Hönsmamman

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av MissJA - 10 januari 2013 15:52

Diddi verkar inte sjuk, men jag har tagit det lugnt med hans mat. Lite och ofta har han ätit.

Miiimii har feber och har även blivit snuvig. Så det är min famn som gäller.

På förmiddagen hann jag med att vara ute åh skotta med diddi. Städa till inne, åh ta en promenad med vagnen nör diddi och miiimii sov. Jag njöt av att vara ute, att gå i rask takt och kyssna på ljudbok.

Efter lunchen har diddi jag åh miiimii varit uppe på diddis rum gan lekte jag ammade och halvsov. Nice.

Ikväll blir det hämtpizza till middag, lite otippat kanske. Men V bestämmer maten just nu. Hon äter så oerhört dåligt just nu åh är mager. Man skelettet på henne!!! Jobbigt när man känner igen lite av det beteende jag utvecklade när jag var liten. Jag vill inte att hon ska behöva vandra samma väg.

Faktiskt ska jag åxå äta pizza :) men för mig blir det 1/2 idag åh den andra delen till lunch imorgon. Ibland kan man lyxa till det lite ;)

Av MissJA - 10 januari 2013 13:32

Mina Drömmar har aldrig hittills slagit in. Så chansen att dessa gör det är väl liten, trots det, hoppas jag.

Jag drömmer om att få ha ett långt och friskt liv ihop med min familj och nära och kära.

Jag vill resa med min familj till varmare länder, gärna vistas utomlands en längre tid också. För att testa ett annat liv.

Jag vill, ska och drömmer om att springa en mara åh åka vasaloppet. Jag drömmer om en vältränad stark kropp. Jag drömmer om att rida och vara med hästar.

Jag drömmer om att arbeta med kost och hälsa/träning. Det skulle vara roligt att hjälpa väldigt överviktiga människor ändra på livsstilen och få en sundare kropp.

Jag drömmer om att kunna rida ihop med åtminstone några av mina barn. Och att få åka snowboard tillsammans med dem.

Jag drömmer om att K blir fri från sin epilepsi och språkstörning

Jag drömmer om städhjälp

Vissa dagar drömmer jag om en barnflicka

Om att vara fri från kräkfobi och ha bra självkänsla.

Om att lyckas med uppgiften att uppfostra mina barn till ansvarsfulla goda medborgare med både gott självförtroende och bra självkänsla

Jag drömmer om miljonvinsten
Ett stort hus
Fred på jorden
Miljövänlighet överallt
Botemedel för dödliga sjukdomar

Och en ny bra bok på engelska.. Och tid att hinna läsa den

Av MissJA - 10 januari 2013 13:04

Här kommer några tips till alla oss som vill komma iform och ha variation på bra mellanmål.

Mellamål ett mål som jag bara för 1,5 år sedan ansåg var onödigt. Ok, barn behövde dom men snedvriden syn på maten var det fel att äta mellanmål. Idag anser jag mellanmålen lika viktiga som huvudmålen. Det är med nyttiga mellanmål man undviker blodsockerfall och fel val under dagen.

Här kommer länken jag har kopierat listan till mina anteckningar, så jag har kvar den :)
http://www.mama.nu/Artiklar/25-nyttiga-mellanmal-om-du-vill-komma-i-form?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev+0911

Av MissJA - 10 januari 2013 12:32

Detta inlägg glömde jag bort att publicera igår på kvällen. Strömmen i telefonen tog slut när jag knäppt bilden.

Men IGÅR var jag klädd i randig amningströja, svart kjol och svarta tights håret var i 2 flätor.

Av MissJA - 10 januari 2013 07:14

Igår skrev jag att denna dag bara kunde bli bättre än gårdagens. Det tar jag tillbaks. Om jag kunde backa tiden skulle jag göra det åh dränka min entusiasm i badkaret!!

Strax innan midnatt kräktes Diddi. Han har inte kräkts sedan dess åh verkar frisk, men små barns magsjukor kan vara luriga. Han springer glad omkring, dansar åh har ätit 2st piggelin åh det hade jag först tänkt skulle räcka fram till efter jag skjutsat V till skolan, men han stod åh grät prkade på brödrosten åh sa "macka" för första gången. Så nu har han även ätit en bit rostad franska. Vi får bara hålla tummarna för att han INTE kräks när vi ska iväg med bilen.

Sedan har miiimii sovit oroligt pga sprutan igår. Nu på morgonen hade miiimii 38,1 i temp. Hon är ledsen och ynklig. Åh det är endast famnen som fungerar.

På det ska tilläggas att jag börjar känna av min förkylning, lätt ont i halsen osv..

Som sagt var, det verkar farligt att se fram emot en ny dag. Typ glöm dina bekymmer - imorgon kommer nya.......

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards