Hönsmamman

Alla inlägg under september 2016

Av MissJA - 27 september 2016 21:52

Idag har ångesten förföljt mig. Som en vidrig varelse med långa tentakler har den flåsat mig i nacken och kramat syret från kroppen.

Jag vill ju bli mig själv igen! Men allt leder fel. Många kallelser för K på olika vårdrelaterade besök = stress
Maktlösheten över att inte bli tagen på allvar av min så upptagna läkare.
Stress över att jag inte fungerar som jag ska. Stress över arbetet, barnen ja allt.

I ett försök att må bättre åkte jag å klippte mig. Men för första gången så hade jag riktig panik på vägen ut. Inte för själva klippningen utan på grund av hur frisören fixade till håret efteråt. Jag hade gladeligen tagit på en påse över huvudet om jag fick. Men istället gick jag stressad, ångestfylld och generad till bilen å rafsade ihop håret i en stram knut. Kul...

Sen har ångesten fortsatt förfölja mig. Flåsa mig i nacken å göra allt så jobbigt...

Nä nu får det vara nog! Nu tänker jag försöka sovs bort elendet. Hoppas på en bättre dag imorgon. God natt

Av MissJA - 14 september 2016 20:46

Det räcker. Stressen rinner nästan över. Ytterligare en justering i arbetsuppgifter. Väl hemma med ångestpåslag, nära tårar å kaosberedskap i själen. Nu 2 hela arbetsdagar innan helg. Å imorgon har jag barnen själv...

Låt mig hålla ihop! Låt morgondagen gå bra. Ge mig styrka!

Godnatt

Av MissJA - 11 september 2016 21:28


Idag har M jobbat å vi andra åkte till kärnvägen å plockade vår sista omgång äpplen. Den största skörden vi fått under de 10 år vi bott där.

Det kommer att dröja innan vi åter kan få plocka äpplen från egna träd. Men en dag får vi nog det. ??

Av MissJA - 9 september 2016 19:11

Nu bor vi på ny adress. Sedan i måndags är det här vi har våra sängar å majoriteten av de prylar vi behöver i vardagen.

Veckan har kantats av en elak förkylning som drabbade först mig sen E å nu K. Jag har varit hemma från jobbet hostat å nästan tappat rösten helt men turligt nog orkat packa upp en och annan flyttkartong osv.

Idag har M, D å E varit lediga å tillsammans har vi jobbat för att boa in oss. Bakat bullar, kokat lingonsylt och städat till.

Kolla ett stort härligt köksbord med plats för hela familjen!!

Det känns jättebra att bo större, trist att lämna grannarna dock. Men, att vi funkar bättre som familj, mindre gnabb och utrymme för eget space gör det värt det. Det funkar fint för V att åka bussen till och från skolan och även K's taxi fungerar ( bara den lilla grejen att de typ varje dag först kört honom till vår gamla adress å sen blivit guidade av K till vår nya :)

Nä nu ska jag mysa med min familj. Trevlig helg

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards