Hönsmamman

Alla inlägg under januari 2013

Av MissJA - 7 januari 2013 04:42

Miiimiii är vaken åh äter, dessutom måste näsan sugas lite. Liten tjej hatar den proceduren, OTÄCKT MAMMA!! Gråter hon då.

Men med ren näsa känns livet lättare åh hon myser i famnen under den efterföljande amningen. Hon verkar ändå lite tät i näsan så jag får förmidligen försöka sova med henne på min arm. Mn det är så mysigt. Snart är hon stor åh behöver i te mig på samma sätt länge. Bäst att ta vara på denna korta intensiva tid.

Nu vill jag gärna sova i drygt en timme åh 20 minuter till åh sedan ta ett yogapass.

Av MissJA - 6 januari 2013 15:34

Skötunderlägg
2 blöjor en liten en stor
Handdesinfektion
Plånbok
Några godisar (mutor till strejkande barn)
Tuggummi
Stesolid
Utöver det brukar jag ha en alvedon men det fanns ingen där idag

Av MissJA - 6 januari 2013 15:04

150g grekisk yoghurt, 100g frysta hallon mixat till glass. På toppen som nyttigt strössel ca 5g kokosflingor. Mums. Åh bra energi för att så sig fram till middagen.

Nu under min sockerfria månad tillåts jag äta en frukt och en servering bär (naturella såklart) per dag, men det söta ska intas tillsammans med protein.

Förresten, en ruggig tanke till er som gillar saft tänk på att om man dricker 2dl saft måste man ta en ca 10 minuters rask promenad för att förbränna de onödiga kalorierna man fick via saftglaset. Alltså, bättre att släcka törsten med rent vatten. Det mår kroppen bättre av åxå. Detta var en liknelse jag gav en person igår som ska gå ner i vikt nu i vår.

Av MissJA - 6 januari 2013 09:52

Antalet sjuka eller bara duktigt förkylda = halva familjen!!

K är duktigt förkyld med delvis falsk krupp hosta.

Diddi är nu feberfri men med en slemproduktion som kan gå till världshistorien.

Miii mii som har feber? Om en baby som är 0,7 grader varmare än normalt har feber. Hon är även täpt i näsan, hostar, nyser åh imorse när hennes temp steg kaskadkräktes hon.

Vi andra hoppas vi klarar oss.

Av MissJA - 5 januari 2013 19:00

jag har besökare, men typ inga kommentarer.

Lite tråkigt faktiskt. oki, jag vet att det inte är alltid man hinner. men lite då och då skulle det vara skoj om ni som läser tog er tid att skriva en liten kommentar..

Av MissJA - 5 januari 2013 18:44

Allt gick som på räls, städat överallt, en tvätt i maskinen, barnen nöjda tills................
....... Jag öppnade tvättmaskinen. DET VAR EN TRASIG BLÖJA I MASKINEN! Frågan är om tvätten någonsin blir ren igen?? Jag har skakat av de blöta plaggen de värsta gelebitarna åh kör tvätten igen, med förtvätt!! Hoppas innerligt att det blir bra.

Samtidigt kom diddi åh släpade på ett paket bulgur åh strödde även sötmandel längs golvet. Miiimii blev trött på att vänta, k var ivägen åh E i mobilen!!

Det är sådana gånger det känns som om det är läge att rymma hemifrån...

Av MissJA - 5 januari 2013 15:40

 


Denna sång började jag nynna på inatt då Miimii hade lite tjorv med magen.. Hon blev tyst nästan direkt och jag, lättgråten som jagf är fällde någon tår, letade upp den på youtube, så håll till godo...




Av MissJA - 5 januari 2013 15:31


Mina systrar

Bilden är ifrån när H bjöd mig och E på modell för en dag.. Det var kul.


Jag är det äldsta barnet av mina syskon. Jag har två yngre systrar, E som är 3 år yngre än mig åh H
som är 9år yngre än mig. E åh jag gjorde alltid saker tillsammans när vi var små. Mest relaterat till hästar
förstås. Åh vad många minnen jag har där jag och hon är med hästarna på härliga långa ridturer vi gjort!!


När vi blev äldre hängde vi i samma gäng, men när jag blev mamma tappade jag kontakten med alla dessa
människor. Idag har E inte heller kontakten med dessa. Tack och lov, några av dessa var inte vad jag själv
skulle säga idag inga bra vänner och dåligt inflytande.


H och jag har mest haft en relation med mig som hennes lillmamma. Jag flyttade till ett kollektiv när H var
7 år och därefter sågs vi mycket mindre. Så trots att lilla H nu är vuxen åh 21 år så för mig är hon fortfarande 7år.
Detta är förmodligen en anledning till att jag ofta råkar säga fel åh kalla V för H.

 


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards