Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 12 april 2017

turning page

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som har gått sedan jag fick erbjudandet så har det varit lite av en emotionell bergochdalbana. Många av mina nuvarande kollegor jag kommer att sakna, och många av barnen. Men livet går vidare.


Det här skulle ha varit min sista vecka innan bytet och då går jag och blir sjuk, lite feber men framförallt total orkeslöshet. Tror att det eventuellt beror på den inre stress som arbetsbytet har fört med sig, och innan dess allt strul med tanden, och alla årets magsjukor (Esmee är fortfarande inte frisk, men ingen annan har hittills åkt dit).


Idag, trots att jag är sjuk, åkte jag till jobbet för att bjuda klassen jag arbetat i på glass och tacka för tiden som varit. De visste inte heller att jag inte kommer att finnas med dem efter lovet. Damien var med och han fick hjälpa mig att dela ut glassarna, vilket han gjorde riktigt bra, trots att han var lite blyg. Innan jag gick fick jag några kramar och en teckning från en elev, sånt som känns bra.


 


Jag lämnade även  tillbaks nycklarna i personalrummet för mina kollegor på fritids, där blev det lite kramkalas innan vi styrde kosan hemåt, nu är ett kapitel i mitt liv över och det är dax att vända blad. Nu har jag påsken på mig att ladda om och börja blicka framåt.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 8 april 2017 01:30

      Japp så var det dax. IGEN! Magsjuka.     Det är lixom inte sant!! 4:e magsjukan sen vi flyttade hit!! Å vi som bara haft en frisk arbetsvecka sedan förra omgången. Inte nog med att det är en obehaglig åkomma så tar det oss oftast 2-3 veckor...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Skapa flashcards