Hönsmamman

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av MissJA - 3 januari 2013 23:53

Stackars lillan!!! Nyss märkte jag att hon är tät i näsan.
Stackars sömn, jag som hade hunnit somna, liggande. Nu får jag försöka sova sittande.

Av MissJA - 3 januari 2013 14:49

Felet i diskmaskinen, en liten plastbit i under stora silen.

Nu låter den som vanligt. Åh som reparatören sa, förmodligen håller den i 7 år till. Miele är ett dyrt märke, men verkar vara värda priset.

Av MissJA - 3 januari 2013 14:46

Diddi haft hög feber. Men är ändå vid gott mod. Men glass är gott för liten sjukling

Av MissJA - 3 januari 2013 13:40

Jag är döpt och konfirmerad, när det krisar sig ber jag till Gud. Men jag är förmodligen inte kristen rakt igenom. Jag tror på lite av varje faktiskt.

Lite wiccan, reinkarnation (det känns som en tröst att tro att detta liv inte är enda chansen till jordeliv vi människor får. ) åh så astrologi (inte nu de horoskopen som man kan läsa om i tidningar, utan de riktiga utformade för just en viss individ med klockslag för födelse osv. Dessa stämmer oftast mycket bra in på den personen. Sedan så under min gymnasietid lärde jag känna 2 killar som var födda samma dag men olika år, trots att de inte var släkt eller på annat sätt växt upp tillsammans var deras personligheter lika. Så astrologi finns åxå med i min egna tro.

Tja just nu är det väl bara det jag tror på. Jag tror på evolutionen, men något måste ju ha startat i gång den. Den kraften är kanske det vi idag kallar för Gud, Allah och så vidare.

En sak som jag hatar med religion är att olika religioner så lätt kommer i konflikt med varandra och krig utbryter, trots att det förmodligen är så att alla religioner härstammar från samma grund och är bara olika förgreningar. Nog är det konstigt, om det nu finns en God kraft, vad man än kallar den, att det finns krig, svältkatastrofer och liknande på jorden. Eller kanske är det bara så att den Onda kraften (om det nu finns en sådan är starkare och övervinner den goda lite väl ofta??

Av MissJA - 3 januari 2013 13:05

Vi läser prinsen och prinsessan. Miiimii verkar faktiskt intresserad. Skojigt åh mysigt.

Hmm, ska nog sätta k med lite skoluppgifter sen när miiimii sover. Han kom efter en hel del med det i december tack vare alla dumma kramper.

Av MissJA - 3 januari 2013 07:31

Jag hade ställt klockan på 6 för att hinna yoga imorse. Miii mii kände det på sig. Hon började tjorva strax före 6 så att hon inte skulle bli själv kvar i sängen. Jag försökte verkligen få henne att somna om, men näe då!!! Nu har vi klivit upp åh jag sitter åh ammar henne i soffan. Suck. Nu, när miiimii vet att hon är med mig, kanske hon kan somna om så jag kan ta ett kortare yogapass.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards