Hönsmamman

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av MissJA - 7 januari 2013 22:12

Barnen somnade i tiid :D 20:08 lämnade jag diddis rum, då sov de tre äldsta barnen. Det var länge sedan det hände. Efter det städade jag till nere, startade tvättmaskin och diskmaskin. Miiimii fick ett bad och en till omgång med salvan borago i hennes hårbotten för att bli av med mjölkskorven som börjat dyka upp.

Nu har jag hunnit med att träna med mina kettlebells plus plankan, efter det gottade jag med ett litet återhämtningsmål, grekisk yoghurt, frysta hallon mixat till glass med lite kokosflingor på och ett stort glas vatten till. Sedan blev miiimii trött så jag hann inte ta hand om tvätten eller disken. Vi får se om jag orkar det när miiimiii somnat tillräckligt djupt för att inte upptäcka att jag försvinner.

Förresten, efter att jag börjat väga mina portioner mat igen så mår jag mycket bättre. Hinner typ aldrig bli hungrig, men måste även jobba med mina mindre önskade känslor att jag är tjock och att jag får upp i vikt av min kost. Jag ska inte stressa med vikten åh jag vill inte se ut som ett skelett!! Men jag vill ha en stark fungerande och hälsosam kropp!!!!

Imorgon är den ljuva vardagen här. V's ryggsäck är packad, vagnen är fixad för imorgon när V ska lämnas, skolkläderna framplockade. Alltså vi är redo, låt vårterminen börja!!

Nattinatt

Av MissJA - 7 januari 2013 18:56

Efter att jag började gråta av hjälplöshet skärpte sig barnen. Kvällen blev faktiskt bra :)

Jag tycker inte att det är fel att visa barnen att även jag som vuxen ibland blir ledsen. Åh idag behövde jag släppa fram lite tårar och prata med barnen om att jag var så ledsen och trött på allt tjafs, bråk, skvaller och dumheter. Resultatet blev ju bra. De slutade söka bråk och mitt tålamod fylldes på efter att jag fått släppa ut lite tårar.

Av MissJA - 7 januari 2013 18:46

Den här veckan är den veckan som livet återgår till det normala efter julens stök, mys, för mycket mat och syskonkärlek. Vardagen är tillbaks!! Idag (måndag) kan den inte komma fort nog!!

På tisdag kickar skolan igång igen, åh K inleder med att vara hemma med feber. Jag ska på habben åh göra en ny individuell plan för K. Sedan ska V på simskolan på kvällen.

Onsdag och BVC med miiimii. Mer än så vet jag inte.

Vad Torsdagen bjuder på vet jag inte. Men det sks bli skönt med vardag. Troligast är bara jag hemma med de små.

På fredagen skulle jag vilja göra nåt kul ihop med m åh de små. K ska även lämna blodprov på barnkliniken kl 8 på morgonen.

Lördag och söndag, förhoppningsvis är vi alla friska åh mindre trötta på varandras sällskap. Tänk om vi kunde hitta på nåt skoj :D

Av MissJA - 7 januari 2013 14:56

Snälla Gud, om det finns någon sådan som lyssnar på även små böner, hjälp mig stå ut. Barnen börjar skolan imorgon, ge mig lite mer tålamod!!

Tja, det är faktiskt så illa. De 2 atörsta barnenhar hela detta jullov bråkat med oss vuxna eller med varandra. Diddi har åxå hakat på trenden. Vi har faan prövat ALLT för att lösa dessa förbannade konflikter som vi kunnat testa. Men inget har fungerat för mer än max någon timme.

Nu är jag så less att jag typ gråter. Nästa lov får de vara någon dag på fritids tror jag. Det är nog bra för oss alla. Visst drnna julen har det varit svårt att göra utflykter osv pga k's epilepsi. Åh inte blir det bättre av det faktum att mina föräldrar inte längre kan vara barnvakter. Vi har typ ingen avlastning åh i och med hur det är just nu hade det behövts. Visst k har avlösare 25 timmar i månaden. Me. Som december sett ut har vi inte kunnat nyttja det heller.

Jag behöver åka bort.

Nä dax att torka tårarna, klä på barnen och gå ut.

Av MissJA - 7 januari 2013 08:40

Idag får jag duken till köksbordet som är i samma tyg som gardinerna är. Det ska firas/invigas med en bukett tulpaner. Jag hade tänkt åka åh köpa en bukett idag. Man blir glad av blommor åh såhär i januari är det något jag gärna unnar familjen (mig själv) att ha på köksbordet. Det känns som ett föraning att vi åter går mot ljusare tider och en ny sommar. Även om det är långt kvar innan snön smälter bort och blommorna och gräset tar över platserna där snödrivorna ligger tjocka och kalla just nu.

Av MissJA - 7 januari 2013 04:42

Miiimiii är vaken åh äter, dessutom måste näsan sugas lite. Liten tjej hatar den proceduren, OTÄCKT MAMMA!! Gråter hon då.

Men med ren näsa känns livet lättare åh hon myser i famnen under den efterföljande amningen. Hon verkar ändå lite tät i näsan så jag får förmidligen försöka sova med henne på min arm. Mn det är så mysigt. Snart är hon stor åh behöver i te mig på samma sätt länge. Bäst att ta vara på denna korta intensiva tid.

Nu vill jag gärna sova i drygt en timme åh 20 minuter till åh sedan ta ett yogapass.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards