Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Den dåliga dagen toppas med en..

Av MissJA - 10 januari 2011 23:11

Dålig kväll!!


Efter att jag och barnen burit bort julsakerna får K falsk krupp. Den går inte över så när han vart påverkad i 3 timmar blir det en sväng på akuten. Har precis kommit därifrån. Eftersom det han fick inhalera bara sitter i i ca 4 timmar finns det en ganska stor risk att det blir en sväng till akuten även under natten **suckar djupt** Eftersom M ska jobba imorgon (fast han egentligen borde vara ledig) är det jag som måste åka iväg igen. Törs därför itne ta någon sömntablett för att få sova och igenom det är det i stort sett lönlöst att ens försöka sova lite.. (Sov ca 4 timmar natten till idag åxå)..


Sen måste han vara hemma i 2 dagar för att det är smittsamt med falsk krupp. Det är väl i sig inte ett problem men jag ska till barnmorskan imorgon coh nu kanske jag måste avboka tiden eftersom jag inte kan ta dit honom..


Det kommer faan inte bli lätt, typ 42 timmar med endast 4 timmars dålig sömn och sedan har jag ju stressat runt som en dåre idag. Imorgon är det även en hel del att ta tagi , så kan inte ligga och slappa då heller. Om M inte hade jobbat extra imorgon hade jag haft en chans att vila mig lite, men nu existerar inte det ordet i mitt liv. Det är bara att köra på tills jag stupar (eller bryter ihop i gråt) åh då är det bra att gråta färdigt och sedan fortsätta där jag slutade....


I alla fall så har jag idag hunnit med följande:


  • Till aurora för sista gången
  • Hämta ut babyboxen
  • Ringa tandläkaren för K (de har inte kallat honom på 2 år nu)
  • lämna lapp till dagis och fritids med tider
  • Handla skötgrejs, bindor och bröstbindor?? imorgon åxå..
  • Åka med K till ortopedtekniska för att prova ut en sula.
  • Byta gardiner
  • Bära julsakerna till förrådet
  • Göra chili con carne

Skäms över att jag inte ringt tandläkaren, vet heller inte hur det blir med den planerade botoxbehandlingen för K nu på onsdag eftersom han fått falsk krupp nu. Måste ringa och kolla upp det åxå..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards