Hönsmamman

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av MissJA - 12 januari 2011 21:54

Japp, då vet jag att man kan få det åxå drygt.


När lilleman har rört på sig idag så har det gjort ONT i min mage. Det måste ju betyda att i vilket fall som helst, att livmodern jobbade på rätt hårt igår med sin träning..


Stressen från att inte ha väskan till BB klar gick även ut över M igår. Han uppmanade mig därför att packa färdigt den idag, åh detsamma gäller min mamma. Själv tog jag mig i kragen och inhandlade antiklösvantar till lille D. Det första V lyckades med när det gällde amningen var att klösa bort yttersta hudlagret på mina båda bröstvårtor, vilket resulterade i att hon fick blodblandad bröstmjölk de ca tre första dygnen.. Det följde även med 2 stora förpackningar med typ nattbindor hem från affären..


Imorgon sja jag inleda min packning och även fixa det skåp som D ska få ha inne på toaletten till sina skötsaker i.. Ev. blir det en chick grej från babyproffsen till skötsakerna och kläder i skåpet, vi får se. Funderar även på att gå förbi tygaffären och köpa en bit fleece, kantband  och en lösning så jag kan knäppa filten runt mig vid amning på offentlig plats. Vill egentligen ha en sån här, men tycker den är lite väl dyr..

Av MissJA - 12 januari 2011 20:44

Lördagen på landet hos mina föräldrar, min syster H hade gjort en snögrotta åt kidsen..


   

 


 

Söndagen spenderades hemma, eftersom det snöade så mycket. Vi skottade snö, byggde en snögubbe, pysslade åh plundrade granen..


     


     





 

 

Av MissJA - 12 januari 2011 16:38

Nu på eftermiddagen så har jag åh M legat i sängen, han har lyssnat på ljudbok och jag har sovit framför tv4 (favoritkanalen om man vill sova)..


Vaknade kvart över två av att jag höll på att få värmeslag och insåg till min förfäran att jag håller påa tt bli förkyld!! Hoppas det går över snabbt, har testat att föda barn med en dunderförkylning. Det underlättar inte precis att vara hostig och täppt i näsan när man ska pressa ur sig något som har ett omfång som en liten melon...


Ikväll ska det bli skönt med en promenad trots att det snöar och snöar... Eller ikväll, snarare efter maten det är ju både halv åtta hos mig och det där andra matlagningsprogrammet på tv som jag vill se, åh då blir det att röra på sig tidigare än vanligt... Måste ta promenaden förbi affären och köpa saltiner och valnötter det är mumma.. Sedan jag börjat dricka så mycket näringsdryck så har jag blivit oerhört sugen på salt!! Undra om det är lite lite sånt i dryckerna??

Av MissJA - 12 januari 2011 16:26

Idag var det ju dax för att ge K botox i vänster arm, för att göra biceps mindre spänd. Förr när han har fått botox så har det skett under narkos, men nu räknades han som så pass stor att de skulle ge honom det vaken med lugnande.


 


Redan när de satte dit EMLA-plåstren fick han panik. Men när de bandagerat bort dem och han fått fram sitt psp glömde han snabbt bort att han fått något på armen. Sedan följde en tid i väntrummet (där jag var så trött att det hade kunnat ge en wiplash-skada utan problem). Tur att K's mormor åxå var med. Så fick han den lilla slurken med lugnande. K lekte vidare och mitt i allt säger han "jag är hungrig" sedan blir han så trött att han inte kan gå själv (mediciner kan verkligen uträtta mirakel). Sedan fick han ligga på en brits däe han spenderade tiden med att försöka spela psp, men det blev mest att han låg och tittade på spelet och tryckte ca 1 gång i minuten på någon valfri knapp...


   


När det var dax för att spruta botoxen fick han såklart ändå panik och grät, min mamma och en sköterska hjälpte till att hålla fast honom medan jag försökte lugna honom igenom att prata lungt i hans öra och stryka honom lätt i pannan. Det bästa med medicinen han fick innan är att hela ingreppet skedde under en minneslucka.


Sedan blev det ca 45 minuter på uppvaket innan han åter hade koll på kroppen så vi kunde åka hem, på hemvägen gjorde vi en drive in och köpte med oss ett happy meal hem som belöning åt K.


   



Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards