Hönsmamman

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av MissJA - 25 januari 2013 20:04

Åh den uppgift som skulle kunna bli lika lång som en tolkien bok!


Men som kan brytas ner till följande: det är farligt att leva, men ännu farligare att dö för endast de som redan är döda vet vad som väntar då!


Jag är hysteriskt rädd för ormar! Seriöst jag kan inte ens läsa en tidning som råkar har en bild på en orm i sig. Jag undviker tom att gå i långt gräs på grund av min ormskräck! Till och med V's gossedjursorm är otäck.


Jag har fobi mot magsjuka, typ.. Åh går just nu i terapi för det. Förr var det värre, då fick jag en ångestklump i magen redan i augusti på grund av att risken för magsjuka stiger under vinterhalvåret. Nu blir det liten ångestklump när barnen kommer hem åh säger att det går magsjuka på skolan.


Jag är rädd för: spindlar, insekter, hundar (till viss del)..


Jag har blivit rädd för att bli gammal, både för alla saker som kommer med att bli gammal åh för att andra ska bli gamla åh sjuka. Jag är rädd att någon olycka ska drabba min familj åh de ska ryckas från detta jordeliv.


Krig,naturkatastrofer, terrorism


Att vara i vägen för andra. Jag drar mig hellre undan än tränger mig på. Något som resulterat i ensamhet. Men så är det bara.


Att återfalla i ätstörningsmönster, realistisk rädsla eftersom det skulle kunna hända


Nä nu ska jag fortsätta mysa med mina barn. Det får räcka med rädslor nu!

Av MissJA - 25 januari 2013 17:50

Nu har jag ställt V i kö till ridskola med förhoppning om att hon kan få en plats till hösten. Hon vill simma sig igenom de simgrupper som finns här på det närliggade badhuset och sedan börja rida. Hon är i näst sista gruppen i simningen nu. Det ska bli roligt om hon kan dela mitt hästintresse. Då ökar chanserna för att jag också kommer kunna greja med hästar..

Förresten, jag har en 7 åring som är till salu. Hon antingen matvägrar, tjurar, skriker och gapar eller så bråkar hon. Om ingen vill bråka gör hon ALLT för att det ska bli bråk. Trotsperioder är so fucki'n lovley

Av MissJA - 25 januari 2013 11:39

Av MissJA - 25 januari 2013 11:38

Efter simningen igår åh förmodligen åxå efter skidåkningen i förrgår. Jag har ont lite överallt. Men skam den som ger sig. For ut imorse åh åkte skidor med syrran. Måste åter igen poängtera att spåret där vi bor är hemskt. Det känns mer som om man var i någon jädra skidbacke åh åkte nedför backen och klättrade upp med skidorna på. Vid något tillfälle formulerade jag en blocketannons på min nya skidutrustning.

"Komplett skidutrustning i nyskick. (Endast åkta med i 8km) säljes pga. Feg ägare." Men jag bet ihop och har väl planer på att åka igen på måndag. Förr eller senare kanske jag får mod nog att faktiskt åka ner och i te ploga mig nedför de branta backarna.

Om 2 timmar ska jag ts en ipren för både tummen och för att mildra den allsidiga träningsvärk som torterat mig. Skulle vara bra att få in ett yinyoga pass för att mjuka upp ansträngda muskler.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards