Hönsmamman

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av MissJA - 17 januari 2013 19:17

Här kommer jag bara att tänka på ett jobbigt ögonblick tyvärr. Just nu är det ett minne som repeteras gång på gång i mitt minne. Varje gång hugger det till i mitt hjärta. Därför väljer jag just det.

Det är sent en kväll jag satt och pratade med en person som står mig nära. Så berättar hen att hen drabbats av en dödlig sjukdom, som man visserligen kan leva med länge med, men som det inte går att bota.

Jag blev kall, ända in i hjärteroten. Sedan det samtalet har relationen förändrats. Det är oundvikligt.

Av MissJA - 17 januari 2013 19:05

Nu känns det som om jag ligger efter med mina utmaningsinlägg!!


Den här månaden, som jag hållit på med denna utmaning har det hunnit vara både jul och blivit nytt år. Jag har funderat på vad denna uppgift innebär, och eftersom jag inte kan bestämma mig kommer jag att kombinera lite. Dvs. Skriva lite om den månad i tid som jag hållit/håller på med denna utmaning (dec/ jan) men fokusera på januari. Juletid är en favorittid för mig, det är ok att mysa inomhus, med tända ljus och töntiga gamla låtar.


I januari känns det att det är början på något nytt, förhoppningarna på ett bra år regerar fortfarande. Om man lovat något på nyårsaftonen brukar intentionerna att genomföra löftet fortfarande vara i kraft. Jag började ta bort julen på nyårsdagen. Då vill man ha in ljus och pryda bordet med tulpaner i alla dess färger. Skolorna börjar en ny termin, vårterminen - tyvärr den terminen då magsjukor och även influensan härjar som värst. Vilket gör januari lite sämre i mina ögon.


Så sammanfattning, januari kommer med hopp om ett bra år, ljus och TULPANER äger. Baksidorna är alla jobbiga sjukdomar som också har valt att äga månaden åxå.

Av MissJA - 17 januari 2013 14:15

Hmmm vaaaad ska jag göra för middag idag???

Vi har en veckomeny, men eftersom alla verkar ha varit hungrigare än vanligt har resterna inte räckt till luncherna åxå. Så det som var planerat för idag är sedan ett par dagar redan uppätet.

Då hittade jag en fläskytterfile i frysen frågan är bara vad jag ska göra med den.. Jag tror det blir en wok, finns kokosmjölk, åh wokgrönsaker hemma. Ikväll ska vi åh handla :D

Det behövs!!

Av MissJA - 17 januari 2013 08:49

Han vill vara ute åh skotta ändå. Men jag fryser massvis. Snart mutar jag honom med glass bara vi går in!

Av MissJA - 17 januari 2013 07:54

Just nu lyxar jag igenom att ha tulpaner på köksbordet. Åh ett knep att mitt i vardagsstressen få mysig frukost är att ha tända ljus vid bordet. Mys i all enkelhet.

Eftersom jag brukar blogga till 99,9% från min iphone åh min ersättningstelefon inte ens fattar sig på mms så blir bloggen lidande åxå denna period. Tur i oturen är att vi har surfplattor, då kan jag uppdatera lite enklare än om jag var tvungen att starta datorn först. För let's face it det är sällan jag tar mig den tiden.

Nu skulle jag vilja köpa någon bra yogaDVD så jag kan yoga hemma när tillfälle bjuds....

Hur ger ni er vardag lite lyx? Lämna gärna en kommentar ;)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards