Hönsmamman

Alla inlägg under januari 2011

Av MissJA - 8 januari 2011 11:59

Medan ungarna duschade/ badade passade jag på att plocka ihop samtliga tomtar, de fick sedan stå på köksbordet och vänta på att jag skulle få fram kartongen de ska förvaras i.


 


När barnen var rena och torra och var på vär i sina pyamasar så frågade jag dem om de såg vad som var borta.


"TOMTARNA" ylade dom och jag sa att de stod i köket om de ville säga hejdå till dem för den här julen. V som precis var på väg på med nattlinnet gjorde en rusning in till köket..


 

Av MissJA - 8 januari 2011 08:06

Igår var jag lugn typ hela dagen, så jag tippar på att theet gjorde någon sorts verkan. I vanliga fall brukar jag drabbas av ångest/ panik eller ettraseriutbrott med tårar och allt på samma gång per dygn.


Däremot var det svårt att somna. HAde rejäla förvärkar som gjorde ont och kom så pass frekvent att jag blev tvungen att vid 02 inatt ta en citodon och hoppas att de skulle ge med sig. Somnade när effekten av tabletten kom vid typ 03, så idag är jag trött som bara den.


Sitter här åh dricker lite näringsdryck nu när barnen äter frukost. Det blev även liten bit tunnbröd :) Det värsta är att den näringsdryck jag har flest flaskor av och alltså måste tvinga i mig (med våld) är aprikos. De smakar så jävla vidrigt. Typ som det smakar i munnen när man är magsjuk    Men det är bara att hålla för näsan, ta en klunk och sedan efteråt skölja munnen eller nåt..


Hoppas faktiskt att man ska kunna byta ut dem mot någon bättre smak, det är ändå jag som måste betala dem och plåga i mig dem..


Nä nu har kidsen slukat sin frukost och jag hade tänkt låta dem roa sig med sina små spel och barnkanalen medan jag får lite behövlig vila så att jag orkar med dagen..

Av MissJA - 7 januari 2011 22:45

Inser med en stor chock att det är bara ca 5 veckor kvar.. Eventuellt +/- några veckor!!


 


Midjemåttet pendlar rätt stabilt mellan 93-95 cm. Har endel förvärkar och lite ilningar i livmodertappen. Man kan ju alltid hoppas att det betyder att lilleman har lagt sig till rätta med huvudet ner. Blev tvungen att göra ett vändningsförsök med V och det var inte något jag någonsin vill uppleva igen!!


Dijonsenap är fortfarande the shit. Mår bäst om jag äter flytande lättsmälta saker, som välling, kräm och näringsdrycker eller nåt litet äpple typ..


Är Kvällspigg och somnar sällan före midnatt. Sedan är jag som en levande död fram till lunchtid på dagarna.


Oroar mig mer och mer över hur min kropp och fostret påverkas av min ätstörning. Funderar smått på om det snart är bättre att sätta igång förlossningen ön att vänta ut att den ska starta själv..


Ska på aurorasamtal på måndag och till barnmorskan på tisdag. I helgen har jag bestämt mig för att dels börja packa lite i bb-väskan och börja skriva ner hur jag vill ha min förlossning..


Åh så magbilderna....


   


Av MissJA - 7 januari 2011 20:45

Så nu har jag skrivit ut mina papper för det. Dessutom är Bäbiskläderna i tvättmaskinen. Barnvagnen bäddade sambon nästan klart och jag har kokat napparna och stoppat ner dem i skötväskan. Imorgon ska mera fixas. Men inte mera nu, jag ska däremot ut på min promenad (hoppas de har hunnit ploga nu igår fick jag plumsa runt i djup snö och var dessutom kissnödig..)..

Av MissJA - 7 januari 2011 20:30

Min kp tycker inte att jag sköter mig bra alls, åh det var ju inte oväntat. Han sa att om han fick som han ville tycker han att jag skulle läggas in, men istället så kör vi på med peppande samtal. Nästa fredag blir det möte med dietisten igen.. Fram tills dess har jag skrivit på ett kontrakt som innebär att jag MÅSTE dricka 3 st näringsdrycker per dag.. Det är iof bara 1200 kcal, men  det känns fortfarande svårt att få in så många drycker per dygn.. Har börjat utforma en strategi dock, ska ta in 3 näringsdrycker varje kväll, sedan ska M få se till att jag har druckit upp dem innan det tas in nya. Vill inte misslyckas med det, men vet att under dessa 7 dagar kommer många ursäkter att formas av gollum..


Ska dock kämpa på. Nu syns det att jag har tappat vikt, nyckelbenen syns lite mer för var dag. Gollum - nöjd, det friska jaget är oroligt. Om detta inte blir bättre hur ska jag då klara en förlossning? Är det kanske snart bättre att starta igång förlossningen än att vänta på att den ska starta naturligt??


Ska bli intressant åh höra vad dietisten säger. Ska även till min barnmorska på tisdag nästa vecka. Tänkte fråga hur hon ser på min graviditet om jag inte får i mig mera näring än vad jag får i mig nu.. Vill ju inte riskera en komplicerad förlossning bara för att jag inte kan få bukt med min ätstörning...

Av MissJA - 7 januari 2011 14:30

 


Skulle beställa babyboxen idag för att göra nåt inför Damiens födelse, MEN det gick inte!! *sur*. Så nu har jag mailat de som har hand om det och hoppas att jag kan få en box trots allt. Har inte hämtat ut en ännu åh det var ju länge sedan jag var gravid senast = innehållet i boxen är nytt..


länk till babyboxen

Av MissJA - 7 januari 2011 13:46

 


Denna bild kom med v 34's mail till mig.. tycker den var rolig och jävligt talande!!

Av MissJA - 7 januari 2011 13:11

Nu har jag druckit första koppen. Det luktade asmycket (kokade upp det en gång på morgonen åxå.. Så det blev totalt 3 uppkok. Sedan jag silat ner det i min kopp så hade jag i en påse med svarta vinbärssmak ett tag för att ge det en godare och mera välbekant smak.


Sedan i med lite honung åh lite havremjölk. Sedan var det helt ok att smutta i sig.. Hoppas att jag får den lugnande effekten. Den behövs. Eftersom jag har en tendens att oroa ihjäl mig över allt, allt, allt!!!


Återkommer med en uppdate senare

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards