Hönsmamman

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av MissJA - 28 januari 2013 21:43

Jag har haft huvudvärk hela dagen.. Men inte tagit nån värktablett. Så körde jag på träningen, så snart miiimii somnat vid kl 19:30. Tränade halva passet då jag inte kunde hålla ögonen öppna på grund av den elaka pulserande huvudvärken. Det slutade med att jag fick ta alvedon forte, dricka en hutt kaffe åh stänga av tv:n trots att jag då missade familjen annorlunda. Nu är det bättre i huvudet och jag ska sätta mig och titta på avsnittet på tv4 play

Av MissJA - 28 januari 2013 19:27

Här tänkte jag skriva om en händelse för ca 9 år sedan. Jag tror det var i slutet av januari i allafall. Dagen då mitt nya föräldraskap för alltid blev förändrat. Allt jag trott och hoppats på som mamma och drömmar jag haft för min bäbispojke slogs omkull.


Ögonblicket vi fick svart på vitt veta att han var ett speciellt barn....


Läkaren kom in till oss i vårdrummet, det var fredag omkring lunch, vi låg och halvsov tillsammans med K jag och K's pappa. Jag väckte J och läkaren gav oss sanningen i dess värsta form. Kortfattat så sa han att min lille fantastiske son behövde opereras. Han behövde en shunt. MEN, han hade på grund av tiden som gått eventuellt redan fått hjärnskador så han var inte prioriterad till operation. Den operation som han behövde för att överleva. Sedan i nästa sekund skrev han ut oss från sjukhuset, lämnade rummet och försvann.


Det kändes som om någon kastat ut mig i rymden, som om jag svävade omkring, tyngdlöst. Eller som om någon huggit av mig huvudet så jag bara bestod av ett huvud. Jag minns hur jag trodde jag skulle kvävas, jag lämnade K till J och bara gick/ svävade bort. Ut ur rummet, ner med hissen åh bort från sjukhusområdet. Utanför sjukhuset började jag gråta tysta desperata fruktansvärt heta tårar mot kall, kall hud. Tårarna bara rann och rann. Jag grät och gick i säkert 2 timmar. När syrran plockade upp mig hade jag istappar av tårar längs med hela framsidan på min jacka.



Jag vill öven dela ett till ögonblick, det ögonblicket då k äntligen fick sin livsnödvändiga operation.


Det var tidigt på morgonen den 5 februari.. K hade ända sedan läkarna konstaterat att han måste opereras blivit allt sämre. Tillslut, när vi fick träffa neurokirurgen insåg han hur dålig lille Kim faktiskt var. Vi blev inlagda direkt på neontalavdelningen. Åh blev först på operationsbordet på morgonen den 5/2.


Jag har länge förundrats över mitt lugn det där ögonblicket när jag lämnade mitt barn. Min förstfödde fantastiska bäbispojke till de två blåklädda ur narkosteamet som skulle ta hand om min bäbis. Det skulle skäras i hans kropp och huvud plus att de skulle borra i skallbenet. Jag borde ha gråtit, haft världens separationsångest. Men jag var endast lättad. Sedan hade jag åh K' pappa en bra förmiddag hemma hos min föräldrar. K's operation skulle ta många timmar. Vi hann till och med vänta 2 timmar på honom efter lunchen innan han åter var på vårdavdelningen. Operationen hade gått bra :D


Första bilden är tagen dagen efter operationen, andra bilden älskar jag det är som att K visar att vi kommer fixa detta

Utmaningar

Av MissJA - 28 januari 2013 18:53

Åh det gjorde jag idag medan m åh diddi var på utflykt åh miiimii sov. Jag lagade massa mat, åh lyssnade lite på en ljudbok jag lyssnat på förr. Det blev lite meditation typ..

Resultatet blev även biffar, morotssoppa och chili con carne. Så imorgon om det är goväder kan jag vara ute med barnen åh fylla på d-vitamin. Förresten, ikväll är det familjen annorlunda igen skoj. Skoj är det åxå att se fram emot ca 20 minuters intensiv styrketräning. Överkroppen ska plågas :p

Av MissJA - 28 januari 2013 14:40

Det gillas om man är lite lätt galen. M åh diddi är just nu i skogen åh gör just det ihop med grannarna. Själv kunde jag inte följa med, barnvagnen rullar inte gärna längs en skogsstig mitt i vintern.

Såhär såg jag ut när jag pulsat hem längs de snöiga gångvägarna med vagnen.

Av MissJA - 28 januari 2013 12:50

Vi var på badhuset med de små. De stora är på skolan. K har sina nya jeans på sig. Hoppas det funkar bra med knäppningen idag.

Trots snöande ute ska vi visst på utflykt snart, grilla osv. Jag har lätt huvudvärk åh är trött. ZZZZZ

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards