" period just nu, då de bara måste bråka nästan hela tiden om allt!!! Men de 4 timmarna på Leos var underbara! De var sams, å jag fick sitta å ha det lugnt, å hålla dem med vätska å pommes medan de lekte sig genomsvettiga.

Det har lästs böcker åxå, D har börjat uppskatta bokstavsböcker, å faktaböcker. Så han har lyssnat mycket på mina första fakta från goboken och A-boken (de fina böckerna som vi har kvar sedan den tiden då vi prenumererade på goboken).

Imorgon är min semester över å det är åter dax att göra rätt för sig. Så det är med blandade känslor jag gick upp tidigt som attan idag. Måste ha vänt dygnet rätt innan imorgon!! Det som känns tyngst är att jag för första gången sedan V var bäbis har lyckats stressa ner så pass att jag har fått till sömnen. Nu har jag lyckats somna utan hjälpmedel i en vecka. Tyvärr så tror jag inte att jag kommer att kunna fortsätta så när vardagen sätter in och stressnivån kommer tillbaks. Men jag får väl njuta och sova så länge jag kan :)

Nä nu är mitt yogite strax färdigt. Så jag ska sätta mig i köket, tända ljus och bara njuta av att vara ensam vaken. Idag blir det en blandad kompott, stall, Nolia och besök?

Ha en underbar söndag! Kramar Missja

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards