Hönsmamman

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av MissJA - 10 januari 2011 23:11

Dålig kväll!!


Efter att jag och barnen burit bort julsakerna får K falsk krupp. Den går inte över så när han vart påverkad i 3 timmar blir det en sväng på akuten. Har precis kommit därifrån. Eftersom det han fick inhalera bara sitter i i ca 4 timmar finns det en ganska stor risk att det blir en sväng till akuten även under natten **suckar djupt** Eftersom M ska jobba imorgon (fast han egentligen borde vara ledig) är det jag som måste åka iväg igen. Törs därför itne ta någon sömntablett för att få sova och igenom det är det i stort sett lönlöst att ens försöka sova lite.. (Sov ca 4 timmar natten till idag åxå)..


Sen måste han vara hemma i 2 dagar för att det är smittsamt med falsk krupp. Det är väl i sig inte ett problem men jag ska till barnmorskan imorgon coh nu kanske jag måste avboka tiden eftersom jag inte kan ta dit honom..


Det kommer faan inte bli lätt, typ 42 timmar med endast 4 timmars dålig sömn och sedan har jag ju stressat runt som en dåre idag. Imorgon är det även en hel del att ta tagi , så kan inte ligga och slappa då heller. Om M inte hade jobbat extra imorgon hade jag haft en chans att vila mig lite, men nu existerar inte det ordet i mitt liv. Det är bara att köra på tills jag stupar (eller bryter ihop i gråt) åh då är det bra att gråta färdigt och sedan fortsätta där jag slutade....


I alla fall så har jag idag hunnit med följande:


  • Till aurora för sista gången
  • Hämta ut babyboxen
  • Ringa tandläkaren för K (de har inte kallat honom på 2 år nu)
  • lämna lapp till dagis och fritids med tider
  • Handla skötgrejs, bindor och bröstbindor?? imorgon åxå..
  • Åka med K till ortopedtekniska för att prova ut en sula.
  • Byta gardiner
  • Bära julsakerna till förrådet
  • Göra chili con carne

Skäms över att jag inte ringt tandläkaren, vet heller inte hur det blir med den planerade botoxbehandlingen för K nu på onsdag eftersom han fått falsk krupp nu. Måste ringa och kolla upp det åxå..

Av MissJA - 10 januari 2011 15:50

M skulle vart ledig till på torsdag, som det ser ut nu måste han typ jobba alla dagar han skulle vart ledig. Jag HATAR hans jobb!!! Alltid när han ska vara ledig och vi hara massvis med saker att hinna göra och helst typ viktiga läkarbesök och liknande måste han ut och jobba!!! Åh han gör det mer än gärna. Sen säger han till mig att inte stressa. Men om vi ska hinna med det som måste göras måste jag göra det själv, även om det innebär tunga lyft osv..


Tror mer och mer att han kommer att missa förlossningen på grund av det där jävla jobbet.. Det värsta är att jag är livrädd för att bli ensam när det väl gäller. Detta är ingenting som jag kan prata med någon om heller... Imorgon skulle han följt med till BM för typ andra gången, men då väljer han åter igen bort det för jobbet. Är så avundsjuk på alla som har sina blivande pappor med sig till barnmorskan, som tar av sin tid och ex. tränar på avslappning och liknande inför förlossningen. Jag förväntas fixa allt sånt själv. Eftersom allt annat går före (läs facebook, åh annat datanördande, sport osv). Det är tom så att han hellre lägger pengar på sitt hemmabio/ fiskeprylar osv. än det som vi måste ha tills bäbisen ska födas. Det enda jag har sagt att han får lov att köpa in är åkpåsen. Men nu har han inte råd att köpa den heller!! Men vill bygga en jävla svart plyschklädd upphöjning på vardagsrumsgolvet för att ha sitt älskade j-la hemmabio på - DET finns det minsann pengar till. Jag blir så ledsen över allt detta att det känns som om jag håller på att gå sönder. Åh Det värsta är att när jag försöker prata med honom om det blir han bara arg och det hela slutar med att jag mår jättedåligt och känner mig värdelös - som vanligt.. *gråter*

Av MissJA - 10 januari 2011 15:35

Förlåt att jag inte har lagt upp de där bilderna jag lovat än.. Men... Idag har typ inget gått som det var tänkt. Det började förresten redan i natt med att M skulle sova i samma rum som mig och snarkade så pass att jag missade "sömntåget" När han började störa sig på mina myrkrypningar flyttade han sig ut till soffan. Min natt var däremot typ helt sabbad. Fram till tre var jag vaken och sedan kom V före sex åh då var det kört med mear sömn..


Så utan sömn var det bara att påbörja dagen med att M's jobb började jaga honom på telefonen. Innan vi hade vart på aurorasamtalet var han utbeordrad så jag fick köra honom till jobbet direkt efteråt. Sedan hem, hämta barnvakt och matlåda till M. Köra hem barnvakten för hon skulle ut och jobba natt, lämna matlådan och sedan ta tag i alla 100 grejer som jag måste göra..


  • Till aurora för sista gången
  • Hämta ut babyboxen
  • Ringa tandläkaren för K (de har inte kallat honom på 2 år nu)
  • lämna lapp till dagis och fritids med tider
  • Handla skötgrejs, bindor och bröstbindor?? imorgon åxå..
  • Åka med K till ortopedtekniska för att prova ut en sula.
  • Byta gardiner
  • Bära julsakerna till förrådet
  • Göra chili con carne

Nu är det alltså inte mycket kvar på min lista, men jag känner mig helt jävla utpumpad!! Tur att man kan få i sig lite näring igenom att ta en slurk näringsdryck här och där mellan allt spring..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards