Hönsmamman

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av MissJA - 5 januari 2013 19:00

jag har besökare, men typ inga kommentarer.

Lite tråkigt faktiskt. oki, jag vet att det inte är alltid man hinner. men lite då och då skulle det vara skoj om ni som läser tog er tid att skriva en liten kommentar..

Av MissJA - 5 januari 2013 18:44

Allt gick som på räls, städat överallt, en tvätt i maskinen, barnen nöjda tills................
....... Jag öppnade tvättmaskinen. DET VAR EN TRASIG BLÖJA I MASKINEN! Frågan är om tvätten någonsin blir ren igen?? Jag har skakat av de blöta plaggen de värsta gelebitarna åh kör tvätten igen, med förtvätt!! Hoppas innerligt att det blir bra.

Samtidigt kom diddi åh släpade på ett paket bulgur åh strödde även sötmandel längs golvet. Miiimii blev trött på att vänta, k var ivägen åh E i mobilen!!

Det är sådana gånger det känns som om det är läge att rymma hemifrån...

Av MissJA - 5 januari 2013 15:40

 


Denna sång började jag nynna på inatt då Miimii hade lite tjorv med magen.. Hon blev tyst nästan direkt och jag, lättgråten som jagf är fällde någon tår, letade upp den på youtube, så håll till godo...




Av MissJA - 5 januari 2013 15:31


Mina systrar

Bilden är ifrån när H bjöd mig och E på modell för en dag.. Det var kul.


Jag är det äldsta barnet av mina syskon. Jag har två yngre systrar, E som är 3 år yngre än mig åh H
som är 9år yngre än mig. E åh jag gjorde alltid saker tillsammans när vi var små. Mest relaterat till hästar
förstås. Åh vad många minnen jag har där jag och hon är med hästarna på härliga långa ridturer vi gjort!!


När vi blev äldre hängde vi i samma gäng, men när jag blev mamma tappade jag kontakten med alla dessa
människor. Idag har E inte heller kontakten med dessa. Tack och lov, några av dessa var inte vad jag själv
skulle säga idag inga bra vänner och dåligt inflytande.


H och jag har mest haft en relation med mig som hennes lillmamma. Jag flyttade till ett kollektiv när H var
7 år och därefter sågs vi mycket mindre. Så trots att lilla H nu är vuxen åh 21 år så för mig är hon fortfarande 7år.
Detta är förmodligen en anledning till att jag ofta råkar säga fel åh kalla V för H.

 


Av MissJA - 5 januari 2013 12:05

Hittade detta i nyhetsbrevet från babycenter. Det var lite skoj...


Bäbisen 3 månader,
Mindre kända milstolpar:

Bebisar kan suga tag i dina läppar eller kattens tass med oanad styrka

En bebis kan härma en larv i upp till 15 minuter

Bebisars bajs kan komma ut med samma hastighet som en högtrycksspruta

Bebisen kan kräkas upp mjölkspyor hundra gånger om dagen

Bebisars grepp är starkt nog att dra ut 15 hårstrån på en gång

En bajsblöja kan skingra en folksamling på tre minuter

Av MissJA - 5 januari 2013 11:58

Redan nu kan jag konstatera att mitt ögonmått för en lagom portion hade blivit fel, riktigt fel. Inte undra på att jag var hungrig!! Jag åt typ hälften så mycket som jag borde göra. Redan nu efter en riktig portion lunch, ett lagom stort mellanmål åh en bra frukost märker jag skillnad, jag fryser inte, blev genast piggare, är proppmätt åh är inte yr längre. Yrseln var nog det som kändes jobbigast. Men precis som jag började misstänka, urseln kändes precis som när jag var sjuk åh typ vattenfastade åt h-vete för länge

Jag har löst gåtan!! *nöjd*

Av MissJA - 5 januari 2013 08:13

Vad är det för fel på mig, jag är så hungrig, typ hela tiden. Det blir till att plocka fram matvågen igen så att jag äter lagom stora portioner. Det är ju inte bra om de är för små eller för stora. Vitsen är ju att de ska vara lagom stora och rätt sammansatta så att ämnesomsättningen fungerar optimalt.

Det kanske kan verka lite extremt att ta fram matvågen bara för att man är mera hungrig, men i mitt fall känns det nödvändigt. Att ignorera hunger har jag ju tränat många år på att göra. Nu kan jag åxå göra det, om jag vet att jag har ätit rätt. Men rädslan finns där att min ätstörning kan göra en smygande comeback om jag inte är uppmärksam. Denna oro är en del av att jag tror att oavsett tidigare missbruksproblematik, är risken för återfall ständigt där. Jag är som en nykter alkoholist, översatt till frisk ätstörd.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards