Hönsmamman

Alla inlägg under mars 2014

Av MissJA - 28 mars 2014 08:46



Vissa mornar är inte mysiga. Som när ena barnet bestämmer sig för att imitera ett brandlarm i ca 2 timmar utan direkt anledning.

Lovley!

Å kanske borde nämna att jag spenderade natten med migrän. Inte precis lämplig ljudnivå när hjärnan svider å är så fruktat ljudkänslig.

Men, det om det. Idag ska jag köra igång min vardagsbildutmaning via instagram - min syster utmanade mig igår.... Det känns som om jag gör just det hela tiden, mitt instagram är fylld med just bilder av min vardag.
Nåt som hade varit en riktig utmaning för mig, hade det varit en selfieutmaning. Jag hade nog aldrig klarat den! Hatar att se hur jag blir på bild. Ser bara alla fel. Å så raderar jag. Det är inte många selfies på min instagram. Men sen tycker jag kandke inte att det är så intressant med sådana bilder. Men det står ju bara för mig.

Av MissJA - 24 mars 2014 08:46

Just nu bloggar jag lite mindre. Det har sina orsaker. Jag har inte mått så bra. Överstressad, sömnproblem osv. Men nu ska jag snart vara mer migsjälv igen :) längtar efter att kunna känna mig mera glad över allt.

Bilden gillar jag. Förmodligen är påståendet sant. Men ibland måste man få hjälp att orka med livets svårigheter.

Av MissJA - 23 mars 2014 09:02

Jag städar, städar bort.

hon sliter, sliter fram.

å sen smet hon ut i 1 vante å stövlar på fel fot i snöandet. Jag efter i pyjamas. Underbart! Tur det är tidigt på morgonen å de flesta låg förhoppningsvis å sov.. Ok, för att vara en söndagsmorgon så måste jag säga att den kunde startat mer vilsamt :D

Roligt att se att E verkligen vilat upp sig i natt, så att hon får sin mamma att röra på fläsket ;)

Av MissJA - 22 mars 2014 08:26

Klockan är kvart över åtta. Frukosten är uppäten, det är bortstädat. Första tvättmaskinen är tvättad å alla är påklädda.

Hemma hos oss har vi en morgonpigg "tupp" han står uppe före kl 6 å ylar det är ljust nu VAAAKNAAAA!! Diddi är söt men kanske väl morgonpigg. Men fördelen är att vi inte sover bort fina helgdagar. Å vi behöver knappast ställa väckarklockan, någonsin. Men drt gör vi ändå. För tänk om diddi skulle ta en oväntad sovmorgon!

Igår handlade jag lite nytt till de 2 äldsta..

Kim ser så stor ut på denna bild. Min store vackra son!

Jag har varit mycket i stallet. Trots att vintern gjorde comeback


I fredags bajsade E på pottan! Lite oväntat men roligt. Å en sockersugen mamma (som egentligen bantar) köpte en tårta att fira detta med. Gott fredagsfika.

Av MissJA - 18 mars 2014 20:08

Dagarna rullar på. E har börjat prata mycket mer nu. Det kommer lite nytt då och då. Bla pappa, mera, hej, hejdå som exempel.

Jag har ridit längs skoterspåret en bit å m jobbar kväll. Jag känner mig allt mer trångbodd hemma. 6 personer i en 3,5:a är inte mycket utrymme per person. Jag önskar att vi bodde nära stallet, jag önskar att jag kunde ge barnen en bra ponny nu. Jag vill vidare i livet.

Å jag vill lösa de problem som gör att jag i dagsläget inte tar mig till ett ridhus (transport å vaccination).

Nu börjar det jag väntat på i en vecka ryttareliten :D

Av MissJA - 17 mars 2014 10:07

Om man vill hinna med lite träning fast man kanske inte hinner med ett vanligt pass. Då är kanske denna en app som skulle funka bra. 7 minuters workout. Det är övningar som man ska göra under 30 sekunder med kort vila emellan. Övningarna är utvalda för att snabbt ge kroppen en genomkörare. De är alltså inte slumpmässigt utvalda. Jag har haft en slapp tid å drog igång med denna app för 8 dagar sen. Å jag måste säga att jag hade träningsvärk i ca 7 dagar.

Av MissJA - 17 mars 2014 07:58

Idag skulle K ha opererats, men den operationen blev inställd. Det är fullt på barn3. Å det var många med mig som sa några mindre trevliga ord när meddelandet kom. Så nu är det bara att fortsätta vänta, vänta å vänta.

Helgen har varit bra. V har varit på skötarkurs, k har varit hos mina föräldrar. Jag har fått rida båda dagarna. Å M var en sväng till skellefteå med min ena syrra å såg på hockey. Å frågar man dom så vann rätt lag :) Det har varit kallt å snöat. I söndsgs bakade vi pizza till middag. Å det var nog 6 hungriga hemma hos oss för alla åt med god aptit utan klagomål - vilket inte är jättevanligt.

Av MissJA - 14 mars 2014 07:57

Esmee har inte en endaste blöja kvar hemma! Det märker jag när jag letat överallt efter en ny blöja. Så nu har hon en stor diddiblöja i väntan på att vi ska lämna V å åka på affären å handla. Hoppas hon väntar med att bajsa :)

Men det är fredag så gissa vad jag måste göra idag förutom att panikhandla blöjor?




Just det,


STÄDA!!

Men det gör jag typ jämt. Å ändå ser det ut såhär..så man kan ju undra varför det inte blir mer städat här hemma??

Jag gissar att barnen hjälper till att hitta roliga saker att leka med.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards