Hönsmamman

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av MissJA - 22 januari 2013 22:30

Tanken på att mista nära och kära. Livet är skört, och tyvärr begränsat. Tanken på att alla en dag kommer att dö kan få mig att gråta. På samma sätt som jag ibland fäller några tårar för att tiden går så fort. Tanken på att Esmee är sista bäbisen som jag kommer ha, jag kommer aldrig mer att vara gravid, få upp ett nytt liv på magen osv.

Men även livets orättvisor, barn som får allvarliga sjukdomar osv.

Nåt som får mig att gråta ofta nu är den person som blivit sjuk, som på grund av det är jätte infektionskänslig. Med massa barn är ju alla årstider förutom sommaren kantade av infektioner. Det innebär att vi knappt kommer ses 10 av 12 månader per år och de 2 månaderna vi kan umgås kanske hen inte orkar träffa oss ändå pga sjukdomen. Jag gråter av egoistiska skäl lika mycket som för den förlust mina barn och denne person drabbas av.

Men livet är inte rättvist. Bara att inse..

Av MissJA - 22 januari 2013 16:42

Himmel åh pannkaka. Dagar som denna där livet är med som om man råkat köra långt hår med en elvisp åh sedan ska reda ut trasslet. Trasslet gör mig alldeles tom i bollen.

Nu har jag satt mig i sängen åh ammar miiimii igen. Tippar på att hon är övertrött pga allt magkrångel nu åxå. M åh diddi hämtar storbarnen så det enda som kallar på uppmärksamhet just nu är maten och tvätten. Men det får vara ett par minuter till. Miiimii måste få sitt just nu. Det finns inga andra alternativ.

Av MissJA - 22 januari 2013 15:33

Idag har det varit fint väder åh ca -5 grader, med andra ord en perfekt vinterdag. Åh fram till efter diddis vila flöt allt på, men sedan....

Miiimii har haft krångel med magen, middagen skulle förberedas, diddi leka åh så tvättstugan. På det måste M jobba över. Såå, miiimii har skrikit åh fått mig att undra hur f-n jag stod uuuut när v var bäbis. Jag har inte hunnit röja undan, tillslut somnade hon ett tag i sjalen, snabbt förberedde jag middagen åh startade diskmaskinen. När vi alla var i tvättstugan 45 minuter in på tiden vaknade hon. Så nu är vi inne igen åh jag ammar, diddi ser på lilla röda traktorn. Åh jag hoppas att m har slutat jobba nu...mycket att göra, barn att hämta, tvätt att passa, städning osv....

Av MissJA - 22 januari 2013 13:40


 

Av MissJA - 22 januari 2013 07:34

Varje dag snabbkollar jag bakåt i bloggen, om det finns inlägg från tidigare år, i så fall ögnar jag snabbt igenom det. Åh förundras över hur tiderna förändras. Imorse höll jag på att sätta filen i halsen när jag läste om en grej V höll på med tidigare, när hon inte fick precis dom hon ville, sälade hon sig fram det inlägget länkar jag till i slutet av detta inlägg.

Nu håller vi som bäst på med morgonförberedelserna. Idag är det härliga 4 minusgrader ute, så vi ska vara ute så mycket som möjligt, vi har även tvättstugan, v har simskola åh jag vill gärna passa på att få ett intervallpass på crosstrainern då. Nej detta går inte, nu ska jag borsta tänderna och väcka miiimii

http://missja.bloggplatsen.se/2011/01/22/4426886-skottat-av-tak-idag-med-mera/

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards