Hönsmamman

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av MissJA - 13 januari 2011 23:32

Så idag har jag sett till att ge Damien en plats inne på toaletten, nu ligger skötbordet färdigt och diverse skötsaker står i den hållare som jag köpte på babyproffsen. en assmart grej. (lägger in en bild på det imorgon).


Imorgon ska jag även träffa min barnmorska igen, har massa frågor till henne denna gång. Mycket över hur mitt låga kcal intag per dag kan påverka honom och hur min kropp kan påverkas åxå. Vill ju inte råka ut för energistopp under förlossningen så att det ska orsaka komplikationer...


Ddet ska även dietisten få hjälpa mig med imorgon när jag träffar min kp och henne på freja lite senare på förmiddagen.


Efter en förmiddag mellan olika möten för min del så ska jag försöka mig på att lista ut bärsjalen. Ett spännande projekt som jag ärligt inte hann med idag... Förresten kom just på att imorgon byter jag vecka! Vecka 36 (eller 35+0) Nu är det inte länge kvar (kan jag åtminstone hoppas).. Åh i och med mitt boande denna vecka känns det inte längre lika jobbigt att bf datumet närmar sig med stormsteg..

Av MissJA - 13 januari 2011 23:26

Ikväll tog jag en liten annorlunda sväng på min promenad. Men trots att jag var osäker på hur lång den skulle bli verkar det som om hur jag än gör ändå kommer upp i 75 minuter men inte så mycket mer. Suck..


Har bestämt mig för att ta V på en runda imorgon i hennes gamla vagn om hon mår bättre. Har haft en ordentlig topp iem som jag inte lyckades stoppa förrän den på kort tid hade rusat upp i över 39 grader.. Nu har hon bara 37,6 åh har precis fått en dos ipren till natten.


Tips till alla föräldrar: om barnet har hög feber som vägrar ge med sig, testa att varva ipren och alvedon var tredje timme. Det fick jag lära mig för flera år sedan då K var liten och jag inte fick ner febern till under ca 40 grader. Det är bra att göra så eftersom då får de precis så mycket medicin de kan få på ett dygn och iprenen tar ner tempraturen medan alvedonen ser till att den inte stiger...

Av MissJA - 13 januari 2011 18:05

Idag har jag hållit på åh greja inför lillemans ankomst till jorden från min livmoder. Bland annat har jag börjat packa det jag ska ha med mig till mig..


Till Mig:

  • TENS-apparat (ska hyras)
  • Sköna men fina kläder att ha på BB (packat 2 långärmade amningströjor, åh en stickad amningsvänlig tröja)
  • Hygienartiklar (duschkräm, hudkräm, rengöring till ansiktet, handkräm, deo, tandborste, tandkräm)
  • Bindor, stora åh läskiga
  • 2 Amningsbh med amningskupor och ullinlägg
  • En ny härlig pyamas
  • Morgonrock - kan inte packa ner den, den är för mysig, åh får packas innan avfärd
  • Tofflor att vandra runt med på förlossningen och BB - packas innan vi åker in
  • Make-up
  • Massvis med gummisnoddar (kan inte fokusera om håret åker i ansiktet)
  • Ipod laddad med allt jag kan tänkas vilja ha
  • Dator fylld med serier och lagom spännade filmer
  • Öronproppar
  • Mobil, kamera och videokamera + laddare till dem
  • Pengar

Till sambon (åh syster som får packa själv)

  • Ombyte med kläder (vet att det händer att stödpersonerna kan ex. bli nerkräkta mitt under värkarbetet)
  • Sköna skor att vandra runt i
  • Lite mat & kaffepengar
  • Smågodis och läsk

Till bäbisen:

  • Skötväskan
  • kläder
  • Antiklösvantar (det första v gjorde var att klösa sönder mina bröstvårtor, lille D ska inte få göra det..
  • napp + hållare
  • bärsjal - ska bara testas och tvättas
  • snuttefilt - mormor ska sy
  • blöjor + andra skötartiklar
Av MissJA - 13 januari 2011 12:02

Idag har jag bestämt mig för att fixa iordning lile D's sköthörna. oki inte blåsa upp skötplatsen men fixa till med skötartiklarna osv.. Är i valet och kvalet mellan en speciell ställning för alla bra att ha saker eller en liten plastback (betydligt billigare och totalt  0 poäng i chickhet..


Har nämligen kommit fran till att väggskåpet ska vara lillens klädförvaring. Man behöver ju inte så mycket skötsaker och det rymms utna problem på sidan om skötbordet..


Min mamma har även gått med på att göra en egen kopia av den där filten cover me by jezz.. så jag ska även se om jag hittar fint fleecetyg och kantband till det.


Skulle egentligen ha börjat packa min BB-väska, men eftersom jag nu inte vill skiljas från mina nya gossiga supervarma och härliga tofflir och nya fantastiskt sköna morgonrock får det packas ner på slutet, det samma gäller de kläder (som inte amningsplagg) som jag vill ha med. Att kläderna man har på bb ska vara sköna är en sak, att jag inte vill gå klädd ifula kläder där utan gärna typ en klänning/kjol ären annan sak. Åh sådana kläder kan jag ju vilja ha nu åxå.. Så jag får väl nöja mig med att packa det jag inte kommer att använda innan förlossnigen..

Av MissJA - 13 januari 2011 11:03

Efter att ha vart hemma ett tag på dagtid och märkt hur hemtelefonen går varm av alla jävla undersökningar, försäljare, insamlare osv. så pass att jag knappt vågar svara i telefonen så har jag äntligen fått tummen ur röven och spärrat den. Vet att jag kommer att bli mer galen än jag redan är under föräldraledigheten om telefonförsäljarna/tiggarna och bara de som vill störa med en undersökning kommer att fortsätta terrorisera mig!!


Längtar nu bara efter att spärren ska ha nått full kraft så det blir tyst mellan de samtal som faktiskt är önskvärda, typ från vänner och familj...

Av MissJA - 13 januari 2011 06:46

 


Imorde vaknade jag av att M snöt sig så det stod härliga till. En minut senare hur det hostade på övervåningen (där barnen har sina rum). När jag klivit upp och gett V vatten, hon var sååå törstig men hade uppenbarligen inga ben. Hur som hade hon hunnit bli superduperförkyld sedan hon somnade frisk igår. Nu på morgonen när jag tempade henne hade hon 38,0 så där blidde det inget dagis. K som varit förkyld sedan i måndags när han fick kruppen är åxå förkyld men har inte feber. Så han åker till skolan som vanligt idag.


Jag åh V ska iaf om febern inte når oanade höjder fara iväg och köpa det där fleecetyget, hämta ut mer hostmedicin, värktabletter och handla hem glass (som bör finnas hemma i varje barnfamiljs frys för att användas i mutande syfte eller vid sjukdom). Sen blir det förmodligen lugna gatan, jag måste tvätta håret dock. Annars hinner jag itne få till det i ok skick innan alla mina möten imorgon. Det påminner mig även om att jag måste fixa barnvakt till V imorgon fm så jag kan åka på mina möten (barnmorskan och freja)..


Nä nu ska jag borsta tänderna på K så jag får helt enkelt sluta skriva massa nonsens här..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards