Hönsmamman

Alla inlägg under februari 2014

Av MissJA - 28 februari 2014 21:13

Nu var det några dagar sedan jag bloggade. Å det beror på Esmee. Hon är fröken Omöjlig just nu! Hon testar gränserna dagarna igenom, å bökar om nätterna. Ä så på det är hon å diddi förkylda å jag har feber å en vidrig pms! Helt enkelt, inte bloggläge.

Idaf har Esmee å diddi har fått nya fodrade stövlar. Det betyder att detta är hennes första stövlar. Å de är så söta, stl 20. Tänk om det såg lika gulligt ut i stl 40 :D


Diddi har bakat en långpannekaka med strössel på (farligt, farligt god att ha i närheten!) å sen ville han va pirat till fredagsmyset.


Tänkte blogga lite mer idag, men jag är helt slut i huvudet efter lillans hysteriska utbrott 24/7 så jag tackar för mig å tar tag i de 2 obloggade inläggen senare.

Men jag ställer frågan om ett av ämnena här och nu, lämna gärna kommentarer. Detta är ett aktuellt ämne som verkar debatteras livligt lite här och var.

Nu när man ständigt är uppkopplad till internet å folk allt som oftast umgås mer med mobilen än med sina medmänniskor, har ni mobilfria zoner/tider hemma hos er? Tycker ni att det är bra att ha regler omkring det eller bör ingen tid eller plats vara helig? Så var drar ni gränsen? Tyck till, snälla!!

Av MissJA - 26 februari 2014 03:44

Alltså nu har E tjorvat i säkert 2 timmar utan orsak! Jag är så jävla less att jag snart emigrerar! Om ca 2 timmar ska vi kliva upp. Grattis. Jag hatar redan denna dag! Kommer vara såååååå pigg hela dagen. (Sliter mitt hår)

Av MissJA - 24 februari 2014 07:14

Godmorgon, måndag, ny vecka å det inleder jag trött som bara den. Jag vakna 4 å kunde inte somna om. Jag bara sov oroligt å gav upp. Sen tjorvade E åxå. Hon verkar ha blivit tät i näsan under natten.

Nu till nåt märkligt. Jag bloggar till 99% via mobilappen å ca 0,5 %via internet fortfarande via mobilen. Nu på senaste tiden så kapas det bort text, bilder osv. det stör å de gånger jag safeat å kopierat texten innan så jag kan redigera inläggen så funkar inte det heller! Vad händer, knäpp censur eller vad??

Av MissJA - 23 februari 2014 07:26

Efter en usel natt vaknar jag av att lillan stoppar en salvtub i ögat på mig! Klockan 6! Blääää

Festen igår blev bra, fler än väntat dök upp å de hade snacks så vi klarade oss. Det blev mycket över åxå. K hade en stor kramp innan festen å missade därför ungefär halva. Men det blev bra ändå. Killarna verkade glada över sina presenter osv.

V som jag målade till älva inför monsterfesten.

Av MissJA - 21 februari 2014 20:38

För ett tag sedan berättade jag om att jag beställt en skattjakt till V's kalas.

http://missja.bloggplatsen.se/2014/01/26/10505248-mysteriet-pa-museet/

Då lovade jag att återkomma med en recension av skattjakten. Ikväll har tjejgänget kämpat hårt med att lösa mysteriet. Det var att bege sig in i en spännande tillvaro som lite liknade fångarna på fortet. Jag tog på mig rollen som den förtvivlade museeintendenten som måste hitta de försvunna nycklarna. Då vände jag mig till dessa barndetektiver.

Barnen skulle samarbeta och lösa olika uppdrag och utmaningar som jag på förhand placerat ut både inomhus och utomhus. Vid varje avklarat uppdrag fick de en ledtråd till var nästa uppdrag var gömt.

Fullt koncentration i uppdragen.

Tjejerna var jätteduktiga på att samarbeta och tyckte till när skattjakten var avslutad, de sa att det var spännande, å jätteroligt. De sa att trots att de visste att det bara var på låsas så pirrade det i magen. Jag som vuxen lekledare tyckte åxå att det var rätt kul :)

Av MissJA - 20 februari 2014 21:19

Idag har jag grejat med kalasfix. Imorgon kommer första kalasgänget 4 glada 8-åriga tjejer. Det blir tacos, å ett skattjaktsmysterium, när mysteriet är löst får de skatten (sen filmmys med snacks. Å dagen efter monsterfest.

Nu är skatten ordnad (strutar med godsaker) å mysterierekvisitan är nästan helt färdig. Men hennes alternativa tårta (hallonmousse och ljus chokladmousse i finglas toppat med färska hallon är inte ens påbörjat. Å nu när barnen sover känns det mindre smart att slita fram elvisp, mixer å börja fixa desserten. Med andra ord lämnas det till morgondagen. Till då lämnas även städning, fix av middag och bädda för översovning, packa för k's övernattning hos mormor (han smiter iväg från tjejligan).

Mögliga popcorn, någon??


Ordnat för monsterfesten åxå. Vad om mögliga popcorn och krispiga råtthjärnor?? (Kolapopcorn färgade med karamellfärg).
Sen blir det häxbrygd med grön läsk russin (flugor) å frusna apelsinskivor som isbitar. Å blodbål med röd läsk å en hallonsorbet istället för is (lite blodkoagel på botten..)

Måste bara fixa lite mer godis, glassås osv å en present till den andra kalaskillen. Just nu ser M till att vi ska ha lite läskiga ljud att spela upp.

Nä dax att avrunda kvällen. Jag som tappat mitt lchf:ande för denna period har gått vilse bland dessa godsaker. Men nu ska jag göra kamomillte å tvätta ansiktet osv. Måste rymma från dessa goda onyttiga sockerkemikalier!!

Av MissJA - 19 februari 2014 21:14



 
 
 
   Insåg att jag inte bloggat på nån dag. Å även idag tryter inspirationen att skriva. Men bjuder på lite Esmeevideos. Hon är fullt upptagen med att upptäcka livet. (Å ställa till med kaos för alla oss andra). 

  
 

Av MissJA - 17 februari 2014 00:43

E har i ca 3 dagar haft svårt att somna på kvällen. Å igår låg hon å rev i blöjan. Vi kollade men såg inget. Men ikväll såg vi det jag misstänkt hon hade fått mask!! Å det som är så drygt.

Nu har hon, jag å M tagit första medicindosen. Jag har även förberett för de kvarvarande familjemedlemmarnas medicindos som de ska få vid frukosten. Men det tar tid för medicinen att döda maskarna. Å E plågas av att det kliar. Så jag å hon sitter just nu vakna. Suck. Det positiva är väl ändå att jag har förberett så att det är bara att ta medicinen för alla andra direkt på morgonen.

Så nu blir det ett par veckor med intensiv städning å tvättning innan skiten är väck!

Så utöver alla måsten imorgon blir det renbäddning, tvätta till tusen å storstäda. Sa jag att jag inte har tid med detta nu?!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards