Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Att köpa begagnat

Av MissJA - 11 augusti 2012 21:56

Tar tid menär oftast helt klart värt besväret.

Förr har jag varit lite för bekväm, handlar nytt allt till barnen. Men nu, sedan ungefär 1,5 år sedan började jag på allvar få upp ögonen för värdet i att handla begagnat till barnen. Om man köper ex. Fina klädpaket via tradera, så sparar man inte bara mycket pengar som man kan använda till roligare saker. Och det som sedan fattas för att göra garderoben komplett kan man gå åh köpa just det finaste i butik!!

Bara barnens vinterkläder som vi köpte förra året var från tradera/ blocket åh då märkena gneis/ didriksson/ reigma/ miniature kläderna var i fint skick och höll hela säsongen. Och vi beralade totalt typ vad vi fått betala i fullpris för ett barn för alla 3. Skor är dock något mina barn aldrig kommer att få begagnade, eller ärva mellan varandra. Dom får de nya, åh tack vare att vi tar oss tiden att köpa det andra begagnat kan vi lägga mer pengar på riktigt bra skor.

Det är så vi hjälper både miljön och plånboken. Nu snart är det dax att fixa ut massa kläder på tradera som våra äldsta vuxit ur åh som vi inte kommer vilja återanvända till trean åh fyran.

Förresten så kommer typ alla Esmees kläder från tradera. Köpte även en ny skötväska från tradera idag. Väntar med glädje på paketleveransen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards