Hönsmamman

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av MissJA - 16 januari 2013 16:06

Nu på eftermiddagen har jag varit ute med barnen. När K och v kom hem från skolan så gick vi ut. Bland annat gick vi ner till barnens gamla dagis och kollade på grävmaskinen och traktorn som höll på där. På hemvägen hjälpte vi brevbäraren som kört fast i en plogkant.

Efter lunchen var jag ute åh tog en 60 minuters PW med syrran E åh jag har innan dess även gett tvättmaskinen kärlek. Rensat silen, diskat behållaren för tvätt och sköljmedel och plockat bort ludd. Nu ser den betydligt fräschare ut än innan :)

Ikväll har jag tänkt inleda veckostädet (den ordentliga städningen) och eventuellt köra mitt 20 minuters styrkeprogram, men eftersom jag tränat några dagar i sträck nu gör det inget om detta blev en vilodag.

Nu ska jag strax fixa maten. Idag blir det blodpudding och vitkålssallad med lingonsylt i. Det är bra snabbmat. Kanske inte det mest delikata men nyttigt är gott -eller hur!

Av MissJA - 16 januari 2013 06:05

Allt som var planerat att hinnas med hanns med i god tid. Fick till och med vänta! 20 minuter på att phonehouse skulle öppna.

Lånetelefonen denna gång är typ patetisk. Det går inte ens att knäppa kort med den. Satt igår på webben åh dregglade över en iphone 5. Men, ska stå ut med dessa veckor typ utan telefon. Gråter dock en smula över hur avteknikiserad jag kommer bli.

Om jag styrde med hjärtat och inte med hjärnan skulle jag åka åh köpa en ny mobil idag. Men det ska jag inte. För jag styr med hjärnan åh en ny telefon bara för att jag har ca 2 veckor nu med en icke teknikfylld flashig mobil kommer förmodligen inte att döda mig. Men kanske orsaka en liten rynka!!

Av MissJA - 16 januari 2013 05:55

Jag åh miiimii har redan tjorvat på en stund. Hon är en hungrig fröken. Jag gissar att hon tänkte göra tidig morgon eftersom hon somnade tidigt för natten igår. Före 22 är väldigt tidigt för lilldamen.

Nu har vi pratat och myst länge. Klockan är snart 06 åh hon är trött igen, åh för min del är det rätt bra, dax att kliva upp strax för att väcka barnen. Gud vad jag kommer att sakna lite för tidiga men urmysiga mornarna som man bara kan ha med en liten bäbis!!! Tänk, snart är den tiden förbi :'(

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards